Ik weet dat er duizenden zwerfdieren zijn , maar we zitten in bulgarije , en er is een 5 a 6 weken oud kitten Komen aanlopen bij ons appartament, erg mooi lapje, wel mager en word niet meer gezoogd. Hier hebben ze Geen asiel of iemand die haar op wil vangen, ze was uitgedroogd vanwege de hitte hier. We voeden haar Al is het niet slim maar ligt nu op mijn schoot te slapen. Ik kan haar zelf niet naar Nederland brengen vanwege ouders, en ik ga donderdag weg. Wie kan haar opvangen of naar Nederland halen of eventueel tips, ik zit op telefoon dus duurt erg lang vordat ik op het internet kan, Degene die interesse heeft kan mijpben voor mijn nummer en ik kan een foto sturen, het Is een lapje a schildpadje erg mooi getekend. Wie weet wat zulkiets kost? Ik weet dat er veel zwerfdieren zijn etcetc maar toch proberen hier..
vuurneon
Geplaatst: 28-08-12 17:15
Dan moet je een paspoort regelen en dier in quarantaine zetten bij een dierenopvang of dierenarts. Straks neemt die kat allemaal ziektes mee namelijk...
Andere optie; kan de kat daar niet worden ingeslapen?
Huisdieren De meeste luchtvaartmaatschappijen met uitzondering van de low-budgets accepteren huisdieren op hun vluchten. Deze kunnen meereizen in de cabine samen met de passagiers of als ruimbagage in een speciaal en geventileerd deel van het vliegtuig. Alleen kleine katten en honden van maximaal 5 kg, inclusief reistas of kennel, mogen mee in de cabine. Uw huisdier moet dan vervoerd worden in een harde kennel van maximaal 20 cm hoog of in een dierenreistas van maximaal 115 cm (afmetingen van de handbagage). Deze kunt u dan onder de stoel voor u plaatsen. Als het gewicht van dier en tas hoger is dan vijf kilo, dan moet uw huisdier in het bagageruim vervoerd worden. U dient hiervoor over een luchtwaardige kennel te beschikken. Huisdier en kennel mogen samen niet zwaarder zijn dan 75 kg. Als u uw met een dier wilt meereizen, dan dient u dit tot 3 dagen voor vertrek aan ons telefonisch door te geven. Houdt u er rekening mee dat wij slechts een beperkt aantal dieren per vlucht vervoerd mogen worden. Daarnaast dient uw huisdier over alle nodige reisdocumenten en inentingen te beschikken. Informeert u bij uw dierenarts naar de voorwaarden. De kosten voor het vervoeren van huisdieren zijn per luchtvaartmaatschappij verschillend en variëren tussen € 7,- per kg tot € 100,- per enkele reis.
een chip en paspoort. Vaccinatie tegen rabiës, kan pas als de kitten 3 maanden is, en moet je nog 3 weken wachten tot je er mee op reis mag. dit las ik bij een reis naar zweden,
via google vind ik een dierenarts
REGIONAL VETERINARY OFFICE Ul. Gen. Kisselov 2 9300 Dobrich BULGARIJE