Muis eet aan kinders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Doriine

Muis eet aan kinders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 13:20

Hallo,

wij hebben vaker nestjes muizen(dit ivm slangen als huisdier).
Tot nu toe nog geen problemen gehad.
Ging ze vandaag schoonmaken en ze zitten met 3 volwassen en 11 babyjongen.
Toen vond ik er maar 7 en zag ik ineens dat er 1 van die muizen geen trek meer heeft in brokjes denk ik maar in babymuizen!(4 lijkjes)
ik weet dus niet welke muis het is. Ook zit er op de baby's al haar en ze zijn al erg bewegelijk dus zijn ook niet heel erg jong meer.
Wat kan ik hier aan doen?

bedankt alvast

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:22

Misschien hadden die jongen een afwijking en ruimt moeder zo de zwakkere op?

Thats_Me

Re: Muis eet aan kinders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:43

Gebeurt wel vaker dat jongen opgegeten worden. Wat krijgt de moeder te eten? en fok je constant door?

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 13:52

nee we fokken niet constant , we hebben nl maar 2 volwassen slangen dus 1 x in de 3 a 4 maanden een nestje bij elke keer een ander. de moeder krijgt knaagdierenvoer van het merk kenner. we bezuinigen er niet op en ze zitten ook niet in kweekbakken. ze zitten in een hok van 1 meter bij 80 cm..

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:54

Ik hoor wel vaker dat af en toe de moeders de jongen eet (dit gebeurt zo nu en dan ook wel bij ratten). Vaak was er dan iets mis met de kleintjes of moeders kon simpelweg het hele nest niet in dr eentje voeden.. Dan ruimen ze ze zelf op.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:58

Doriine schreef:
nee we fokken niet constant , we hebben nl maar 2 volwassen slangen dus 1 x in de 3 a 4 maanden een nestje bij elke keer een ander. de moeder krijgt knaagdierenvoer van het merk kenner. we bezuinigen er niet op en ze zitten ook niet in kweekbakken. ze zitten in een hok van 1 meter bij 80 cm..

Kenner is nou ook niet de beste brok. Muizen en nagenoeg alle andere knaagdieren hebben behoefte aan dierlijke eiwitten. Zit dit niet in het voer, dan halen ze dit dus ergens anders vandaan... Ik zou naast kenner ook hondenbrokken bij gaan voeren. Allicht dat het dan over gaat.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:13

Fijn dat je niet aan een stuk door blijft fokken! Kijk eens goed naar de voeding van de muizen. Zoals Joyckuh al aangeeft hebben muizen ook dierlijke eiwitten nodig. Je kunt inderdaad wat honden/kattenbrokken gaan voeren of het eigeel van een gekookt eitje geven.

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 16:33

bedankt voor de tips:) ga er zeker wat mee doen