Pup plukt hond kaal..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Pup plukt hond kaal..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 11:45

Hallo bokkers!

Sinds een paar weken hebben wij een leuke duitse herder pup, Gaia. We hadden al een hond, Hunter. Hunter is een tervuerense herder. En hij had zo'n mooie vacht. Heel vol, een enorme kraag en broek.
Maar nu..
Vind ons kleine monstertje het helemaal geweldig om in de kraag van Hunter te gaan hangen. Daar kan ze bij, dat kan ze vast houden. En Hunter gaat dan natuurlijk mee spelen en trekt daarbij. Zijn kraag is nu nog minder dan gehalveerd.. ;( De plukken liggen overal in het huis.
Ik ben bang dat we dit niet tegen kunnen houden. Heeft iemand anders hier ervaringen mee?

Hunter nog met zijn mooie kraag:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SSWWCVAN.jpg
Afbeelding

Hunter nu:
Afbeelding
Heb helaas niet de juiste foto's van hoe kaal het nu is. Maar sommige haren zijn serieus nog maar 3 a 4 cm lang..

Linda2B

Re: Pup plukt hond kaal..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:48

Wij hebben hetzelfde probleem gehad bij onze labradors. Maar omdat onze oudste hond niet zo'n prachtige kraag had, had hij op een gegeven moment grote wonden in zijn nek en hals door het trekken (en hij doet nooit iets terug natuurlijk, die sul). Ik heb dat toen ook aangegeven bij onze DA maar er is weinig aan te doen... op een gegeven moment zijn wij onze pup wel gaan bestraffen, maar nog steeds sleurt ze onze oude sul af en toe aan z'n nek de woonkamer door.....

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:42

Weet je zeker dat het door de pup komt en niet ook gedeeltelijk door de rui? Mijn hond hier met zijn normaliter prachtige volle vacht ziet er momenteel namelijk echt voor geen meter uit. Ondervacht is gewisseld en nu is de bovenvacht aan het wisselen.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 15:15

Estera, het komt ook deels door de castratie. Maar hij heeft echt bij zijn kraag nog stukken van een paar cm, dat zien we de pup doen. En dat is ook waar zij in hangt. Waar ze niet in hangt is ook minder vol geworden, maar niet zo extreem.

Linda, dat is ook vervelend zeg! maar bij jou ook geen oplossing dus?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:18

Is er niet iets op de markt -zoals bijvoorbeeld bij paarden anti-bijt gel/spray- maar dan voor honden, wat je dan op hem kraag kan doen? :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 15:21

Ik heb wel antibijt spul gehaald voor haar. Maar het houd haar helaas nog niet echt tegen :n
En ik vind het een beetje eng om dat op de hond te spuiten, omdat het toch een levend wezen is zeg maar. Op de tafel poten vond ik al niet fijn ivm vlekken :+

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:24

En dit op hem kraag doen? :+
Afbeelding
Grapje.
Sorry maar ik zou het eigenlijk niet weten :o
Laatst bijgewerkt door Sjors op 28-08-12 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:25

Tja... honden bij elkaar spelen nogal eens lekker ruw.
Hier gaan ook de 3 volwassen honden nog lekker met elkaar om. Lekker sabbelen aan oortjes, trekken aan staarten... Heerlijk om uit te dagen en te spelen.
En daar sneuvelen inderdaad wel 'ns wat haren bij.

Maar ze hebben wel de grootste lol ter wereld.
Moet ik als eigenaar dan maar zeggen dat ze moeten stoppen, omdat ze er wat minder haar door overhouden?

Ik vind van niet.

Kijk, als 't nou om bijten tot bloedens toe gaat... Dan is dat een ander verhaal.
Maar als beide honden het spelen op die manier prima vinden; lekker zo laten.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 15:27

Hahaha gewoon de hond inwikkelen ~~}>
Maar ben bang dat ze het dan nog wel interessanter vind haha. Het is een kleine terrorist. :')

Femke,
Je hebt gelijk hoor. Ze spelen heerlijk. Alleen jammer dat de kleine laatst al de maag verstopt had van de haren. Ze vreet ze namelijk gewoon op. Dat mijn hond wat minder mooi is, prima. Maar al die haren in dat kleine buikje is niet gezond :n En ook lijkt het me niet erg fijn voor Hunter om kaal geplukt te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:37

Nee dat klopt inderdaad... Als hij ook veel haren op eet kan dat ook weer voor problemen zorgen.
Je zou 't kunnen gaan corrigeren. Of "zachtjes" leren ofzo...
Dat heeft bij ons vroeger geholpen bij de Jack Russel pup van m'n ouders die de staart van onze oude labrador tot bloedens toe opvrat. :j
Die labrador deed er zelf niets aan... dus toen moesten we zelf wel ingrijpen.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 15:38

Ja we zijn dat nu ook aan het proberen inderdaad :j Madam is alleen wat hard leers.
We zijn natuurlijk met haar naar de DA geweest. En die heeft ons al wel tips gegeven om verstopping te voorkomen dmv voer. Maar ik vind het maar niks.. Al die haren in dat kleine buikje.

Hoe hebben jullie het de jack russel pup aangeleerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:40

Ik was toen heel erg veel thuis, dus ik kon eigenlijk altijd wel makkelijk ingrijpen omdat ik er bij was.
Als de pup zich dan puur op het opvreten van de staart richtte, ging dat gepaard met een strenge "Nee!".
Luisterde ze dan niet? Dan liep ik er naartoe en kneep ik 'm in z'n schouder. Zoals honden elkaar ook zouden corrigeren met de bek.
Niet super hard, maar hard genoeg dat de pup er even van "schrikt" en stopt met 't gedrag.

Na een paar keer gaan ze het "nee" en het kneepje koppelen aan 't feit dat ze niet in die haren mogen hangen of niet mogen bijten...

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:20

Precies, wij zijn onze pup ook zo gaan corrigeren inderdaad, maar af en toe zien we aan de blik in haar ogen dat ze iets héél anders van plan is! :-)
Toen ze wat ouder werd, werd het wel minder hoor. Succes!