De situatie:
Twee poezels die zeven jaar bij mij wonen.
Snoetje: komt alleen in de tuin als ik thuis ben.
IenimieniePoes (vanaf nu te noemen Minipoes): gaat de tuin uit en loopt los buiten rond
Twee kips die nu twee weken bij mij wonen.
Kips hebben een hokje met een (klein) rennetje, maar ze lopen de hele dag door de gehele achtertuin.
Omdat ik overal las dat kippen en katten best samen kunnen dacht ik dat het wel los zou lopen.
Tja... niet dus
Zolang kips in het rennetje zijn boeit het de poezels niets. Maar zodra ze los zijn is vooral Snoetje niet te houden. Ik heb haar een keer erbij gelaten aan een tuigje en dat tuigje was de redding van mijn twee toekomstige ei-fabriekjes.
Omdat zij toch alleen maar buiten mag als ik erbij ben is dat eigenlijk geen probleem. Ik werken --> Snoetje binnen --> kips buiten.
Maar dan: Minipoes. Zij kan de tuin uit en het was vanmorgen bijna zover dat ik naar mijn werk moest terwijl Minipoes nog niet thuis was (komt sporadisch voor, maar het kan) en dan hadden de kips de hele dag in hun rennetje moeten blijven. Not done!
Ik denk dat Minipoes best redelijk bij de kips zou kunnen. Zij is doorgewinterd qua beestjes vangen, en ziet dus gewoon dat kippen te groot zijn. Eenden bijvoorbeeld interesseren haar ook niet. Die bivakkeren bepaalde maanden per jaar in mijn voortuin en ze loopt er zo langs.
Alleen... ik durf het gewoon niet te proberen, haha!
En het zo zooooveel schelen als Minipoes er gewoon bij zou kunnen. Ik vind het ZOOOO eng om te testen! Hoe zou ik dat het best kunnen aanpakken? Tuinslang erbij ofzo?
*heeft virtueel steuntje in rug nodig*