asiel wil dieren niet laten adopteren?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sjojo

asiel wil dieren niet laten adopteren?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 15:18

Moet even mijn frustratie kwijt!
Ik ben reeds lange tijd op zoek naar een kruising herdershond. We hebben reeds 1 hond jachthond die anders door de jager de kogel zou krijgen omdat ze niet meer zo snel was. Nu zouden we graag een maatje erbij hebben en zijn we op zoek. Het liefst zou het een asieldier worden, er zijn er zo veel die op huisje wachten.
onze situatie: 1.5 hectaren weide, allemaal rondom afgemaakt met staaldraad die 2 meterhoog is. Op dit gebied zitten de honden samen met de paarden en kattenen eventueel de kippen (deze kan ik eventueel van de honden gescheiden houden. Ik ben opgegroeid tussen de honden, mechelaars en kruisingen hiervan.
Ben reeds bij 5 asiels geweest en ze wilden me niet helpen omdat de honden niet in huis mogen. Dat de honden wel een verwarmd hok hebben en de hele dag op het terrein los mogen lopen wilden ze niet horen. Aandacht is ook geen probleem omdat mijn moeder constant thuis is en er wordt elke dag mee gewandeld.
Helaas verschillende asiels bezocht en zelfs hen uitgenodigd om te komen kijken bij ons thuis, niets mocht baten.
Nu vraag ik me toch af wat er met de asiels aan de hand is, willen ze hun dieren nog wel kwijt? Herders zijn gemaakt om buiten te kunnen leven door hun type van vacht.
Natuurlijk wil ik geen herder die altijd binnenshuis geleefd heeft en 24/24 bij zijn baasjes was. Maar zelfs een herder die als straathond geleefd had in spanje en nu in een nederlands asiel zat mocht ik niet adopteren ;( .
Op de vraag of mensen die gaan werken en op een appartement wonen wel een herder mogen hebben was het antwoord: "natuurlijk, die hond zit lekker warm." Tja kan dus best zijn. Volgens het asiel is van 9-18 u op een appartement alleen zijn is dus leuker dan ganse dagen buiten zijn met soortgenoot en lekker hond kunnen zijn, graven, lopen, dingen ontdekken, wandelen, zwemmen, spelen?

Veel mensen raden me aan om te liegen als een asiel me vraagt of de hond binnen zal leven. Jammergenoeg wil ik niet liegen daarover dus kom ik telkens thuis zonder hond -O- .
Ben ik nu zo'n slechte baas voor mijn hond?

Billy

Re: asiel wil dieren niet laten adopteren?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:20

Je bent iig niet de baas die ze zoeken. Asiels willen dat hun honden bij mensen in huis wonen, contact hebben. Als je dat niet kunt of wilt bieden moet je ergens anders gaan zoeken denk ik...

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:22

Apart dat je geen hond mee krijgt. Snap ook echt niet wat er mis is met jou onderkomen. Wij hebben onze herders wel in huis maar ze leven ook heel veel buiten en daar kunnen ze best tegen. Ze zijn liever buiten dan de hele dag binnen.
Misschien kun je beter even op marktplaats of id kijken voor een leuke herdershond, daar staan er ook genoeg op die een nieuw baasje zoeken.

Chaos

Echt? Wat stom dat ze dat niet doen.

Onze honden hebben een beter leven dan menig ander hond. Maar die wonen in de garage en buiten op de boerderij. Nu kopen wij onze Duitse Herders bij een fokker, maar wat stom dat je dan geen kans maakt op een hond uit een asiel??!!!

Wendy1978

Kan je niet particulier op zoek via marktplaats?
daar zijn misschien wel honden uit vergelijkbare situaties die om wat voor rede dan ook opzoek zijn naar nieuw plekje?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:23

Ach kom, dit is te zot voor woorden. Lekker warm bij de kachel op 4 hoog. Nee dat is leven. Denk dat veel honden zouden tekenen voor het leven wat TS aan biedt. ze mogen blij zijn dat er iemand een dier een goed thuis wil geven en dan weigeren? En ondertussen maar klagen dat ze er zoveel hebben.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:23

Nee ik vind je geen slechte baas, wij hebben ook buitenhonden (nu nog maar 1 helaas). Onze hond wil niet eens binnen zijn veel te warm met haar dikke vacht.

Zolang de hond beschut kan zitten tegen regen en kou zijn dat, volgens o.a. de dierenbescherming, prima omstandigheden.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:24

Leugentje voor eigen best wil?

vind het ook apart...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:26

Of gewoon liegen tegen de asiels, of gaan kijken op marktplaats.
Of herplaatsing bij verenigingen :j

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:28

Beetje apart ja...

Op mijn oude werkplek zouden we juist heel blij zijn met zo'n iemand, aangezien herders en kruisingen
nou meestal niet de makkelijkste honden zijn om te plaatsen (is mijn ervaring dan)

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:29

klinkt ideaal!! wij zoeken nog een fijne plek voor onze kruising labrador ;)! dit klinkt als een droom plek wat raar beter kunnen ze niet krijgen toch? hele dag rennen en vliegen en ook nog een maatje om mee te spelen!

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 15:29

jammer dat ze zelfs honden die het niet gewend zijn binnen te wonen niet aan mij willen geven. Een hond kopen vind ik dan weer jammer voor het asieldier dat ik dan moet laten zitten. Ze zien het allemaal zo zwart-wt. een hond die buiten moet blijven vinden ze blijkbaar een verwaarloosd dier?

Ik ben druk bezig op marktplaats maar vaak zijn dit nog steeds pups van fokkers :( en oudere honden zijn dan bijna nooit aan katten gewend . Ik wil gewoon een hond met vergelijkbare vacht als een herder een goed thuis geven :j .

Ik Kan gewoon niet liegen, wil niet liegen ;(

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 15:30

heleen 88 als je hond gewend is aan katten en overeenkomt met andere honden dan is hij welkom!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:33

Bijzonder zeg! Want ik zou juist zeggen; wat een heerlijke plek voor een hond!
Volgende keer foto's meenemen van het hok etc?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:33

tja... ik weet niet waar je woont, maar het asiel waar ik regelmatig kom is zo flauw niet.

Er is pas geleden nog een monster van een herder geadopteerd, beest was echt ENORM en maakte niet echt reclame voor zichzelf (lees: al grauwend tegen het hok opspringen als er iemand langs kwam) en deze hond is nu eindelijk geadopteerd. Loopt de hele dag los op een paardenbedrijf, en dat gaat heel goed.

Wat ik me kán voorstellen (maar zo te lezen is dat bij jullie niet het geval) is dat ze bang zijn dat het zo'n opgehokte erfhond wordt. Je weet wel zo'n hond achter tralies die op 4 vierkante meter alle voorbijgangers dood blaft. Maar dat blijkt helemaal niet uit jouw verhaal en ik snap die asiels dan ook echt niet.

Niet elke hond is gebaat bij een donzen kussentje voor de open haard...

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:36

hij kan met reuen en teefjes is wel wat dominant in het spelen soms en is gek met katten de hond is 4,de reden dat hij weg moet is dat mijn moeder ernstig ziek is geweest en nu niet meer hem de beweging kan geven die hij nodig heeft (heeft veel energie) lijkt het je wat mag je me wel een pb'tje sturen ;)

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 15:39

nee hoor, die hond en diegene die we nu hebben mogen elke dag, hele dag los. enkel 's avonds moeten ze in de ren anders ben ik gewoon niet gerust. Ze mogen tussen de paarden lopen en graven (alleen geen gat onder de draad graven) en echt hond zijn,... ik ben er echt gefrustreerd van geworden, zeker als je dan voor de zoveelste keer een artikel in krant leest dat er weer eens zoveel asieldieren zijn moeten worden ingeslapen of dat de asiels door de vakanties weer eens overvol zitten?! En ik... ik mag er niet 1tje een leuk huisje geven -O-

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:40

Zelf zou ik ook mijn honden zo niet willen houden, ik heb ze liever gezellig bij me op de bank, maar dat het slecht is voor de hond zou ik zeker niet zeggen!
Eén van mijn honden zou dit denk ik ook wel aanstaan, een echte buitenhond! (al vind hij het op de bank óók leuk) :+
Het is in andere landen heel normaal, in Nederland niet, ik denk omdat er gewoon minder ruimte is en dit minder vaak voorkomt dus als niet goed wordt bestempeld.
Anders gewoon geen asielhond, jammer maar helaas! (voor de hond die het waarschijnlijk véél beter heeft bij jou dan in het asiel.. :roll: )

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:41

uhm, niet om het een of ander.... maar asiels zitten helemaal niet zo overvol, en inslapen omdat er ruimte tekort is wordt in NL allang niet meer gedaan.

Neemt niet weg dat het belachelijk is dat ze jou geen hond meegeven.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 27-08-12 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:42

Dan vertel je toch gewoon dat ze wel in huis mogen...... Als jij ervan overtuigd bent dat ze een super thuis krijgen bij jou dan zie ik geen problemen.. De meeste honden die het gewent zijn kunnen makkelijk buiten leven een een goed hok of binnenplaats/stal oid.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:43

ben blij dat ons asiel niet zo is en ook gewoon nog een bezoekje nadoet dus ze weten waar het dier te recht komt.
misschien ingaan op het aanbod van heleen88 als ik het zo hoor kan de hond van haar het goed gebruiken en kwa omschrijving lijkt het wel wat hun zoeken

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:43

Eigenlijk is het inderdaad van de zotte dat een asiel niet verder kijkt dan zijn neus lang is.

Een ex-boerderij hond zou bij jullie prima aarden. Die liggen ook niet in huis vaak maar op de deel of in een hok.

Wij zochten een tijdje terug voor een mechelaar een plek die jij aanbied. Juist niet binnen omdat ze gewend was altijd haar hok als schuilplek te hebben en daarnaast ook altijd buiten te kunnen lopen. Eigenlijk gelijk wat jij beschrijft. Gelukkig hebben we voor haar een plek gevonden bij mensen die voor hun mechelaar ook een vriendje zochten.

Ik hoop voor je dat je toch particulier een hond vind. Er zijn er genoeg die wel jou huis/tuin als een goede plek zien.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:45

vind eerlijk gezegt dat ze ergens wel een punt hebben. een hond die 24/7 buiten leeft krijgt aanzienlijk minder aandacht als een hond die s'avonds lekker mee in huis mag.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:46

Goos_Horses schreef:
vind eerlijk gezegt dat ze ergens wel een punt hebben. een hond die 24/7 buiten leeft krijgt aanzienlijk minder aandacht als een hond die s'avonds lekker mee in huis mag.

maar dan is het niet gelijk zo dat de hond het slecht krijgt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:47

Ik heb een hekel aan liegen, maar in dit geval zou ik dat wel doen. Als een asiel zo kortzichtig is dat ze jou geen hond meegeven alleen vanwege het buitenleven, mag jij best een leugentje vertellen. Hoeft niet eens groot te zijn, gewoon zeggen dat ze altijd 't huis in mogen als ze daar behoefte aan hebben. In theorie lieg je dan niet eens, want stel dat de DA zou zeggen bij een ernstig zieke hond dat-ie beter binnen kan blijven zouden jullie dat vast doen, toch? :D