Katten vervoeren van Frankrijk naar NL paspoort?

Moderators: MirandaT, Duhelo, Muiz, Essie73, NadjaNadja, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

NZ92

Katten vervoeren van Frankrijk naar NL paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-12 13:11

Ja bokt ik heb jullie hulp nodig! En natuurlijk weet ik dat de katten een paspoort
nodig hebben om de grens over te steken maar het zit zo;

Ik loop vanaf mei stage in Dol de Bretagne Frankrijk. Hier hebben we 2 katjes gevonden, momenteel
hebben we ze al weer 3 maand en vertrek ik volgende week naar Nederland. Ze achterlaten is geen
optie!! Ze worden hier afgeschoten omdat de camping geen katten wil en ik kan het niet over mn hart
verkrijgen natuurlijk. Maar hoe naar huis te nemen?

Waarschijnlijk ga ik met de trein. Of met de auto maar i kkrijg mijn pa nog niet gek genoeg om mij op te halen
dus ik houd alle opties nog open. Is het mogelijk een kat mee te nemen op de trein naar Nederland? Wordt
er gecontroleerd naar hun paspoort? en kan ik problemen krijgen? er is geen tijd meer om naar een Dierenarts
te gaan aangezien ik werk tot 3 sept en de 4e naar NL vertrek aangezien ik de 6e weer naar school moet.

Ik heb inderdaad kortzichtig er over nagedacht dus over deze verwijten heb ik niets! Ik wil gewoon 2 katjes helpen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:47

TAO --> BB

dancertje

Re: Katten vervoeren van Frankrijk naar NL paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:50

kan je echt geen dierenarts regelen? zodat je in ieder geval een paspoort hebt en een chip dit is zo wie zo verplicht
hier een stukje wat ik bij mijn opleiding tot dierenartsassistente gekregen heb
Let op: De hier genoemde regels gelden voor reizen vanuit andere EU landen naar Nederland.

Diersoorten:
Hond, kat, fret.

Verplichte inentingen:
Inenting tegen hondsdolheid (Rabiës) is verplicht. De eerste keer minstens 21 dagen voor vertrek inenten, daarna binnen het entingsschema opnieuw vaccineren.

Identificatie:
Verplichte chip (of een goed leesbare tatoeage mits deze bewijsbaar is gezet voor 3 juli 2011).

EU dierenpaspoort:
Verplicht.

Dieren jonger dan 3 maanden:
Dieren jonger dan 3 maanden hoeven niet gevaccineerd te worden tegen hondsdolheid (Rabiës). Het dier moet in gezelschap van de moeder, van wie het dier nog afhankelijk is, vervoerd worden.
Wanneer het moederdier niet aanwezig is, moet de eigenaar bij de Nederlandse douane indien gevraagd een mondelinge verklaring afgeven dat het jong tot aan de reis is opgegroeid op de geboorteplek en niet in contact is geweest met dieren die mogelijk besmet waren met Rabiës.

Houd er bij het reizen via andere EU-landen rekening mee dat in een aantal van deze landen dieren jonger dan drie maanden niet worden toegelaten!

Let op! Import van dieren jonger dan 3 maanden uit een land dat niet tot de EU behoort, is alleen mogelijk vanuit bepaalde landen en onder bepaalde voorwaarden wanneer de eigenaar meereist. Kijk voor meer informatie op IVO (Import Veterinair Online) of neem contact op met de Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit (nVWA).

Voor alle landen geldt dat de regels uitgaan van transport onder begeleiding. Bij transport zonder begeleiding kunnen andere regels gelden.

Bijzonderheden:
Meer informatie over invoer naar Nederland van buiten de Europese Unie, vindt u hier.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:45

tja, als je zeker weet dat ze daar afgeschoten worden en je ze niet achter kan laten is een risico nemen altijd een optie omdat het er nooit slechter op kan worden voor hun.....

Heb je daar een stichting in de buurt dan zou ik het persoonlijk via die stichting 'spelen'

Let wel op als ze niet gecontroleerd worden dat ze wel mogelijk ziekten mee nemen naar NL die voor de dieren hier ook weer problemen op kunnen leveren (geen idee of rabies heerst daar waar jij werkt en de katten nu leven).

Lastige situatie. Nu enten heeft ook geen nut meer omdat de tijd tussen enten en reizen te kort is voor zover ik weet.

Quellian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 23:49

Wij hebben 4 jaar geleden een kitten meegenomen vanuit Zuid Frankrijk. We zijn er wel mee naar de DA geweest, maar ze was te ziek om ingeënt te worden. We hebben het erop gegokt (was ook het advies van de DA), maar wij waren met de auto.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 01:11

Gewoon in een doosje en de gok wagen.
Wij zijn een paar jaar geleden ook op vakantie geweest met onze hond, was toen 10 weken dus mocht officieel Frankrijk niet in. 2 heerlijke weken gehad en veel leuke mensen gesproken die wilden weten watvoor hond we hadden maar geen politie of douane gezien.

Nu nog naar een da gaan heeft iig geen zin want de entingen zijn dan nog niet geldig. Dus als je gecontroleerd wordt ben je zowieso de klos.

Leonard, can you tell me what's going on between Sheldon and Amy?
Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.
But sometime's its fun to creap yourself out just thinking about it.

A cat can have kittens in the oven, but that dont make them biscuits.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 07:47

Het is nu idd te laat om ze nog reglementair te vervoeren. Met de auto kan je vrij makkelijk de gok wagen. Met de trein weet ik niet. Als ze controleren heb je wel kans dat je de katjes kwijt bent en er een boete bij.
Als je ze toch tot in Nederland gesmokkeld krijgt wel gelijk naar DA en ontworming/inenting etc erin. En proberen los buiten lopen of contact met andere katten/honden vermijden tot ze in orde zijn.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-12 08:06

Dat zowieso komen eerst bij mn moeder daar zijn geen andere beesten. De trein dat is mn angst

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-12 15:59

Om toch te laten weten.. katten zijn inmiddels in Nederland! Heb ze meegenomen op de trein gokje gewaagd en ben niet gecontroleerd!! Erg fijn dus. Gister aangekomen en vanochtend gelijk naar de dierenarts gebracht zijn al ingeënt :) en de afspraak voor castratie en sterilisatie is al gepland voor volgende week :) Eind goed al goed dus!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:02

nou heb je echt geluk gehad voor jouw en de katten in ieder geval fijn dat het goed gekomen is heb je misschien een foto van de katten in kwestie ben toch wel benieuwd

Quellian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:46

Wat fijn dat het gelukt is!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie