Hond hoest/kokhalst advies?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plientjedres

Berichten: 2179
Geregistreerd: 15-09-07
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:24

Nikki__ schreef:
Rose123 schreef:
Hallo,

Wij hebben een pup van nu iets minder als 8 maanden oud en sinds gisteren hoest/kokhalst hij nogal, zeker elke twintig minuten. Wij dachten aan misschien een haartje of een draadje wat in zijn keel zat, dus gras laten eten en jawel meneer leegde zijn maaginhoud op het gras. Maar het hoesten/kokhalzen ging niet weg. Sinds vanochtend lijkt het meer op een zeehonden geluid met een keer kokhalzen erachter aan. Maar ik twijfel. of naar de dierenarts en nog even aankijken?

Hij eet en drinkt overigens ook goed, niet meer of niet minder en na die ene keer gras gegeten te hebben wilt hij het ook niet meer.

Iemand het zelfde mee gemaakt en/of advies?


klinkt als kennelhoest. Zou even langs de dierenarts gaan morgen, met een pup liever een keer te veel dan te weinig.
http://www.dierenkliniekduurstede.nl/ni ... lhoest.htm


dit dacht ik ook meteen, hoest hij slijm op?
let wel op want het is echt mega besmettelijk.
Laatst bijgewerkt door plientjedres op 27-08-12 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Chessie

Berichten: 1459
Geregistreerd: 04-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:26

Hmm.. Over hoest drank heb ik ook al eens negatieve verhalen gehoord
Zou lekker vandaag alsnog naar de DA gaan en zorgenda de kennelhoest echt overgaat ipv alleen symptoom bestrijding doen

Tijn8
Berichten: 510
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:30

Misschien moet je even met de hondenclub overleggen of je donderdag wel naar de cursus moet gaan. Als het namelijk besmettelijk is zou het beter kunnen zijn om niet te gaan.

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:35

Chessie schreef:
Hmm.. Over hoest drank heb ik ook al eens negatieve verhalen gehoord
Zou lekker vandaag alsnog naar de DA gaan en zorgenda de kennelhoest echt overgaat ipv alleen symptoom bestrijding doen



Kennel hoest gaat "vanzelf" over, dus dan is het zonde om je hond zijn weerstand te verpesten met ab. Zodra ze koorts krijgen, of lusteloos worden naar de da. Maar zo te lezen houd ts haar hond goed in de gaten.

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:35

Ik zou de cursus deze week maar even overslaan ivm de besmettelijkheid. Fijn dat het inmiddels beter gaat!
Mijn honden waren ook na een paar lepels hoestdrank wel weer genezen.

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: Hond hoest/kokhalst advies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 16:50

Ik heb hem de hele middag niet meer gehoord, zelfs niet toen hij uitbundig aan het spelen was. Ook nog even contact gehad met een dierenarts in de familie. Hoestdrank kan negatieve uitwerkingen hebben maar dit verschilt per hond. Ergens te veel van nemen is nooit goed, niet voor een mens en ook niet voor een hond. Het scheelt dat cursus deze week niet door gaat dus dan is het pas weer volgende week donderdag, maar het ging niet door vanwege een aanstekelijke hoest/kennelhoest. Dus daar heeft hij het dus vandaan.