zoals jullie misschien wel weten, hebben wij een puppenmonster in huis. Ons eerste pup! Tes is nu 5.5 maand oud en doet het erg goed. Ze is stront eigenwijs
Maargoed, daarvoor is het ook een kruising met Cocker en Frieste Stabij. Sinds twee weken gaat ze ook naar school, waar ze de jongste van de groep is. Ze vind het erg leuk. Ook gaat ze vanaf volgende week mee naar mijn werk (school), waar ze soms ook even alleen moet zijn. Alleen nu mijn vraag. Tes zit momenteel in de bench op het moment dat wij weg zijn. Echter merk ik dat ze dit geen succes vind, en ik vind de bench eerlijk gezegd ook niks
. We hebben haar nu 1.5 maand in huis en ze heeft op niks anders gebeten dan haar eigen speeltjes en botjes. Ik krijg dus niet de indruk dat ze echt sloopgedrag vertoont, maar puppy's zijn voor mij onbekend terrein.Ik wil haar dus graag los laten in de woonkamer op het moment dat wij niet thuis zijn, maar vind dit best spannend. Er liggen een hoop dingen die natuurlijk erg leuk kunnen zijn om in te bijten, al lijkt ze daar tot nu toe nog totaal geen interessen in te hebben.
Wie o wie kan mij verder helpen? Is er een leeftijd vanaf wanneer ze gaan slopen? Is dit gedrag wat later nog ineens naar boven kan komen? Of kan ik 't er wel op wagen?
Volwassen honden zijn op dat gebied toch een stuk makkelijker
Daar hebben we genoeg ervaring mee, maar dit monster is een compleet nieuwe uitdaging voor ons
Bedankt!

Hij heeft overigens überhaupt nog nooit gesloopt, denk dat dat gewoon in een hond zit of niet
Natuurlijk wel de stroomdraden weggewerkt, maar er slingeren nog steeds schoenen door de woonkamer. Ze heeft ooit een keer aan een veter getrokken, maar besloot dat dat niet leuk was en ze heeft het daarna nooit meer gedaan. Ik heb nu steeds de videocamera aan als we weggaan als ze in d'r bench zit, en hierop zie ik dat ze het eigenlijk geen succes vind. Ze is onrustig, gaat uitendelijk wel slapen maar niet zo ontspannen als dat ze gewoon los in de woonkamer slaapt als wij er zijn. Zelfs nu ze d'r tanden flink aan wisselen is, heeft ze nog niet op iets anders gebeten dan haar speelgoed.