Kitten met diarree

Moderators: MirandaT, Duhelo, Muiz, Essie73, NadjaNadja, Ods

xJustMe6

Kitten met diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-12 15:46

Hallo,

Ik heb sinds 3 weken een kitten van nu 3,5 maand oud. Al vanaf dat ze bij mij is valt me op dat ze regelmatig diarree heeft. Niet dagelijks, maar toch wel een aantal keer per week. Soms 1 dag, soms meerdere dagen achter elkaar. Verder eet en drinkt ze wel echt super goed en ze is heel vrolijk en levendig. Ze maakt zeker geen zieke indruk. Vanmorgen had ze weer diarree maar er zat nu ook wat slijm bij.

Wat kan dit zijn? Iets om me zorgen over te maken? Nogmaals, beestje eet en drinkt goed en maakt alles behalve een zieke indruk!

bigone

Re: Kitten met diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:53

Als je alles doet zoals het moet mbt voeding dan is het wel verstandig om de kat even te laten testen.
Het kan giardia zijn of wormen of een lichte ontsteking van het maag/darmkanaal. Wat krijgt ze allemaal aan voeding?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:54

Ik zou me toch wel een beetje zorgen maken en toch eens bij de dierenarts langs gaan. Diarree is nooit goed, en misschien dat ze toch een speciaal voer moet hebben.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-12 15:54

Ze is vorige week ontwormt met een speciaal middel voor kittens.

Ze kan onbeperkt brokjes eten en water drinken, verder krijgt ze 's avonds een heel klein beetje blikvoer.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:54

Misschien idd wormen? Al zou je dan wel meer dingen moeten opvallen denk ik..

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-12 20:12

Ik ga nu een weekje stoppen met blikvoer geven, kijken of ze dan van de diarree af is. Zo niet ga ik volgende week even met haar langs de dierenarts, heb namenlijk net gehoord van iemand die een kitten uit het zelfde nestje heeft dat die van hem ook last van diarree had, heeft ander voer gekregen en probleem opgelost.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:21

Ik weet niet welk merk blik voer je geeft maar de meeste blikvoer zit vol met vocht en e nummers zoals conserveer middelen. En dat verklaart vast de diarree

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-12 20:23

Zal morgen even naar het merk kijken, ben nu niet thuis. Is in ieder geval een heel goedkoop merk. Mijn andere kat doet het er wel goed op. Maar kan dat blikvoer ook het slijm bij de diarree verklaren?

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:31

Ik zou aanraden om je kitten helemaal geen blikvoer geven en alleen brokjes te geven. Dit 2 weken volhouden en kijken of je resultaat ziet.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-12 20:53

Oke bedankt! Dan ga ik dat proberen, en als er na die 2 weken nog geen verandering is even langs de dierenarts.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:58

Gewone ontworming werkt niet tegen giardia. Dat doet alleen panacur.
Ik zou dus even je dierenarts bellen en van 3 dagen ontlasting verzamelen en even laten testen. :)
Giardia wordt 1 x in de 3 dagen uitgescheiden en dit geeft dus ook het wisselende beeld van de ontlasting.
Overigens is dit wel besmettelijk voor jezelf, dus heel verstandig als je dit zo snel mogelijk laat testen en behandelen.

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-12 20:44

Het merk van het blikvoer is Mondo natura.

Ze heeft sinds 2 dagen geen diarree meer!

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:46

Ik heb hier momenteel een kitten lopen die ook geen goede ontlasting had op brokjes en natvoer, hij eet nu vers en het gaat stukken beter met hem, af en toe snaait ie nog wel eens wat granenvrije brokjes maar dan is het weer helemaal mis. Ik heb hem toen wel laten onderzoeken met zon jong kitten kan je niet voorzichtig genoeg zijn.

Oeter oeter oeter.

ik kan geen PBtjes lezen sinds de nieuwe versie, helaas!

nenchyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:50

wij hebben ook een kat die snel diarree heeft, die heeft een gevoelige maag, en krijgt daarom alleen sensitive brokjes van royal canin. meteen probleem opgelost! maar ik zou wel eerst even lanngs de da gaan hoor, gewoon om iets anders uit te sluiten.

"You are a great champion.
When you ran, the ground shook.
The sky opened, and mere mortals parted. Parted the way to victory, where you'll meet´╗┐ me in the winner's circle - and I'll put a blanket of flowers on your back."

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:48

tessa_brian schreef:
Het merk van het blikvoer is Mondo natura.

Ze heeft sinds 2 dagen geen diarree meer!

Kijk dat is goed nieuws! Dus je geeft geen blik voer meer? Het zou dus echt daar aan kunnen liggen maar met zekerheid kan je dat pas na 1,5 tot 2 weken merken! Hou je ons op de hoogte?

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-12 12:11

Ze krijgt nog wel blikvoer, ze ziet dat mijn andere kat ook krijgt en wil dan perse ook hebben, maar ik geef nu nog minder als dat ze eerst al kreeg. Beestje tevreden, baasje tevreden, heb geen diarree meer gezien :).

Hou jullie op de hoogte.

gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:35

Onze kitten had hetzelfde. Zeer levendig, maar wel af en toe diaree en zeer winderig. Wij zijn toen overgestapt op kvv, kant en klaar vers voer. Daar doet onze kleine het super op. Geen winderigheid meer en geen diaree. Hij is nog steeds zeer levendig en groeit flink. Met de kvv heb je geen karkassen in de vriezer liggen, maar voer je wel vers. Geen suikers, granen en andere rommel meer.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-12 22:04

Diarree is helemaal over alleen ik maak me nu nog meer zorgen.

Sinds gisteren wil ze niet meer eten. Verder slaapt ze veel meer dan eerst. Als ik naar buiten ga dan gaat ze nog wel uit zichzelf even mee spelen maar ze gaat al snel weer liggen slapen.

Als ik even weg ben geweest en ik kom terug staat ze normaal meteen op en begint te miauwen en komt me begroeten, dat doet ze ook helemaal niet meer.. ze blijft gewoon liggen.

Kortom, mijn lieve kleine meisje is zichzelf niet...

Zag vandaag wel dat ze heeeeeel veel vlooien had ;( . Mensen waar ze vandaan kwam hadden gezegt dat ze al druppeltjes tegen de vlooien had gehad. Blijkbaar niet dus.... Had nog anti vlooien spul liggen maar dat is pas voor katten vanaf 5 maanden.. Heb haar dus helemaal uitgekamt met een vlooienkam. Verder heeft ze een beetje smeerkaas van een lepeltje gegeten, meer ging er niet in...

Ik ga morgen direct frontline voor kittens halen! Alleen weet ik niet zo goed of ik haar nu al kan behandelen, of beter kan wachten tot ze weer fit is.

Moeilijk moeilijk, maak me echt zorgen ;( . Ik kijk het morgen nog even aan en als er dan geen verbetering is ga ik dinsdag met haar naar de dierenarts, mocht het morgen slechter gaan als vandaag dan ga ik zeker morgen al!!

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:11

niet ontvlooien voordat je zeker weet tot het andere middel is uitgewerkt, meestal pas na een maand
Frontline werkt niet, koop advantage of stonhold, of advocate.
maar in jou geval zou ik het vannacht even aankijken en morgen de da bezoeken als het nog zo is, zon kleintje kan had achteruit gaan. Is ze wel ontwormt?
Succes meis..

Oeter oeter oeter.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:17

bloedvergiftiging door de vlooien? zou morgen maar even langs DA gaan,en niet wachten tot dinsdag. De DA weet alle antwoorden op je vragen, en kan meteen de kleine na kijken. De dierenwinkel zal je geheid een middeltje mee geven, maar echte kenners zijn het niet.

Ps hele jonge kittens mogen nog niet eens vlooiendruppels (wel een spraytje) dus ben bang dat je voorgelogen bent idd.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-12 22:24

Ben ik ook bang voor, ik ga morgen meteen naar de DA!

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:27

succes met het kleintje vannacht! (mijn kitten is nu 3 maanden, dus ik weet hoe druk ze horen te zijn nu hahaha)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:35

Mijn kitten van toen 5 weken kreeg vlooiendruppels speciaal voor jonge kittens van de dierenarts. Ze bestaan dus wel iig. Goed dat je naar de dierenarts gaat. Veel succes morgen! :D

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-12 22:41

Dankjewel, ik laat morgen weten hoe het gegaan is.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 06:02

Essie73 schreef:
bloedvergiftiging door de vlooien? zou morgen maar even langs DA gaan,en niet wachten tot dinsdag. De DA weet alle antwoorden op je vragen, en kan meteen de kleine na kijken. De dierenwinkel zal je geheid een middeltje mee geven, maar echte kenners zijn het niet.

Ps hele jonge kittens mogen nog niet eens vlooiendruppels (wel een spraytje) dus ben bang dat je voorgelogen bent idd.

mijn kittens krijgen altidj druppels voor kittens hoor dus

Oeter oeter oeter.