huisspray voor honden vlooien een vraagje

Moderators: Ods, MirandaT, Duhelo, Muiz, Essie73, NadjaNadja

corina21

huisspray voor honden vlooien een vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-12 12:57

hallo,even een vraagje.
ik heb sinds twee maanden een vlooien plaag op mijn hond,ik heb werkelijk alles geprobeerd,
fronline spay bus op hem,tot drie keer toe werkte niet,
toen exil pads voor in de nek twee keer erop gedaan werkte ook niet.
heb hem gewassen met schampo ervoor,
heeft een bandje om werkt ook niet pff,
nu heb ik spay gehaald voor in huis en pilletjes voor de hond.
heb hier in huis geen stof alleen maar tegels geen matten of wat dan ook,
nu heb ik die spray gebruikt,nu is mijn vraag hoelaang erna mag ik weer het huis zuigen?kan het nergens vinden.

Mandy

Re: huisspray voor honden vlooien een vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:04

- Je kunt het beste pipetjes in de nek van de merken advantage of advantix gebruiken.
Exil werkt bij mij voor geen meter.
-Daarna met een omgevingsspray alles wat van stof is in je huis goed insprayen.
maar eerst goed stofzuigen. banken kussens de deken van je hond.
-N a 4 weken herhalen en anders naar de dierenarts voor een injectie.
-Ook moet je nu je hond behandelen tegen wormen. deze zitten namelijk in vlooien en als de vlo de hond buit dan krijgt de hond ook wormen.

Suena
Mijn spaanse droom

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:08

Als je een vlooienplaag heb..zit maar een paar % ervan op de hond, de rest zit in je huis ! heb er zelf ook mee te maken momenteel en ben er nu geloof ik vanaf. Ik heb 5!!!!!!!! dagen niet gestofzuigd. toen gezogen en vervolgens weer alles ingespoten. Alle dekjes dekentjes kussens ALLES gewassen met azijn.

www.fashionlizz.nl

Trotse mama van Lizzy !

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:15

1 tip: Vlokill :j
Daarmee beginnen, dan iets in de nek + huis doen :j

-The outsider for life-
Ambassadeur van
Dogstar Foundation

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-12 22:04

ok dankjewel ik ga morgen toch maar weer stofzuigen aangezien we een baby hebben van twee weken oud,moet het huisje toch stofvrij houden:( rot vlooien,heb jaren honden gehad maar dit slaat werkelijk alles.en hij heeft ook nog maar korte haren is een jack russel.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:14

Je kan ook een vlooien band in stukjes knippen en die in de stof zuiger doen, dat dood je ze gelijk.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-12 22:22

ok dankjewel voor je tip.

Zoraida_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 07:29

Buffelo schreef:
Je kan ook een vlooien band in stukjes knippen en die in de stof zuiger doen, dat dood je ze gelijk.

Alsjeblieft geen stukje vlooienband in je stofzuiger doen, de stof komt er aan de achterkant van de stofzuiger direct weer uit. Dit kan echt schadelijk zijn voor je dieren en zeker voor je baby...

Zoals Mandy al zei goede pippetjes halen. Advantage is werkt met dezelfde werkzame stof als Bolfo Gold dus mocht je de 1 niet kunnen vinden heb je de ander nog.
Verder als spray vind ik de Bolfo Omgevingsspray wel onwijs goed en het werkt een half jaar lang.
Bij de meeste sprays mag je 3 a 4 dagen niet stofzuigen en dweilen.

~ “No heaven can heaven be, if my horse isn't there to welcome me” ~

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 07:47

zal effe kijken hoe onze spray heet die we besteld hebben...uit buitenland besteld. redelijk agressief maar werkt wel....als je gesprayed heb paar dagen niet zuigen en vooral niet dweilen...vlooien hiuden van warm en vochtig....kleden lakens etc wassen op 60graddn met azijn

The best and most beautifull things in the world, cannot be touched or even be seen...That's why we close our eyes, when we cry, kiss or dream..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 08:10

Vind zelf dat een hoop sprays matig werken...deze werkt wel goed

Afbeelding

The best and most beautifull things in the world, cannot be touched or even be seen...That's why we close our eyes, when we cry, kiss or dream..

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:24

alwin_4ever schreef:
Buffelo schreef:

Alsjeblieft geen stukje vlooienband in je stofzuiger doen, de stof komt er aan de achterkant van de stofzuiger direct weer uit. Dit kan echt schadelijk zijn voor je dieren en zeker voor je baby...

Zoals Mandy al zei goede pippetjes halen. Advantage is werkt met dezelfde werkzame stof als Bolfo Gold dus mocht je de 1 niet kunnen vinden heb je de ander nog.
Verder als spray vind ik de Bolfo Omgevingsspray wel onwijs goed en het werkt een half jaar lang.
Bij de meeste sprays mag je 3 a 4 dagen niet stofzuigen en dweilen.

ik heb daar anders nog nooit problemen mee ondervonden??

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:27

Comfortis tabletten voor de hond en de omgeving nauwkeurig behandelen met een spray, dagelijks stofzuigen. Stofzak meteen vervangen en indien mogelijk met stoom de omgeving reinigen.

Veerust werkt overigens ook perfect tegen vlooien.

#trotsoponzeboeren

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 02:16

In omgeving/tapijt spray zit het het incecticide pyrethrinen, deze worden verkocht als ware vlooien omgevingsspray.
Echter zijn deze vaak duurder als de "mierenspray" "vliegenspray" etc.
Kijk als je zo'n spray wil halen ook even bij de andere producten tegen ongedierte!

(nadien je huis goed ventileren!)

Daarnaast alle kussens etc. heet wassen of in de vriezer steken.

voor de rest inderdaad goed stofzuigen! (en zak nadien het liefst weggooien)

Veel succes!

.

Quellian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 23:55

TS, NIET sprayen met een baby in huis!!

Het beste middel tegen vlooien in huis zijn goed behandelde dieren; ze donderen er zó van af :D

Wij hebben onlangs ook vlooien gehad, het grapje heeft me een vermogen gekost, maar nu heb ik ze al een poos niet gezien (en ontvlooi elke 3,5 week). Vandaag heb ik ze allen ontwormd met Milbemax en nu maar hopen dat alles stuk gaat wat niet gewenst is *rot parasieten*
Ik heb ook gespoten en gespoten en gespoten, maar die krengen kwamen elke keer weer terug, dus ik denk dat de spray weinig heeft uitgehaald en dat het nu rustig is door de juiste behandeling met pipetjes.

Wat ik nog wel doe, is elke week het huis spuiten met pure azijn (daarna goed luchten, want het meurt).

De katten heb ik ontvlooid met Bolfo Gold en de honden met Advantage (is hetzelfde). Exil en Frontline werkt helaas niet.

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:37

tipje!! Je hond niet wassen VOOR je een pipet gebruikt..

mexx ik zal je NOOIT vergeten rust zacht mn lieve meisje.. gentle, DJ, Dannyen amor mijn toppertje

www.ilove-dogs.nl Alles voor uw hond, kat en andere huisdieren. Manden,halsbanden,kleding,speeltjes,voer enz. tegen scherpe prijzen. Ook dealer vers vlees..

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-12 23:01

ik heb het hele huis gesprayt,gisteren hond gewassen met vlooien schampo die rotbeesten vielen er zo vanaf,en daarna nog eens met frontline besproeit,hij heeft een vlooien band om en heeft een pil gehad,nu moeten die rotbeesten toch eens weg gaan,vandaag alles grondig gezogen en daarna met dettol alles gedweild,grr wat haat ik die rotbeesten,mijn hond is helemaal aan het afdraaien van de jeuk,onder de tafel aan het schuren echt zielig.dit heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt die zooi.

Barbet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:07

Bij mij heeft stronghold geholpen.
Toen ik hier kwam wonen lieten de oude bewoners een vlooienplaag achter. :(
Ook van alles geprobeerd, maar mijn hond en katten kwamen er gewoon niet vanaf.
Toen bij de dierenarts spuitbus Stronghold voor in huis, en pipetjes stronghold voor de dieren.
En ik was daarna voorgoed van de vlooien af! :)

Quellian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:31

sammy1, met wassen en Frontline ga je het niet redden.
Wassen werkt niet en vlooien hebben niets te maken met Frontline. Ga eens voor echt goede middelen. Die zijn duur, maar wel effectief.

Het vlovrij krijgen van mijn dieren heeft ruim 500 euro gekost (incl. het ontwormen erna). De grap heeft een ruime maand geduurd, toen was het over.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:40

Het kan inderdaad lang duren voor je van zo'n vlooienplaag af bent helaas -O-
Jaren geleden hebben wij het ook eens gehad. Eerst stofzuigen en daarna alles van stof met de omgevingsspray inspuiten. Verder ook langs de randen van je vloer spuiten, ze schijnen zich ook graag op te houden tussen/onder de plinten! Ik geloof dat ons werd aangeraden om gewoon dagelijks te blijven stofzuigen en na een x aantal dagen het sprayen weer te herhalen.
Huisdieren behandelen met een goed vlooienmiddel, bijv. Advantix. Daarnaast gaf ik mijn dieren een anti-conceptiemiddel voor vlooien en een ontworming.

Ook als je van de vlooien af bent netjes blijven ontvlooien om de 4 á 6 weken, zodat je eventuele vlooien onder controle kunt houden. :j

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:44

Van de week dus ook achter gekomen dat die van mij vlooien hebben gelijk behandeld met frontline (had ik nog staan) en gisteren gewassen met vlooienshampoo. Tapijt uit huis gegooied, straks spray ophalen. Maar bah wat is dat vies. Heb de hele tijd gevoel dat ik jeuk heb. Hoor van meer mensen dat ze er last van hebben. Is er op dit moment een plaag ofzo?

Het is toch wel een paar jaar geleden dat ik vlooien gezien heb bij mijn honden, mijn honden komen verder niet in contact met andere honden of beesten. Ben daar altijd heel voorzichtig mee (niet alleen om de vlooien, maar omdat ik een van mijn honden niet vertrouw bij andere honden.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-12 10:27

Quellian schreef:
sammy1, met wassen en Frontline ga je het niet redden.
Wassen werkt niet en vlooien hebben niets te maken met Frontline. Ga eens voor echt goede middelen. Die zijn duur, maar wel effectief.

Het vlovrij krijgen van mijn dieren heeft ruim 500 euro gekost (incl. het ontwormen erna). De grap heeft een ruime maand geduurd, toen was het over.

ik heb dat niet alleen gebruikt als je terug leest zie je dat ik alle soorten gebruikt heb,
hij heeft ook een pil gehad huisspray en weet ik wat ik allemaal al gebruikt heb.

Quellian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:30

Heb je ook al Advantix/Advantage/Stronghold/Bolfo Gold geprobeerd? Zo ja, dan moet je je dier de komende 4 weken met rust laten (niet wassen, niet verder behandelen) en dan ben je er wel vanaf :) De vlooien gaan al dood bij contact met de huid/vacht.

En overigens niet dweilen als je vlooien in huis hebt, want vlooien (en de hele cyclus) zijn daar dól op <3

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-12 10:33

ok dankjewel voor je tips.

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:31

heb net bolfo gehaald, ben benieuwd of dat helpt, ben trouwens verder geen vlo tegen gekomen hier in huis, maar uit voorzorg toch behandelen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:37

Iedereen met last van vlooien:
Blijf wel allert, straks gaan we in huis weer stoken, in combinatie met de trillingen die wij veroorzaken tijdens het lopen en de {vochtige} warmte van het stoken in huis komen de eitjes uit die er liggen.
Gebruik dus een goede spray voor de omgeving en pak goed de naden en kieren mee!

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.