In mei ben ik bij mijn vriend ingetrokken, samen met mn kat ( ongeveer 10 jaar oude Pers )
Al die tijd heeft de deur van de woonkamer naar de gang ( en trap naar boven ) open gestaan met zo'n klos ertussen zodat de kat boven en beneden kon lopen.
Met de winter straks, willen we de deur dicht hebben dus vriendlief heeft een gat in deur gemaakt en een kattenluik geplaatst...
Alleen.... de kat gaat niet door het kattenluik ( was er al bang voor, heb nl ook t klepje moeten slopen van zijn kattenbak...)
We hebben het luikje heel lang open gelaten met ducktape, daar loopt ie wel doorheen, alleen zodra t luikje dicht is, stagneert katlief...
Hij gaat heel zielig miauwen achter de deur.
Om te "overleven" hoeft hij niet de woonkamer in, zijn water en eten staan in de hal, kattenbak op de bovenste verdieping. Hij heeft boven nog twee kamers tot zijn beschikking, en een lounge stoel.
Maar het is wel zo gezelig als hij erbij kan...
Moet ik gewoon stug de deur dicht blijven houden?? ( dit proberen we nl ook al een tijd... )
We hebben hem er door heen gelokt, met een klein zetje aan de achterkant komt ie wel, maar als hij geen zetje krijgt, komt ie niet...
Iemand een goede tip??
Ik zou graag zien dat katlief door het luik gaat wat vriendlief heeft gemaakt ... ( vriend riep al jarenlang: " geen dieren in mijn huis..." en nu sloopt ie zelfs zijn deur voor mij...
)Dus....
Help!!