Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lis1 schreef:Cayenne schreef:Weet je wel zeker dat het een koi is en geen gewone (gras)karper?
Hij is wit met oranje goud.. Als ik een foto opzoek van een koikarper en graskarper lijkt ie veel meer op de koi..
Ik ben hier echt een leek in... Wat is het grote verschil?
troi schreef:Wij hebben een grote oranje zwarte graskarper, zeker niet donker, en die lijkt erg veel op een koi. Voornaamste verschil voor mij als bijna leek zit hem in de vinnen. Die zijn korter en rafeliger. Koi hebben ovale/ronde vinnen. Maar als er geen vergelijkingsmateriaal in de buur is is het erg lastig te bepalen.
lis1 schreef:Net even een vriend gevraagd die al jaren op karpers vist en het is inderdaad een koikarper! Die bij hem nog niet bekend was. Het schijnt dat onze gemeente vissen plaatst in sloten en dit ook op te vragen is. Deze vis hoort daar niet bij..
http://www.google.nl/search?tbm=isch&so ... ih=356#p=0
Even een link hij lijkt heel erg op de 3e foto van de 2e rij dan alleen wat kleiner en tien keer dikker..

justin4ever schreef:Zal 3 kwartier rijden zijn... weet niet of hij dat doet.
Wel sneu voor het beest.
Ik zal het voor de zekerheid vragen, hebben mensen bij je in de buurt geen koi die er eentje bijwillen?
Je zou zoiets ook nog kunnen proberen
alwin_4ever schreef:little_birdy schreef:vangen en verkopen
die beesten zijn toch best wat waard?
Nee, tegenwoordig niet meer
Omdat mensen ze bij de straatstenen niet kwijt kunnen dumpen ze ze vaak in sloten, etc..
little_birdy schreef:vangen en verkopen
die beesten zijn toch best wat waard?

[/quote]
.