mijn ouders en ik weten gewoon niet meer wat we moeten doen.. 2 jaar terug (28 september) kwam er een heel lief katje bij ons in de tuin rond wandelen, vrij mager en geen halsbandje. Hij bleef maar bij ons wandelen en wandelde zelfs naar benen en legde zich neer op de grond alsof hij er al jaren woonde. We merkte wel dat hij wat ouder was dus we dachten: die is zeker wat dement en kan zn huisje niet meer vinden.
Overal briefjes opgehangen, advertenties, niemand die reageerde. Dus hebben wij hem gehouden totdat de gene waarvan hij was hem zou op komen halen. Natuurlijk konden we hem naar het asiel brengen maar hij voelde zich zo thuis en vond het zo fijn dat het eerlijker tegenover hem was dat wij hem zouden houden. Uiteraard kon de eigenaar zich altijd nog komen melden, maar tot op de dag van vandaag echt nog niks gehoord. Eigenlijk is hij nu gewoon van ons.. maar goed de eigenaar kan altijd nog langs komen uiteraard.
Jules (zoals wij hem genoemd hebben) is echt ontzettend lief en aanhankelijk. Hij laat zich door iedereen aaien en oppakken hij vind alles goed. Heeft nog nooit een nagel naar iemand uitgehaald, zeurt nooit en slaapt altijd heel lief bij je. Uiteraard mag hij altijd naar buiten, en normaal gezien was hij ook dan al binnen 1 of 2 uurtjes terug. Nu merken we de laatste tijd dat hij echt halve dagen tot soms 3 kwart van de dag weg is. De achterburen zien hem erg vaak, en vaak staat hij zelfs te miauwen bij de achterburen voor de deur! Dan komen ze hem altijd thuis brengen.
We denken dat Jules helemaal de weg kwijt is en oke, als hij echt weg wilt kunnen wij daar niks aan doen. Maar hij is zo lief en we willen hem zo graag bij ons houden. Nu wil ik proberen het nog aangenamer voor hem te maken.
- Dagelijks staat er onbeperkt nat en droog voer en een bakje water (meestal drinkt hij uit de visvijver)
- Een tussendoortje is altijd welkom bij hem, vaak krijgt hij biefstuk (ongezouten en niet gebakken dus echt speciaal voor hem gekocht)
- Snoepjes van wiskas (die temptations voor de mensen die het kennen)
- overal plaats voor lekker te slapen, wollen mandjes, 4 bedden, banken, stoelen noem maar op
- Genoeg aandacht, en met name in de middag. Overdag zijn we er niet (ivm werk en school)
Hoe kan ik het Jules zo fijn mogelijk maken dat hij toch hier wilt blijven.. het lijkt me zo erg als hij een dezer dagen gewoon niet meer thuis komt

Mijn tante en oom zeiden al, hou hem eens 3 dagen goed binnen. Maar dit vind ik ook best zielig omdat hij gewend is veel buiten te zijn...