Papagaai uit de opvang?

Moderators: MirandaT, Duhelo, Muiz, Essie73, NadjaNadja, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Papegara

Papagaai uit de opvang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 10:09

Wij willen voor de gezelligheid een papagaai in huis aanschaffen, het liefste een roodstaart of een kakatoe (in ieder geval een middenformaat en een echte prater).

Nu hebben we wel op marktplaats gekeken maar is er ons gewezen dat er ook papagaaien opvangen bestaan.
Het lijkt ons een beter idee om daar een papagaai vandaan te halen en een goed leven te geven.

Weet iemand een papagaaienopvang of heeft iemand er ervaring mee?

groetjes

liesjecryos

Re: Papagaai uit de opvang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:49

In veldhoven zit zo een hele grote pagaaiencentrum.
Je zou die kunnen googlen en bellen om te vragen welke opvangs hun bekend mee zijn.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:52

Mijn zus heeft een roodstaart die niet meer happy is thuis en die ze idd naar Veldhoven wil brengen. Schijnt een goede opvang te zijn daar :)

Kickin' my can all over the place
Weet je wat mijn paard kan? Hij kan pannenkoeken maken zonder beslag :j
Vivo por vos <3 Pony <3

https://books.google.nl/books?id=N6dHAw ... er&f=false

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:16

Houd er wel rekening mee dat je vaak dan een papegaai in huis haalt met problemen. Zoals schreeuwen en plukken. En ze worden erg oud.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:27

Papegaai waar ik het over heb plukt omdat ze nu te weinig aandacht krijgt. Dat "probleem" hoeft in een andere omgeving dan niet persé meer aanwezig te zijn.

Kickin' my can all over the place
Weet je wat mijn paard kan? Hij kan pannenkoeken maken zonder beslag :j
Vivo por vos <3 Pony <3

https://books.google.nl/books?id=N6dHAw ... er&f=false

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:29

Maar kan soms ook verergeren. Helaas is dat zo. Wat een papagaai eenmaal heeft aangeleerd blijven ze vaak doen. Dat is zo moeilijk te doorbreken.

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:42

Wij hebben ook een kaketoe waar mensen niet voor 'm konden zorgen. Deze heeft een hele gebruiksaanwijzing om rekening mee te houden. Hij kon bijv. niet uit de kooi gehaald worden omdat hij het eng vond om door het deurtje te gaan. Ook schreeuwt hij heel veel als hij alleen is en als je aan de telefoon zit.

Zo nog een aantal dingen waar je rekening mee moet houden. Met bezoek kan het dus bijv. erg lastig zijn om een papegaai te hebben ivm geschreeuw of op mensen af vliegen (die van ons zit nu los omdat hij niet door de kooideur durfde).

Maar als dit je allemaal niks uit maakt kun je zo'n papegaai een prima huisje geven (: Want ondanks de hele gebruiksaanwijzing krijg je er ook enorm veel voor terug.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-12 19:37

Ik zal het centrum is opzoeken. Hier zijn er altijd mensen thuis dus aan aandacht geen gebrek, maar het leek ons ook een leuk initiatief een papegaai een nieuw fijn thuis te geven, ik bedoel ze worden zo oud en zolang er heel veel jonge worden gekocht en verkocht zal dat aantal alleen stijgen, en wie zorgt er dan nog voor die oude papegaaien die wat mankeren. Ik geloof er ook in dat als je een ´probleem´ dier hebt je er meer om gaat geven en van gaat houden omdat je er meer aandacht en liefde in moet steken.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 08:55

Voor zover ik weet mag het NOP geen papegaaien verplaatsen of verkopen, of dat is inmiddels veranderd?

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-12 14:23

Ik zou het niet weten. Maar heb inmiddels ook begrepen dat we een papegaai als jong het beste kunnen aanschaffen ivm ziektes. Ik zag op de website ook niks over herplaatsen, alleen voor mensen die hun papegaai weg willen doen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:48

wij hebben een gaai overgenomen van mensen die zeker 15 jaar is en deze was nog nooit uit zijn kooi geweest. Hij heeft ook nooit geleerd zich als papagaai te gedragen. Erg triest natuurlijk! Het enigste voordeel is dat hij ook niet weet hoe hij moet krijsen. Voor de zekerheid wel een lesboek/informatieboek gekocht en doorgenomen hoe je het beste met gaaien om kan gaan. Hij is echt heel leuk, inmiddels gekortwiekt en gaat dus ook uit zijn kooi. Wel een goede sloper haha al denkt hij daar vast anders over....

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie