Help ! Mijn katten komen niet meer overeen ...

Moderators: MirandaT, Duhelo, Muiz, Essie73, NadjaNadja, Ods

Thirteen

Help ! Mijn katten komen niet meer overeen ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 03:07

Ik heb (had ?) 4 katten, maar de laatste maanden is er steeds meer ruzie.
(Ze zijn allemaal steriel trouwens dus dat is de oorzaak niet ...)
Een van de kattinen maakt alle andere katten steeds meer het leven zuur. Ze ligt altijd op de loer en als er een andere kat voorbijkomt vliegt ze erop en volgt een enorm gevecht met het nodige gekrijs erbij ... Ik moet zelfs nu en dan ingrijpen ...
Sinds vorige week is zelfs een van mijn katten verdwenen en ik denk dat ze gewoon door deze aggressieve kattin niet meer naar huis durft komen ...
Het is zo erg dat ik er sterk over nadenk om haar naar het asiel te brengen (maar daar maakt ze waarschijnlijk geen enkele kans om een nieuwe thuis te vinden, want ook naar mensen toe is ze geen lieverdje ...) of om haar te laten inslapen ...
Dit is totaal tegen mijn pricipes, wat als hier een dier komt is het voor het leven, maar ik weet echt niet meer wat ik moet doen ... :'(
Wie heeft raad ?

Emori

Re: Help ! Mijn katten komen niet meer overeen ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 03:50

Inslapen vind ik wel heel radicaal..
Kun je niet beter een huisje voor haar zoeken waar ze het rijk alleen heeft?
Kan ze haar energie niet ergens anders op uiten?
Ik heb ook zo'n poekie die de rest gaat terroriseren als ze buiten niet haar ei kwijt kan.

Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 04:18

Ik heb al een thuis voor haar proberen te zoeken, maar als men hoort hoe haar karakter is haken mensen meteen af. Zelfs haar aaien vind ze niet leuk, verkoopt ze je meteen een mep ...
Ze zitten bijna altijd buiten of in de stallen dus plaats genoeg om zich af te reageren...
En idd inslapen is heel drastisch, maar het is zo erg dat ik bijna geen andere uitweg meer zie, daarom dat ik raad vraag, mss weet toch nog iemand een betere oplossing ?
Zou er iets bestaan waar ze mss rustiger van wordt en de andere katten met rust laat ?

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 04:29

Is er miss een boerderij of stal ,plante kassen waar ze haar willen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 05:55

Is er afgelopen tijd iets veranderd in jullie huis/huishouden dat kattenstress op kan leveren?

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 07:26

Nee, het is geleidelijk aan gkomen, het begon met een mep uitdelen, nu zijn het heuse gevechten...
Het is altijd die ene kat die het uitlokt en de andere laten zich nu niet zomaar meer doen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 07:33

Is de kat helemaal in orde? Hormonaal bijvoorbeeld?

Je zou ook nog gericht bach bloesems kunnen gaan geven, er zijn heel veel verschillende. Dat heeft bij mijn kat echt voor een doorbraak gezorgd. Van een kat die doodsbenauwd was voor alles, is ze nu 'gewoon bang', maar zonder de enorme stress erbij.

Je kunt verschillende bloesems mengen met elkaar. Op deze website kun je goed lezen welke bloesems waarvoor kunnen helpen: http://www.bachrescue.nl/con_remedie_zoeker.asp

En kijk ook verder dan alleen de agressie, die kan ook voortkomen uit niet lekker in haar vel zitten, of bang zijn om de controle te verliezen en dat afreageren op anderen bijvoorbeeld.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 07:36

Weet niet waar je woont?

Je mag haar bij mij brengen als stal kat!
Ik hoef niet persee een schootpoes heb liever een poes die de muize verjaagd/op eet!

Japie&Nodin :+:
Maystro Y;(

Ryjajejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 07:39

Kan ook zijn dat ze pijn heeft en daarom zo reageert, alleen is het dan ( overdreven ) defensief , ipv agressief. Zou ze is goed laten nakijken door een dierenarts.
Had hier een soort gelijk verhaal, na de kat helemaal te laten nakijken bleek dat ze een oude breuk had, ze is als nog behandelt we hebben haar een paar weken apart gehouden en het probleem was opgelost.
Ze reageerde zo naar de andere omdat ze zwakker was en door die reacties lieten ze haar zeker wel goed met rust. Tegenwoordig gaat het prima.

( heb mijn kat Nooit!!! zien manken etc, geen wondjes niks niet, maar had dus wel een serieuze breuk)

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 08:08

japielover schreef:
Weet niet waar je woont?

Ik hoef niet persee een schootpoes heb liever een poes die de muize verjaagd/op eet!

België, West Vlaanderen. heb het even opgezocht en het is 2,5u rijden tot bij jou... Spijtig, want het zou de ideale oplossing geweest zijn.

Heb de hele situatie net eens besproken met de da en zij denkt dat het vooral angst is, dat ze niet aanvaard is in de groep en daarom zo aggressief reageert, we zitten een beetje in een cirkel, ze is angstig, komt een adere kat tegen en haalt dan uit, ander kat verdedigt zich steeds feller, kat wordt nog angstiger en gaat de volgende keer ook feller reageren...
Zij denkt dat de beste oplossing is de kat 'proberen' te herplaatsen waar geen andere katten zijn. Pfffff.

Kat is medisch in orde, en da zei dat kruiden en zo meestal niet goed werken bij dit soort problemen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:25

Ben ik het niet mee eens, heb al meerdere situaties gezien waarin katten (en andere dieren) enorm zijn opgeknapt na het behandelen met bach bloesems. Juist bij extreme angsten. Bovendien kost zo'n flesje je +- €7,50. Kan best de moeite zijn, ook voor als je alsnog probeert om haar te herplaatsen, voor zolang ze nog bij jou zit :j

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 08:29

En welke bach bloesems probeer ik dan best ?
Ik wil zeker proberen en eigenlijk wil ik het liefste dat ze gewoon hier blijft.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:34

Je zou contact op kunnen nemen met een homeopaat of een natuurgeneeskundige voor dieren. Klinkt allemaal zo zweverig altijd, maar dat valt echt alles mee! Zij kunnen dan samen met jou bekijken welke bloesems geschikt zijn voor jou kat. Ik ben niet bekend in Belgie, maar ik neem aan dat je met zoekmachines een heel eind kunt komen. Ik weet niet hoe ver je van de grens af zit, ik weet dat er in nederland wel heel veel mensen zitten die er mee werken.

Ik ken jou kat niet goed genoeg om aan te kunnen geven welke geschikt zouden kunnen zijn, ik kijk vaak in de remediezoeker van de website dieik eerder gaf en kijk dan welke overeen komt met de klachten die ik wil behandelen :)

lifaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:59

Tjah, beetje te vergelijken met mijn poes. Die reageert ook echt heel fel op andere katten :) Ik zorg er gewoon voor dat de deuren ALTIJD open zijn in het huis als we weg zijn, dan hebben ze allebei genoeg ruimte om hun ding te doen. Want samen in de woonkamer (broer, zus) eindigt vaak met een gevecht... Ruimte is voor katten heel belangrijk, zeker als er dus een kat tussen zit die heel venijnig kan zijn

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:03

magnesium gaan toevoegen aan het eten. dus naar drogist gaan en magnesium capsules halen (die kan je openen en dan heb je poeder) wat door vlees mengen en geven. Zo'n 50 mg per kat kan makkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:14

Je zegt dat je de ruimte hebt met stallen (bij jou op het terrein neem ik aan)? Kun je de poes dan niet laten wonen in de stallen, dus haar daar een eigen plekje geven? (En dus niet meer binnen laten.) Klinkt even hard om haar niet meer binnen te laten maar zodra ze door heeft dat ze daar rust heeft, zal ze zich wellicht veel fijner voelen.

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 11:18

@ dierenfan : Wat is het nut van Magnesium geven ?

@ Ffortuna : Alle katten komen overal, in huis, de tuin, de werkplaats (grote loods) en de stallen, ze voortdurend van elkaar scheiden is bijna niet haalbaar ...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:22

Magnesiumtekort geeft spanning en onrust, daarnaast ook snel verzuurde spieren etc.
Magnesium bijvoeren (veel dieren hebben last van magnesiumtekort) kan al op hele korte termijn verbeteringen laten zien, de dieren zijn veel rustiger en kalmer en minder opgejaagd.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:25

Thirteen schreef:
japielover schreef:
Weet niet waar je woont?

België, West Vlaanderen. heb het even opgezocht en het is 2,5u rijden tot bij jou... Spijtig, want het zou de ideale oplossing geweest zijn.

Heb de hele situatie net eens besproken met de da en zij denkt dat het vooral angst is, dat ze niet aanvaard is in de groep en daarom zo aggressief reageert, we zitten een beetje in een cirkel, ze is angstig, komt een adere kat tegen en haalt dan uit, ander kat verdedigt zich steeds feller, kat wordt nog angstiger en gaat de volgende keer ook feller reageren...
Zij denkt dat de beste oplossing is de kat 'proberen' te herplaatsen waar geen andere katten zijn. Pfffff.

Kat is medisch in orde, en da zei dat kruiden en zo meestal niet goed werken bij dit soort problemen.

2,5 uur rijden voor de ideale oplossing is toch niks...

Hopelijk kom je er nog uit voor je kat. Is ook niks al dat ruzie maken.
Is je andere kat al terug of heb je die niet meer gezien?

Aaron
Elmar
Lucky

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:28

Thirteen schreef:
japielover schreef:
Weet niet waar je woont?

Ik denk dat je hier een heel mooi aanbod word gedaan en dan zou ik die 2,5 uur enkel er voor over hebben om het dier ergens een fijn leven te kunnen bieden.
Nog altijd liever en beter dan inslapen, wat ik meteen heel drastisch vind.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:32

Die 2,5 uur zou ik ook niet over nadenken... Lijkt mij, voor jou en het beestje, dat je een geweldige kans krijgt aangeboden!

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:33

Ik kan me heel goed voorstellen dat TS eerst even wat andere dingen wil proberen om te kijken of er niks anders is wat helpt, voor ze hem wegbrengt. Dat zou ik ook doen :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:35

Britt schreef:
Ik kan me heel goed voorstellen dat TS eerst even wat andere dingen wil proberen om te kijken of er niks anders is wat helpt, voor ze hem wegbrengt. Dat zou ik ook doen :)

ja dat snap ik wel dat ze eerst zelf nog wil proberen, maar ik zou zo'n aanbod niet meteen van de hand vanwege de afstand.

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 11:40

Ik zou ook meteen in de auto willen springen en haar erheen brengen, maar mijn man verklaart mij gek ...

En ja natuurlijk wil ik eerst nog proberen of het niet opgelost kan worden (al vrees ik ervoor, de situatie is al te sterk ...), daarna pas kijk ik of ik een nieuwe thuis voor haar kan vinden waar geen andere katten zijn, asiel vind ik in haar situatie echt een vreselijke oplossing... En het laatste in mijn gedachten ... (wil ik zelfs nog niet aan denken)

Ik ben trouwens net de bach resque gaan halen, krijgt ze vanavond bij haar eten (nu is ze weer spoorloos, ze verstopt zich de hele dag en 's morgens en 's avonds komt ze tovoorschijn en barst de hel weer los :(

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:47

Lijkt me erg vervelend om uberhaupt voor zo'n beslissing te moeten staan, wel goed dat je toch nog wat gaat proberen.
Hopelijk helpt het of brengt het wat rust, succes