s'ochtends en avonds als ze in de bench zit, erg piepen..

Moderators: MirandaT, Duhelo, Muiz, Essie73, NadjaNadja, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Petraa14

s'ochtends en avonds als ze in de bench zit, erg piepen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-12 12:26

Hallo Bokkers! :D

Ik heb een super lief boomer hondje Daisy, van een dik half jaar. Ze is echt super lief! Als ik op bed ga, krijgt ze altijd een stokje om op te kauwen en dan gaat ze in de bench. Dit ging altijd prima. Maar nu had ik vorige week dat ik boven was en haar helemaal hoorde piepen. Ik ben toen naar beneden gelopen, en heb bij haar gekeken. Ze keek toen voor mijn gevoel naar de muur, alsof ze daar iets ''engs'' zag. Toen ging ze even rondkijken. En toen was alles weer goed. Ik deed haar dus weer in de bench. En toen was alles goed. Nu gister avond en vanmorgen was ze weer aan het huilen. Ik vraag me af waarom ze dat doet? Hebben jullie een idee? Ik vind het zo zielig als ze moet huilen :\

Groetjes Petra! :)

dierenfan

Re: s'ochtends en avonds als ze in de bench zit, erg piepen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:00

ze heeft waarschijnlijk bedacht dat het wel handig is om te huilen. Immers ze huilde en (logisch want je bent het waarschijnlijk niet van haar gewend) je kwam kijken wat er met haar aan de hand was. Dus eigenlijk heeft ze jou geroepen en je kwam gelijk.

Als ze zich opeens niet meer fijn voelt in de bench kan je nog proberen om eens een laken over de bench te doen. Zodat ze dus een holletje heeft (3 zijkanten dicht en bovenkant dicht en voorkant open bijv.) Is de bench verder ook groot genoeg? Een bench moet zo groot zijn dat ze ook eens kan gaan verliggen. Dus geef ze bijv. de mogelijkheid om lekker warm op een kleed/in een mandje te liggen en om op de koude ondergrond liggen.

De laatste dagen is het enorm warm en als ze niet kan verliggen naar een koel plekje dan kan dat ook heel goed onrust geven.

Als je het idee hebt dat ze alles heeft wat ze moet hebben dan het piepen negeren. Dus niet in de ruimte komen waar ze is totdat ze stil is en ze mag alleen de bench uit als ze rustig zit en jij de deur open kan doen en dan geef je ze bijv. 'vrij' en mag ze uit de bench stappen.

Dragon16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:10

Kleine honden gaan na een maand of 7-8 puberen. Ze proberen meestal weer dingen uit en kijken dan wat de reactie is van het baasje. Dit is ook een periode waarbij je consequent moet zijn. Met 10 maanden zijn de kleine hondjes volwassen en is het nieuwe uitprobeer gedrag wel over.

Anoniem

Re: s'ochtends en avonds als ze in de bench zit, erg piepen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 16:05

Je hebt haar (inderdaad zoals dierenfan al aangeeft) beloond door naar haar toe te gaan en aandacht te geven toen ze piepte.

Honden hebben dat heel snel door... Dus dat trucje probeert ze gewoon nog een keer.
Even volhouden dus.

Maar zorg wel dat de omstandigheden waarin ze ligt ook niet uitnodigen tot piepen (dus geen speeltjes nét in het zicht buiten de bench leggen en zorg dat je op tijd met haar uit bent gegaan, zorg voor een koel plekje, etc.)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie