Ik hoop dat het hier goed staat, anders graag verplaatsen!

Bij ons tegenover de wei lopen heel veel schapen. Vorig jaar had ik er een lammetje gevonden toen ik met de pony's langsliep. Dit lammetje had allebei haar voorbeentjes gebroken, waren beide helemaal opgezet en het beestje kon niets meer. We hebben haar op de rug van een van de pony's gelegd en meegenomen. We zijn aan dichtbij wonende mensen gaan vragen of ze het telefoonnummer hadden van de boer. We hebben hem gebeld, maar hij had op dat moment even geen tijd om te komen, hij zo zo snel mogelijk komen. De eigenaar van de pony's kwam er op dat moment aan en die zei dat dit niet van 1 dag kon zijn. 's avonds laat kwam de boer kijken en heeft het dier meegenomen.
Nu was het afgelopen week (en vele malen eerder) weer zover. Ik fiets naar de wei en zag een schaap liggen, ik dacht al dit kan niet goed zijn.. Ben er naartoe gelopen en ik kreeg er braakneigingen van hoe dat dier erbij lag. Een heel stuk huid was los en het had een enorm gat net voor het achterbeentje, welke uitpuilde van de maden. Jeetje dat dier zat compleet vol! Ik als een gek naar de pony's gerend want de eigenaar was er en die had het nummer. Hij gebeld, maar wéér hadden ze geen tijd. later op de avond was ik nog bij de pony's en toen kwamen ze. Ze hebben met een gieter wat over het schaap gegoten, vervolgens het schaap onder een andere boom gegooid. toen ik ging kijken, vreselijk.. 't dier had zoveel pijn!
2 foto's in een link, voor mensen met een zwakke maag. Kon het gat niet goed op de foto krijgen, met mobiel gemaakt
Onder zijn vacht zaten nog veel meer maden, dat witte in het midden zijn allemaal kleine maden. het leek helemaal ingedeukt, wss door het vlees wat ze al weggevreten hebben?
De volgende dag kwam ik 's middags aan en toen was het schaap wel weg, maar kwam ik weer andere schapen tegen die wat mankeerde. één van de schapen was mank, een van de schapen had ook zo'n kale plek op zijn rug, maar rende weg dus kon er niet goed naar kijken en een foto maken.
Het manke schaap, niet goed te zien op de foto..
Wat vinden jullie hier nu van? Ik vind het niet kunnen, er lopen zó veel schapen, maar zoveel gewonde dieren ertussen.. is dat normaal? Ik ken verder niemand die schapen heeft dus ik weet niet hoe dat gaat, maar ik kan er niet tegen..
wat erg!!! wij hebben thuis een schapenbedrijf, maar bij ons gaat het er nooit zo aan toe! als wij een schaap hebben met maden behandelen we hem meteen (knippen zodat er niet nog meer maden op af komen, de maden weghalen en gif spuiten zodat de maden weg gaan) als het schaap er erg aan toe is nemen we hem mee naar huis voor een goede behandeling. als een schaap mank is knippen we meteen zijn hoefjes en gaan we op onderzoek uit wat er nu precies met het schaap aan de hand kan zijn. maar dit.. dit kan gewoon niet ! dit is zoo zielig ! kijk dat het een x gebeurd dat kan dan wel eens gebeuren (wij worden ook af en toe gebeld als het ons nog niet zelf is opgevallen of er nog niet langs zijn gekomen die dag) maar dan komen we zo snel als het kan.