De hond van mijn zus accepteren op terrein van mijn hond?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

De hond van mijn zus accepteren op terrein van mijn hond?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 20:14

Goed.. Ik moet even spuien...

Ik heb een reu van 2 jaar, met alles erop en eraan, heel sociale hond, heel speels, en als er honden komen vind hij het altijd heel erg gezellig, ook andere reuen zijn welkom en is hij heel fair en sociaal mee! Loopse teefjes vind hij ongelooflijk interessant, doet verder niet veel, maar liever heb ik ze dan niet in huis vanwege onrust voor hem. We hebben nu een teckel-reu te logeren, met alles erop en eraan.. En ja, het is een leuk stel samen! :)

Mijn zus heeft een Jack russel reu van 4 jaar en valt regelmatig honden aan.. Hij gromt bij het zien van de hond, 'snapt' naar ze, waarna een andere hond hierop reageert en er dus een gevecht ontstaat.. Geen sociale hond, dit was hij al vanuit het asiel, hij is inmiddels 4 jaar.. als hij al een plasje ruikt van een andere reu gromt hij om dat plasje..
Nu heeft ze haar hond al een paar keer meegenomen naar mijn ouders huis, waar mijn hond woont (ik kan mijn hond nog niet meenemen) en haar hond gromde met ontblootte tanden, grijpt mijn hond, waarna mijn hond zijn kaas van zn brood niet laat eten in zijn huis en dus het gevecht aan gaat en dat is geen banketstaaf gevecht. Ik heb toen gezegd dat ze haar hond thuis moet laten, als ze hier maar voor een korte tijd op bezoek is. Het blijven reuen en ook al is mijn hond doorgaans heel sociaal en mag iedereen over de vloer komen, hij wordt liever niet gedomineert en aangevallen op zijn territorium. (kennismaking ging vorig jaar op neutraal terrein en mijn hond werd vrijwel direct gepakt door haar hond, dit terwijl mijn hond kennismaakte met een andere hond)
Nu kom ik net terug van een wandeling met mijn hond en wie staat daar in de keuken.. Mijn zus met haar Jack. Ik geirriteerd, want het is 30 graden en ontzettend warm voor mijn hond en ik wil haar hond gewoon niet bij die van mij omdat we inmiddels goed hebben gemerkt dat dat niet gaat. Nou, haar hond net dus buiten het tuinhek gedaan, zodat ze kunnen snuffelen en niet bij elkaar kunnen.. Mijn hond steekt neus door het hek en kwispelt rustig (geen borstelende haren op de rug, gegrom of ontblootte tanden of neurotisch kwispelen..dit was nieuwsgierigheid) en wilde snuffelen. Vervolgens gromt mijn zus haar hond en bijt mijn hond in de neus, dus wat doet de mijne.. Juist.. grommen, ontblootte tanden en haren overeind en no way dat deze Jack in zijn huis welkom is..

Ik ben dat zo ongelooflijk zat.. Het is 30 graden buiten, veelste warm voor dit soort grapjes en jahoor.. ze neemt haar hond mee.. Want stel je voor dat hij een uurtje thuis moet blijven..
Ben ik nou zo'n zeikerd? Is het zo raar dat ik liever heb dat zij haar hond thuis laat, omdat dit gewoon niet goed gaat? Zij vind dat mijn hond dat maar moet accepteren, want hij hoort 'erbij'.. Sorry, maar hoe verzin je het. Dit is territorium van mijn hond, waar hij al zoooooveeeeel honden over de vloer heeft gehad en daar prima gezind mee is.. Behalve die van haar, die ook andere honden grijpt.

Ik word er moedeloos van.. Mijn hond ligt nu hevig uit te hijgen, binnen.. Want haar hond zit in de tuin.. Ik durf niet naar stal te gaan, domweg omdat ik bang ben dat iemand gewoon de deur open laat staan of iets dergelijks..

Lara_Silver

Re: De hond van mijn zus accepteren op terrein van mijn hond?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:19

Het enige wat ik kan zeggen dat het verschrikkelijk asociaal is van je zus. Dit is geen onwetendheid meer, je hebt het haar immers al duidelijk gemaakt. Ik geeft je gelijk. Hoe reageert ze als je aangeeft dat je hier eens een duidelijk gesprek over wilt? Ik zou bang zijn dat dit soort vals gedrag op jou hond word overgedragen; omdat hij correct en vriendelijk kennis maakt om vervolgens aangevallen te worden. Het zou niet de eerste hond zijn die daar uiteindelijk heel zuur van wordt.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 20:24

Hmm.. Er valt met mijn zus echt heel moeilijk te praten.. Zojuist hebben we een behoorlijke woordenwisseling gehad. Alle honden zijn hier in principe welkom, ze mogen allemaal binnenkomen, maar Beer hoort bij ons en het is dus ook zijn terrein en zijn woonplek en dus vind ik dat hij hier ontspannen moet kunnen rondlopen.. Ik kreeg een grote mond en moest vooral niet zeuren. Ben echt behoorlijk klaar met haar.. Denk dat ze dat nu wel goed gemerkt heeft.. Maar ze doet dit volgende week gewoon weer.. Alsof haar hond de onschuldigheid zelve is, anderen moeten er maar rekening mee houden. Baal er stevig van...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:27

WolinLotte schreef:
Hmm.. Er valt met mijn zus echt heel moeilijk te praten.. Zojuist hebben we een behoorlijke woordenwisseling gehad. Alle honden zijn hier in principe welkom, ze mogen allemaal binnenkomen, maar Beer hoort bij ons en het is dus ook zijn terrein en zijn woonplek en dus vind ik dat hij hier ontspannen moet kunnen rondlopen.. Ik kreeg een grote mond en moest vooral niet zeuren. Ben echt behoorlijk klaar met haar.. Denk dat ze dat nu wel goed gemerkt heeft.. Maar ze doet dit volgende week gewoon weer.. Alsof haar hond de onschuldigheid zelve is, anderen moeten er maar rekening mee houden. Baal er stevig van...

Ik zou ook flink balen in jou situatie. Zij komt met haar hond op het terrein van de jouwe, dan hoort die van haar zich gewoon te schikken. Klaar. Is ze het daar niet mee eens komt ze maar niet meer. Dat zou mijn uitgangspunt zijn in jou situatie. Als ze het niet zou begrijpen allé, maar zeggen dat je zeurt? Nee bij mij zou dat er niet in komen. De Jack van mijn ouders is hetzelfde geval, ze weten dat hij bv. helemaal niet kan met de hond van mijn oom, dus als ze op bezoek gaan laten ze hun hond thuis, iedereen blij en ontspannen..

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:39

Vervelend probleem!
Zou castreren misschien kunnen helpen? :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 21:53

Wat vinden je ouders hier van? Het is hun terrein natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 22:23

Ik vind het ongelooflijk asociaal, je neemt een hond die niet hond-sociaal is, niet mee op bezoek waar ook andere honden zijn.

@ RoWi: Nee, castreren helpt geen donder, het haalt misschien de allerscherpste kantjes eraf, maar omdat de jack russel al 4 is, is het gedrag al zo ingesleten, dat de zus dit echt met gedragstherapie zal moeten aanpakken, wil ze dit oplossen. Dankzij een castratie bijt hij misschien 2 seconden later, maar bijten doet hij toch.......
WolinLotte, jouw hond is heel lief en zeer verdraagzaam, maar ik raad je wel aan om hem te beschermen tegen dit gedrag, want je hebt kans dat hij op zeker moment álle jacks als agressieve krengen ziet (wat natuurlijk helemaal niet zo is), en dan heb je een probleem..... overigens heel begrijpelijk hoor, dat hij terugbijt, ik zou zeggen, hij heeft groot gelijk, hier zou er geen spaan van het beest heel blijven....... maar zolang je zus zo ongelooflijk dom blijft doen, zou ik je wel willen aanraden voor het bestwil van je hond toch een confrontatie zoveel mogelijk proberen te vermijden.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 23:27

Precies Yamcha, daar sla je de spijker op de kop! Want laatst kwamen we dus een Jack tegen en ja zoals een terrier betaamt steekt ie flink van wal en die van mij wilde m een koekje van eigen deeg geven.. Met een goeie okkernoot van mij als gevolg, is hij nou helemaal!! Ik baal hiervan.. Mijn hond is retesociaal en dat wil ik graag zo houden.. Hij loopt altijd los mee, begroet honden altijd open en vriendelijk, als hij het niet vertrouwd of de hond heeft het liever niet, loopt hij gewoon door en gaat de confrontatie niet aan (weet ook dat ik er bovenop zit, het blijft een reu en andere honden hoeven niet zo sociaal te zijn als hij)..
Ik ben vanavond weggegaan met mijn hond, ik wil niet dat dit escaleert of dat er plotseling een deur open staat en ze elkaar tegenkomen.. Het was hier flink aan het afkoelen (wonen aan het water), dus heb m meegenomen naar stal naast de fiets, vond ie heerlijk! :) Hij was er eerder als ik. Daarna lekker in de sloot gezwommen met een andere hond (tevens reu) van stal.

Ik ben ook niet van plan om mijn zeer sociale en lieve reu, die zeer goed te corrigeren is en relaxed met andere honden is, te gaan casteren. Alle honden lopen zo met hem weg en als het niet zo is, lost hij het heel netjes op, een slimme en evenwichtige hond is het. Hij begint nooit een gevecht, maar laat zeker niet het kaas van zijn brood eten en dat hoeft ie ook niet van mij.
Wat betreft mijn zus.. ze praat het allemaal goed en geeft overal verklaringen voor en ik geloof ook echt dat ze het beste met m voor heeft, maar hij heeft ook al mensen gebeten en de dag dat ie een kindje bijt zal ook nog wel eens komen. Een muilkorfje en gedragstherapie zijn zo erg nog niet.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 07:21

Ik denk dat je ouders misschien hier op in kunnen grijpen, misschien luisterd ze wel naar hen, het is het terrein van jullie ouders tenslotte.

Even off topic, fietsen is niet slim met dit weer, alhoewel het s,avonds wel afkoelt blijft de weg erg lang warm, hond loopt daar met zn ,,blote,, voeten op, hond zweet oa uit zn voetzolen en op een heel warme ondergrond kan hij zn poten tot blaren aan toe branden.

ik liep gister laat met mn blote voeten op de stenen en ze waren nog steeds erg warm, probeer zelf maar eens.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 09:17

@Tinkermuts: I know. Hond rent in het gras of op mosberm. Van mij mocht ie ook niet op t fietspad, gelukkig is de berm mooi zacht. Hij rent vaak ook een stukje mee door de sloot (het is en blijft een waterrat).

Ja, mijn vader zij hier niet veel op, die vind het vooral gezellig als ze komt.. En dat snap ik wel, het is alleen nog gezelliger als ze haar hond thuis laat. Mijn moeder was niet thuis, heb ik wel inmiddels van op de hoogte gesteld en die was er ook echt niet blij mee.. mede vanwege de punten die Yamcha aandraagt... en het nu al de zoveelste keer is.. -O-

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 11:36

Daar heb je gelijk in Yamcha, het is echt gedrag dat je moet corrigeren.. -O-
Ik vind het echt een vervelende situatie. Je wilt geen ontzettende ruzie met je zus, maar zo kan het eigenlijk gewoon echt niet.
Hoe reageert je zus eigenlijk als haar hond zo aggressief reageert? Geeft ze hem dan op zijn donder of laat ze het gebeuren?

Dacht nog aan een muilkorf oid voor de Jack Russel, maar ook dat is symptoombestrijding he.
Zou willen dat ik de gouden tip had :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:15

Niemand heeft die, de echte oplossing ligt bij de zus van TS, en als die niet wil, houdt het op :\