Ik heb een reu van 2 jaar, met alles erop en eraan, heel sociale hond, heel speels, en als er honden komen vind hij het altijd heel erg gezellig, ook andere reuen zijn welkom en is hij heel fair en sociaal mee! Loopse teefjes vind hij ongelooflijk interessant, doet verder niet veel, maar liever heb ik ze dan niet in huis vanwege onrust voor hem. We hebben nu een teckel-reu te logeren, met alles erop en eraan.. En ja, het is een leuk stel samen!
Mijn zus heeft een Jack russel reu van 4 jaar en valt regelmatig honden aan.. Hij gromt bij het zien van de hond, 'snapt' naar ze, waarna een andere hond hierop reageert en er dus een gevecht ontstaat.. Geen sociale hond, dit was hij al vanuit het asiel, hij is inmiddels 4 jaar.. als hij al een plasje ruikt van een andere reu gromt hij om dat plasje..
Nu heeft ze haar hond al een paar keer meegenomen naar mijn ouders huis, waar mijn hond woont (ik kan mijn hond nog niet meenemen) en haar hond gromde met ontblootte tanden, grijpt mijn hond, waarna mijn hond zijn kaas van zn brood niet laat eten in zijn huis en dus het gevecht aan gaat en dat is geen banketstaaf gevecht. Ik heb toen gezegd dat ze haar hond thuis moet laten, als ze hier maar voor een korte tijd op bezoek is. Het blijven reuen en ook al is mijn hond doorgaans heel sociaal en mag iedereen over de vloer komen, hij wordt liever niet gedomineert en aangevallen op zijn territorium. (kennismaking ging vorig jaar op neutraal terrein en mijn hond werd vrijwel direct gepakt door haar hond, dit terwijl mijn hond kennismaakte met een andere hond)
Nu kom ik net terug van een wandeling met mijn hond en wie staat daar in de keuken.. Mijn zus met haar Jack. Ik geirriteerd, want het is 30 graden en ontzettend warm voor mijn hond en ik wil haar hond gewoon niet bij die van mij omdat we inmiddels goed hebben gemerkt dat dat niet gaat. Nou, haar hond net dus buiten het tuinhek gedaan, zodat ze kunnen snuffelen en niet bij elkaar kunnen.. Mijn hond steekt neus door het hek en kwispelt rustig (geen borstelende haren op de rug, gegrom of ontblootte tanden of neurotisch kwispelen..dit was nieuwsgierigheid) en wilde snuffelen. Vervolgens gromt mijn zus haar hond en bijt mijn hond in de neus, dus wat doet de mijne.. Juist.. grommen, ontblootte tanden en haren overeind en no way dat deze Jack in zijn huis welkom is..
Ik ben dat zo ongelooflijk zat.. Het is 30 graden buiten, veelste warm voor dit soort grapjes en jahoor.. ze neemt haar hond mee.. Want stel je voor dat hij een uurtje thuis moet blijven..
Ben ik nou zo'n zeikerd? Is het zo raar dat ik liever heb dat zij haar hond thuis laat, omdat dit gewoon niet goed gaat? Zij vind dat mijn hond dat maar moet accepteren, want hij hoort 'erbij'.. Sorry, maar hoe verzin je het. Dit is territorium van mijn hond, waar hij al zoooooveeeeel honden over de vloer heeft gehad en daar prima gezind mee is.. Behalve die van haar, die ook andere honden grijpt.
Ik word er moedeloos van.. Mijn hond ligt nu hevig uit te hijgen, binnen.. Want haar hond zit in de tuin.. Ik durf niet naar stal te gaan, domweg omdat ik bang ben dat iemand gewoon de deur open laat staan of iets dergelijks..