Hond op de weg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NesG

Hond op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 12:03

Gisteravond kwamen we van de paarden naar huis, loopt er in onze wijk een hondje midden op de weg. Ik omgedraaid en hop kijken of we hem konden pakken.
Het was een echt lieverdje, Jack Russel reutje, al wat ouder.
Ik had een halstertouw in de aut en die heb ik aan zijn halsband bevestigd. Toen kon het bellen beginnen naar de dierenambulance. Nou serieus, wat een drama. ik werd echt van de ene naar de ander gestuurd tot het punt dat ik boos werd. Tja toen reed er een ambulance op dat tijdstip en die ging mijn kant op.
De medewerker kwam na een half uur wachten eindelijk opdraven. Hij wist niet eens wat voor ras het was en zei een jonge hond. Juist, een jack russel met een grijze snoet en licht staar op 1 oog, yup.
Helaas konden we de eigenaar niet direct vinden en is hij mee gegaan. Hij heet Tragero en werd naar de tussenopvang gebracht om maandag naar het asiel te gaan.
Hij is in ieder geval van de weg af.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:06

Maar hoe weet je zijn naam dan?

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 12:23

Ze hebben zijn chip gelezen. Zo kwamen we achter zijn naam. Telefoonnummer wat erbij stond was niet meer in gebruik.

zonnebloem18

Re: Hond op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:26

Dat gebeurt helaas nog veel te vaak, mensen krijgen een ander nummer of verhuizen en wijzigen de chip nooit.

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 12:35

Nee was erg jammer, het was wel een schat van een hond. Ik ben geen Jack Russel fan, maar hij gaf me wel een andere kijk op het ras haha

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:37

Dierenambulance draait helaas op vrijwilligers. Je hoeft er geen opleiding voor gedaan te hebben, je moet enkel weten hoe je dieren vangt.

Hier komt de dierenambulance vaak konijnen en cavia's afgeven. Hebben vaak geen idee wat voor geslachten het zijn. Enkel de mensen op de centrale hebben verstand ervan. Ze krijgen ze in transportkooien mee maar weten niet wat erin zit.

Maar.......!!! Deze mensen willen wel graag leren. Zo hadden ze de vorige keer eventjes tijd (tot de telefoon ging) en hebben we ze voorgedaan hoe je het geslacht kan zien bij een konijn of cavia.
Ze waren heel blij dat ze nu ongeveer wisten hoe ze het konden zien, want dat werd hun niet geleerd op de centrale omdat ze daar geen tijd voor hebben daar.

Tjah,... vrijwilligers vinden is ook niet niks.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:37

Ik heb vorig jaar een soort pincher achtige gevonden die in paniek rondliep tijdens een wolkbreuk, staar aan beide oogjes, grijze snoet, beetje doof...Heb daarna nog lang rondjes gereden en rond gevraagd, maar niemand wist wat. Die is opgehaald door de dierenambulance. Hij heeft weken op amivedi gestaan dus vrees dat hij nooit is opgehaald...sneu