Labrador... nu in de zon?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Labrador... nu in de zon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 11:55

Vorige week een heftige discussie gehad met een bezoekster bij de kinderboerderij.
Ze was daar met haar dochtertje en haar Labrador.

Het was ongeveer 28 graden in de zon... dus echt warm. Mevrouw bond haar hond vast aan een regenpijp, pal in de zon.
Dus wij zeiden 'u kunt uw hond ook daar vastmaken in de schaduw'.
Direct een boze reactie terug 'NEE, dat hoeft niet!! Ze ligt thuis ook altijd in de zon op het gazon, dus ja.'

Nouja.. mevrouw had blijkbaar een ochtendhumeur. We hebben de hond nog een bak water gegeven waar de vrouw ook weer commentaar op had.

Uiteindelijk zat het dier daar al 20 minuten te bakken in de zon, want mevrouw zat met haar dochtertje lekker in de speeltuin in het zand (IN DE SCHADUW).

Liep onze beheerder langs de hond en sprong deze tegen hem op (beheerder is 79 jaar), hond krabt met de nagels zijn arm open waardoor die aan het bloeden was,.. ook viel hij ergens tegenaan. Waardoor die flink aan het bloeden was. Andere vrijwilligster naar de vrouw toe en zei 'wilt u die hond nu alsjeblieft ergens in de schaduw zetten.. hij is net tegen onze beheerder opgesprongen en die heeft nu de hele arm vol bloed'.
Kwaad stond ze op en greep de hond 'Jullie moeten der ook niet aanhalen!' snauwde ze terug en weer maakte ze het arme dier in de zon vast..

Nou was ons geduld dus echt op aangezien het dier al een half uur in de zon zat en mevrouw zich er niks van aantrok. Dus kokend liep de vrijwilligster naar de vrouw en zei 'maak die hond nou vast in de schaduw, dat dier gaat dadelijk dood'.
Woedend zei ze ook van 'misschien moet u eerst voor uw dieren leren zorgen voordat u een kind aanschaft, want verantwoordelijkheid kent u blijkbaar niet!!!'.

Nou.. toen kwam een hevige discussie. Mevrouw ging nu wel eindelijk weg, maar woedend en kwaad.
Tussen de middag belde de man nog op. Dat hij ons ging aanklagen bij de gemeente omdat we haar vrouw beledigd hadden in het openbaar.

Helaas hadden we geen naam van de mevrouw.. maar we hebben het wel doorgegeven bij 144 en die zouden aan de gemeente navragen of er een melding gedaan werd. Die zouden dan wel een huisbezoekje gaan brengen aan mevrouw...

OnlyFroukje

Re: Labrador... nu in de zon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 11:58

Nou een hond pal in de zon vind ik zowieso not done, om het zo maar te zeggen
volgende keer zou ik er een foto van maken dan heb je altijd bewijs en gelijk 144 bellen. zelf in de schaduw gaan zitten en de hond in de zon? Nou sorry hoor van mij had ze een mega preek gehad

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:00

Ik snap dat echt niet.
Net als dat mensen tijdens het heetst van de dag gaan fietsen met hun hond.
Willen ze hem dood hebben ofzo?

Of in de auto laten. -O-

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:01

Mijn labradortje ligt nu overigens onder een partytent lang uit in het zwembadje, hahaha ( en de kids in ander zwembad dernaast:P) dus deze heeft het reuze naar zijn zin

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:02

tsja, hij ligt op gazon ook in de zon...vrijwillig?

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:05

Dan snap ik iets niet, (dan maak je evt een foto) en haalt de hond toch gewoon in de schaduw/maakt schaduw of je verzoekt madam toch gewoon om te vertrekken van de boerderij??

Jullie grond, jullie boerderij, jullie (Gedrags)-regels. Hebben bezoekers maar naar te luisteren.
Ten tweede zijn de meeste daar om toch ook wel eens íets op te steken over dieren.

Wel vind ik (ookal terecht) de opmerking over 'kinderen aanschaffen' discutabel.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:11

Ongelovelijk, wat een mens :( .

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:23

Als een dier zelf kan kiezen vind ik het nog wat anders, in de tuin kunnen ze zelf opstaan even wat drinken en op een koeler plekje gaan liggen.
Vastgebonden kan dat gewoon niet en helemaal dom als er gewoon plekken in de schaduw te vinden zijn.

Denise_TinkJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:27

Dat kun je toch niet.. Wat verschrikkelijk zeg. Inderdaad zoals er al gezegd wordt, jullie regels. Die van ons ligt nu trouwens ook pal in de zon, maar over 5 minuten gaat ze weer lekker in de schaduw, doet ze zelf.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 12:33

Nou, we hebben geprobeerd.. maar die vrouw was niet.. echt aardig zogezegd.
Toen we er iets van zeiden kwam ze ook met gebalde vuist op je gezicht af dat je je er niet mee moest bemoeien.

We hebben haar uiteindelijk ook weggejaagd omdat ze niet luisterde.

Foto's maken geldt niet als bewijs, daarom heb ik het niet gedaan.
We hebben al eens vaker met de politie erover gehad omdat veel mensen de dieren bij ons slechte dingen voeren (lees spaghetti, beschimmeld brood, frikandellen en andere rommel), we hebben toen gevraagd of we geen foto's konden maken terwijl deze mensen het voedsel over het hek gooide.
Maar ze zeiden dat wij dan een boete konden krijgen wegens privacy schending en dat een foto niet als bewijs geld in dat geval. Enkel schade incidenten kan je bewijzen met foto's, maar die moet de politie dan maken.

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:36

mijn labrador gaat uitzichzelf ook wel liggen in de zon met dt weer, maar dan kan ze in de schaduw gaan liggen waarnee ze wil. Maar vastleggen in de zon zodat ie niet weg kan?! echt, dat doe je toch niet :n

hopen dat de hulpploeg van 144 in actie kan komen!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 20:24

wat een idioten blijf je toch houden he!! Met 28 graden blijft mijn hond gewoon thuis

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:51

Vind het raar, hier word er juist om fotos gevraagt als zo iets voorkomt.. Fotos of beeld materiaal. Mijn hond springt bij me kids in zwembad als het zo warm is, zijn we niet echt blij mee maar ja als die zo afkoelt waarom niet, kids gaan er na toch weer in de douche:P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:39

Ongelooflijk, dat soort mensen :n

Hier is dat ook wel eens gebeurd, aan de ene kant de bibliotheek, aan de andere kant kinderdagverblijf (op dat moment dicht). Hond vasgebebonden aan een fietsenrekje in de volle zon, aan de overkant was schaduw. Er was eens soort wijkfeest, wij hebben die hond na een kwartier aan de overkant vastgebonden, omdat hij zijn longen bijna uit zijn lijf hijgde.