kitten van 2 hoog gevallen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dagmar_1995

kitten van 2 hoog gevallen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 10:34

Ik moet even mn verhaal kwijt....
Vanmorgen is de kitten (Frummel) van mijn zus van 2 hoog gevallen...
Frummel is 16 weken oud en een enorme dondersteen. Alle ramen zitten normaal gesproken dicht, of op een kiertje met iemand erbij.
Alleen vanacht was het slaapkamer raam open.. deze stond op 5 cm en is 2 meter hoog vanaf de grond. Hoe hij dat geflikt heeft? Geen idee.
Vanochtend was Frummel weg, totdat we buiten klaagelijk gemiauw hoorden. Daar lag ons kleine frummeltje..

Meteen naar de dierenkliniek gespoed en daar hebben ze onderzoeken gedaan en foto's gemaakt. Daaruit is gebleken dat hij een pootje gebroken heeft. (1 van de 2 botjes) De opties waren een een operatie waarbij er een pin of plaatje word ingezet. Of zijn pootje spalken en 4 weken rust in de bench.
Mijn zus heeft voor het laatste gekozen. Ik hoef hier geen commentaar op.. een operatie zou rond de 1000 euro kosten en dat is er simpelweg niet.

Eind van de middag kan hij opgehaald worden, arm diertje... :(:)

Gelieve nogmaals geen commentaar op dat het raam op een kiertje stond, of dat we hem niet laten opereren.. het is gebeurt en mijn zus is altijd hardstikke voorzichtig. Hier kon zij ook niets aan doen. Het is nu al eventjes moeilijk genoeg...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:37

Wat sneu, hopelijk herstelt hij goed. Was het 2 hoog of 2 meter hoog? Dat is wel nogal een verschil.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:38

nou jeetje het was ook warm dus een raam op een kier snap ik wel hoor.......wat zullen jullie geschrokken zijn zeg! Gelukkig alleen een pootje gebroken maar wel voor Frummel een ervaring rijker. Wie weet als ie ouder was geweest dat het wel goed was afgelopen hoor. Mijn tante had een kat en woonde op 3 hoog, dat beest was helemaal maf, sprong van het balkon naar beneden, rende het trappenhuis weer in en deed het vervolgens weer....besie heeft nooit wat gehad ervan enne was dagelijske kost :? wel fijn dat ie vanmiddag alweer thuis is!

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:39

Oei wat een naar ongeluk.
Hopelijk herstelt Frummel goed. :)
Sterkte aan jou en je zus en Frummel natuurlijk!

Dagmar_1995

Re: kitten van 2 hoog gevallen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 10:40

het was inderdaad van 2 hoog. Ik denk zon 10/12 meter.. Bedankt voor de lieve reacties :)

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:45

Zo die heeft wel 'geluk' gehad, dat was een flinke val! Hopelijk komt Frummel er gauw weer bovenop.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:50

Ik zou zorgen voor stevige horren die je kan plaatsen wel frisse lucht geen kat die naar beneden valt.
Sterkte met het hestel van de kleine

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 13:20

gaan we idd mee aan de slag :) hij word vanmiddag om half 3 gespalkt, als dit zonder verdoving of narcose kan mag hij daarna mee naar huis

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 16:05

Spalken werkt bij die kleintjes prima als het mooi gebroken is.
Ik had een kleintje met een gebroken achterpootje, die heeft 6 weken benchrust gehad en rende daarna alsof er nooit wat gebeurt was.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 16:48

Frummel mag om half 6 opgehaald worden. Tijdens het spalken had hij wel pijn dus hebben ze hem een roesje gegeven. Helaas plast hij nu wel bloed, wat volgens de dierenarts stuit op een flink gekneusde blaas. Dit moet wel met een paar dagen over zijn. Ze waren wel blij dat hij in ieder geval geplast heeft. :)

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 23:06

Wat sneu, sterkte! hopen dat hij er snel bovenop komt!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 23:11

Duim mee voor Frummel.

Neem aan dat het dan gaat om zijn voorpootje of achterpootje waar er 2 botten langs elkaar zitten.
(even plaatje gejat. http://www.de-natuur-geneeswijzer.nl/im ... et-kat.jpg)
Die genezen vaak inderdaad ook prima zonder pin of plaatje, omdat ze soort spalkje hebben aan andere
botje wat nog wel heel is.
Dan werkt bench rust en spalk om pootje vaak heel goed.
Nadeel is wel dat spalk vaak verwisseld en gecontroleerd moet worden omdat die kleintjes snel groeien.
Hopelijk verder geen inwendige verwondingen en geen actieve nier boedingen oid.
Maar dan had je nu daar al wel problemen van gaan zien als ze vannacht al het raam uitgekiepert is,
dus dat zal gelukkig verder wel niet aan de hand zijn.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 23:16

jeetje dat is schrikken maar vaak komt dit wel goed mijn kat met verbrijzelde heup en gebroken poot 2 maand bench rust loopt weer als een kieviet...succes

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:09

Hoe is het nu met het kitten??

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:11

Hoe gaat het met frummel ? Wel heftig zeg. :(

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:13

Brr, dit is echt een beetje mijn rampenscenario als wij gastkittens in huis hebben: dat ze bij ons uit het raam kukelen 5m naar beneden. Ik ben er dan ook super voorzichtig op dat als de ramen open staan, ik er zelf niet bij weg ga, maar na dit verhaal ga ik er nog strenger op letten. Ergens dacht ik dat die kleine frummels zelf ook wel zouden beseffen dat het een eind naar beneden is, maar blijkbaar toch niet!
Ik hoop dat Frummel al weer een klein beetje bekomen is?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:14

Agja, kan gebeuren. Niet iets om trots op te zijn dat het gebeurd is maar een ongeluk zit in een klein hoekje en dat hoef je ook niemand kwalijk te nemen. Snap ook heel goed dat er voor spalken is gekozen. Goede oplossing en bij deze kleintjes heelt zo'n breuk ook snel en goed. Vier weekjes rust op een kattenleven is dan niets natuurlijk.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 22:44

Frummel had helaas vanochtend zijn gips er al weer af.... dus hoppa weer naar de kliniek. Daar kwamen zij ook tot de conclusie dat het veels te los heeft gezeten. Hij heeft dus weer een dagje gezeten daar en is het opnieuw gegipst. Dit keer zonder narcose. Hij is nu aardig goed te pas! vind het alleen vreselijk om in de bench te zitten. Hij kan er wel aardig mee hinkelen dus zo nu en dan hinkelt hij even naar een ander plekje en gaat daar rustig liggen. Hij is erg moe van alle indrukken en ervaringen, kan zn oogjes bijna niet open houden. Wanneer je hem oppakt doet het hem nog wel pijn, maargoed.. alles van binnen zal zo ongeveer gekneusd zijn.

Hier een foto van de stoere vent! we hebben een sokje gedaan om zijn gips (mocht hij eraan gaan zitten..)

Afbeelding
Sorry voor de grote... krijg hm niet kleiner..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:53

aach,het arme ding :(:)
Mijn moeder had toen ze in een flat woonde ook 2 katten,waarvan er 1 altijd op de balkonrand wou zitten. Hij had alleen niet zo'n goed evenwicht en donderde regelmatig naar beneden,dan viel hij op het zonnescherm bij de buren,vervolgens sprong hij naar beneden en kwam heel vrolijk vanaf de andere kant weer aanlopen :')

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:59

Ah, wat sneu zeg! :(:)
Ik hoop voor jullie en Frummel dat hij goed herstelt :j
Ziet er wel heel schattig uit zo met dat sokje! :=

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 23:07

Veel sterkte..

Onze kat sprong lang geleden achter een duif of wat aan, van 8 hoog en had dus helemaal niks.
Snap nog steeds niet hoe ze dat ooit geflikt heeft,