Nieuwe poes kan zo boos reageren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Nieuwe poes kan zo boos reageren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 09:26

We hebben sinds 3 weken een nieuwe poes erbij, ze moet nog 1 jaar worden in september.
We hebben verder nog een poes en een kater, allemaal geholpen.
De nieuwe poes komt bij een meisje vandaan die volgens mij veel van huis was, fulltime werken en feesten.
Verder heeft ze echt wel goed voor de poes gezorgt, maar heeft ze waarschijnlijk wat min aandacht gehad in haar eerste maanden.
Opzicht is ze heel lief maar zich lief laten aaien duurt meestal maar even en dan maakt ze er en spel van en als ze geen zin heeft om geaait te worden kan ze heel boos reageren en echt een soort van aanvallen op je hand.
We weten het nu al goed te pijlen wanneer ze in the mood is voor een aai en dan geven we haar die en voordat ze weer ruw word stoppen.
Als ze er geen zin in heeft, laten we haar met rust.
Ook het oppakken is best een drama met haar, ze kan dan enorm boos worden.
Soms pakken we haar op en zetten haar na een kriebelbeurt weer snel neer, in de hoop dat ze hieraan toch een beetje went.
Ze is jong en gaan ervan uit dat het wel komt naarmate ze ouder wordt.

Ze loopt al buiten en als je haar roept komt ze meestal meteen, ze is ontzettend speels en vind het geweldig om insecten te vangen.
Toch vraag ik me af of we het goed doen zo en misschien hebben jullie tips.
Dus brand maar los.

Rennie89

Re: Nieuwe poes kan zo boos reageren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:07

Mijn poes wil ook wel eens ruw worden, ik laat het toe en speel dan ruw terug :') maar mijn poes spoort niet, net zoals haar baasje :)) Ik ben immuun voor krabben geworden lol

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:28

Ik zou zeggen: houd het gewoon in de gaten. Als je kat aangeeft dat hij er geen zin in heeft kan je de kat ook maar beter met rust laten.
Niet elke kat is een knuffelkat, en dit mag je best respecteren. Ze geeft het niet voor niets aan.

Kortom: alleen knuffelen als de kat daar zin in heeft. Misschien went het vanzelf. Als je gaat forceren dat gaat ze zich misschien alleen maar meer terug trekken.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:32

Er zijn best veel katten die wat tuttig zijn en enkel houden van aaien als zij er zin in hebben. Wij hebben drie katten (één kater overleden helaas) en de twee katers waren echte knuffels, maar de kattin, oeioei, ze heeft hier de bijnaam demonkat omdat ze altijd heel demonische geluiden maakt als ze opgepakt wordt en het niet naar haar zin is :') Veder is het echt een leuke kat, ze kom vaak knuffelen of gezellig bij je op bed liggen, maar opgepakt worden tegen haar zin? Liever niet :P Desondanks pakken we haar toch regelmatig op, maar ondertussen is ze al 9 jaar (hebben haar vanaf kitten) dus dat zal wel niet meer veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:37

Deze kat is pas 3 weken bij jullie en dus helemaal nog niet gewend. De kans is groot dat het beestje nog angstig is in de voor haar nieuwe situatie en heeft ze nog wat tijd nodig om te wennen. Je moet dus een evenwicht vinden tussen toelaatbaar en tijdelijk gedrag.

Mijn kat was in het begin ook zo en vooral op het balkon kon ze echt blazen en schreeuwen tegen mij door angst. Dat is natuurlijk helemaal over gegaan, maar je moet ze wel de kans geven.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 10:57

Dank je voor de berichten en het advies.
Ze moet hier niks ze heeft alle plek en vrijheid en het hoeft ook geen schootkat te worden.
Ik wil alleen voorkomen dat we iets fout doen en het hiermee verergeren.
Net kwam ze bijv. voor een aai en dan ineens is ze weg.
Ik heb nog twee katten, de kater is idd altijd wel in voor een knuffel maar de andere poes is ook maar net hoe ze zin heeft.
Maar zij reageerd minder fel.
En idd het zijn pas 3 weken dat ze hier is en natuurlijk krijgt ze die kans.
Ga haar echt niet weg doen of zo, geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.
Ik wil alleen geen fouten maken waardoor zij zich michien helemaal niet prettig voelt hier.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:06

Ik denk dat je niet veel fout kan doen als je het initiatief gewoon van haar kant laat komen :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 11:07

Solleke_Noah schreef:
Ik denk dat je niet veel fout kan doen als je het initiatief gewoon van haar kant laat komen :)

Dan zal het wel goed komen, met wat tijd.
Hoop dat ze zich snel meer op haar gemak voelt.