Ik heb op dit moment twee konijnen die buiten in een hok zitten met een ren eromheen. Zo kunnen ze zelf in/uit hun hok. Nu heb ik een appartementje toegeweze gekregen en kan ik eindelijk op mezelf. Enige consequentie is dat de konijnen helaas naar binnen moeten. Zelf ben ik al aan het brainstormen geweest hoe ik ze toch binnen kan halen zonder dat het erg veel troep geeft en ze toch de ruimte hebben. Zat zelf te denken een ruime binnenkooi aan te schaffen en die in een soort plastic 'vierkante/langwerpige kuip' te plaatsen met daarin de buitenren eromheen die ik nu heb. Zodat het geen bende word en ze wel gewoon de ruimte hebben. Ze samen opsluiten terwijl ik weg ben is geen optie met de ruimte die ze gewend zijn. Ik denk dat de gemiddelde hokken etc. bij de dierenwinkels namelijk veeels te klein zijn en belachelijk duur. Ik vroeg me af hoe andere bokkers dit hebben. Ik weet dat er een speciaal topic over is, maar ben eigenlijk gericht op zoek naar een binnenhok voor 2 konijnen samen en eigenlijk ook zelfgemaakte.
Hebben jullie trouwens last van stank binnen? En hoe ondervangen jullie dit?
Groetjes Chantal
Tessaar
Geplaatst: 16-08-12 09:32
Heb je geen balkon bij je appartement? Misschien een leuk idee om die dan helemaal af te zetten.
balkon is een leuk idee, wellicht met een kattenluikje in de deur zodat ze ook naar binnen kunnen? Enige waar je wel echt rekening mee moet houden is dat je ook je deur nog open kan doen (gaat meestal naar buiten open natuurlijk....) en dat de konijnen (zeker met dit weer) wel over een goede schaduwplek beschikken. Een andere optie is gewoon een binnen hok en daar je buitenren omheen zetten. Denk dat dat ook een goede optie is! Al weet ik natuurlijk niet wat voor buiten ren jij hebt staan Waarschijnlijk heb je er allang aan gedacht, maar vloerbedekking binnen is veel meer schoonmaak/stofzuig werk (zeker met konijnen die niet goed zindelijk zijn) dan laminaat/vinyl oid.
Ik heb mijn binnenhok gemaakt van oud hout, bedekt met laminaat. Kooigedeelte met hekjes van de ren. Ding doet al 1,5 jaar perfect zijn werk, schade aan de bankrekening: 50euro.
Ik heb maar een klein balkonnetje, dus dat gaat hem niet worden aangezien ze met z'n 2en zijn. Waarschijnlijk ga ik inderdaad Laminaat leggen, maar ben eigenlijk wel van plan om de ren dan in een soort onderbak te zetten om toch eventuele schade te beperken aan het laminaat. princesj, ben ook wel benieuwd naar een foto.
dancertje
Geplaatst: 19-08-12 19:12
dit is wel is waar van iemand anders maar misschien als je handig bent zoiets maken?
Ziet er mooi uit, denk alleen dat ik ze qua grootte wel iets meer ruimte wil geven dan dat en de prijs voor een standaard gemaakte is best veel vind ik. Maar zo'n rubbere mat eronder is wel een goed idee. Weet alleen niet of ze daaraan gaan knagen ofzo. Eens even rond gaan kijken!
Bedankt voor de reacties. Ben er opd it moment over aan het nadenken dat ik een stuk afzet met mijn buiten ren, zeiltje erin en dan een soort grotere plastic hondenmand daarin plaats. zodat ze makkelijker erin/eruit kunnen en niet alles onder het zaagsel komt. Ik vind de binnenbakken voor konijnen redelijk klein voor z'n 2en en voor een redelijk groot formaat betaal je toch een hoop geld.