Het verhaal van het rattenmeisje met het oogje...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Het verhaal van het rattenmeisje met het oogje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 20:07

De familie is uitgebreid... en wel met Heidi en Madeliefje.

Een tijdje terug is er een meisje op mijn pad gekomen... Heidi. Dit meisje had een beschadiging aan haar oogje, waardoor haar oogje ongeveer 3-4x zo groot als een normaal oogje was. Degene waar ze zat is bij de dokter geweest met haar, heeft 2 verschillende oogzalfjes gekregen, maar die hadden helaas geen effect. Het meisje was daar in de groep erg vrolijk, actief en lief voor mens en dier. Toen ik het meisje voor het eerst ontmoette, bleef ze maar kusjes geven.... ik was dus al verliefd. Een tijdje terug hoorde ik dat dit meisje op zoek was naar een ander huisje... gezien haar lieve karakter heb ik besloten om haar dat huisje te bieden... en zo kon ik haar ook gelijk laten helpen aan haar oogje.

Gister ben ik het meisje wezen halen en vanochtend ben ik met haar naar de DA in Groningen gegaan. In eerste instantie wou de dokter de oogleden dichtnaaien, zodat het oogje kon "indrogen", maar daarvoor moest Heidi wel onder narcose natuurlijk... en onder narcose kon de dokter direct het oogje beter bekijken. Het was erg moeilijk om haar achter te laten, maar ze was (en is!) gelukkig in goede handen bij Marloes, die daar stage loopt. Tijdens de buitenrit met Banjer belde Marloes... de dokter heeft het oogje goed kunnen bekijken, maar ze zag het niet zitten om de oogleden dicht te naaien en het oogje te laten "indrogen"... de dokter gaf er voorkeur aan om het oogje te verwijderen. Uiteraard ben ik hiermee akkoord gegaan... dit was eerlijk gezegd waar ik zelf al "bang" voor was, dat het oogje niet te redden was.

Toen ik Banjer weer in het land had gezet belde de dokter zelf: de operatie was geslaagd. Oogje was heel mooi en makkelijk te verwijderen en het was een glaucoom met een beste beschadiging. Heidi lag bij te komen in de couveuse.... en net ontving ik een sms van Marloes: Heidi is wakker! :pom: Ik hoor nog hoe laat ik haar weer kan gaan halen :)

Op vragen, opmerkingen of speculaties over waar ik Heidi vandaan heb en waarom ik haar in godsnaam heb genomen ondanks haar oogje zal ik niet ingaan. Mocht iemand Heidi herkennen wil ik ook verzoeken om geen naam/plaats te noemen waar Heidi zat.

Als leeftijdsgezelschap voor Heidi komt ook Madeliefje voor vast hier wonen: een rittenmeisje van 6 dagen jonger. Foto volgt nog... :)

Op deze foto staat Heidi... foto is gemaakt op de terugweg in de trein, gister. Het oogje is hier duidelijk te zien... met momenten "plopte" het hele oogje zowat uit de oogkas... hier lijkt het nog wel mee te vallen. Foto van Heidi zonder oogje volgt nog... :)
Afbeelding

Heidi is inmiddels weer thuis en ze doet het boven verwachting goed... ze klimt alweer in de tralies en ligt in het bovenste hangmatje (heb de intro-kooi met tralies ingericht als ziekenboeg)... ik merk totaal geen onwennigheid van het missen van haar oogje, dus ik vermoed dat ze al niks meer zag met het oogje... :)

Verder wil ik nog iemand bedanken... ik heb geen idee wie... maar vandaag zat bij de post een bijzonder lief kaartje met een hele lieve attentie... dus anonieme verzender: bedankt! Heel erg lief.... ben er erg blij mee!

Sneeuwmaan

Re: Het verhaal van het rattenmeisje met het oogje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:17

Wat een schatje! Hoop dat ze het goed blijft doen :)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 16:29

Ahh wat goed zeg!! Ben benieuwd naar meer foto's. En ook van je andere ratje. Je zal er wel helemaal gek op zijn/worden :D.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 16:30

Heidi doet het boven verwachting goed. Ze zit nu in de opvangersgroep, waar haar leeftijdsgenootje Madelief nog in zit. Zowel mama Baileys als oma Speedy en Thelma en Louise zijn bijzonder lief voor Heidi... voordat we naar de kliniek gingen had ik de dames al kennis laten maken en dat was eigenlijk meer een kwestie van "deur open, rat erin, deur dicht"... zo makkelijk ging het... (heb het uiteraard wel met de juiste stappen gedaan, maar dit is meer om aan te geven hoe makkelijk het ging).

De wond van Heidi ziet er keurig uit... mooi rustig... :) Ze lijkt ook niet te hoeven wennen aan het missen van een oogje, dus ik ga ervan uit dat ze met haar oogje al niets meer zag.

1 of 2 september komt Roosje nog hierheen (ritten bij de ROLL gereserveerd) en zodra zij er is, zal ik Heidi, Madeliefje en Roosje in mijn damesgroep introduceren... :)

Heidi ligt te slapen... hier zie je de wond goed... ik vind het er echt keurig uitzien... de dokter heeft het prima gedaan... :)
Afbeelding

Heidi en Baileys
Afbeelding[/quote]

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:33

Aaah lief, het ziet er inderdaad goed gedaan uit, ik zou het wel even wennen vinden zo mijn ratje zonder oogje maar voor haar is dat wel het beste! Lief!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 12:34

Heidi doet het nog steeds erg goed. De wond is mooi rustig en droog... :) Gisteravond dacht ik even wat vocht te zien, maar het viel me ook op dat de korstjes die op de wond zaten minder waren, dus ik gok dat het kwam omdat er een korstje had losgelaten. Op advies van verschillende mensen heb ik het nog even aangekeken en de wond is mooi rustig en droog gebleven. Morgenavond ga ik met Heidi terug naar de dokter, op wondcontrole... :)

Dit was de wond vanochtend... het is best nog lastig hoor, een duidelijke foto te maken met in je ene hand een telefoon en in je andere hand een ratje dat zich uit alle macht probeert los te worstelen... :gniffel:
Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 18:02

Wauw zit mooi dicht uit! Is wel beter voor d'r dat ze het oogje 'kwijt' is! Als ze genezen kom ik zeker langs om haar in levende lijve te zien! :=