Een tijdje terug is er een meisje op mijn pad gekomen... Heidi. Dit meisje had een beschadiging aan haar oogje, waardoor haar oogje ongeveer 3-4x zo groot als een normaal oogje was. Degene waar ze zat is bij de dokter geweest met haar, heeft 2 verschillende oogzalfjes gekregen, maar die hadden helaas geen effect. Het meisje was daar in de groep erg vrolijk, actief en lief voor mens en dier. Toen ik het meisje voor het eerst ontmoette, bleef ze maar kusjes geven.... ik was dus al verliefd. Een tijdje terug hoorde ik dat dit meisje op zoek was naar een ander huisje... gezien haar lieve karakter heb ik besloten om haar dat huisje te bieden... en zo kon ik haar ook gelijk laten helpen aan haar oogje.
Gister ben ik het meisje wezen halen en vanochtend ben ik met haar naar de DA in Groningen gegaan. In eerste instantie wou de dokter de oogleden dichtnaaien, zodat het oogje kon "indrogen", maar daarvoor moest Heidi wel onder narcose natuurlijk... en onder narcose kon de dokter direct het oogje beter bekijken. Het was erg moeilijk om haar achter te laten, maar ze was (en is!) gelukkig in goede handen bij Marloes, die daar stage loopt. Tijdens de buitenrit met Banjer belde Marloes... de dokter heeft het oogje goed kunnen bekijken, maar ze zag het niet zitten om de oogleden dicht te naaien en het oogje te laten "indrogen"... de dokter gaf er voorkeur aan om het oogje te verwijderen. Uiteraard ben ik hiermee akkoord gegaan... dit was eerlijk gezegd waar ik zelf al "bang" voor was, dat het oogje niet te redden was.
Toen ik Banjer weer in het land had gezet belde de dokter zelf: de operatie was geslaagd. Oogje was heel mooi en makkelijk te verwijderen en het was een glaucoom met een beste beschadiging. Heidi lag bij te komen in de couveuse.... en net ontving ik een sms van Marloes: Heidi is wakker! :pom: Ik hoor nog hoe laat ik haar weer kan gaan halen

Op vragen, opmerkingen of speculaties over waar ik Heidi vandaan heb en waarom ik haar in godsnaam heb genomen ondanks haar oogje zal ik niet ingaan. Mocht iemand Heidi herkennen wil ik ook verzoeken om geen naam/plaats te noemen waar Heidi zat.
Als leeftijdsgezelschap voor Heidi komt ook Madeliefje voor vast hier wonen: een rittenmeisje van 6 dagen jonger. Foto volgt nog...

Op deze foto staat Heidi... foto is gemaakt op de terugweg in de trein, gister. Het oogje is hier duidelijk te zien... met momenten "plopte" het hele oogje zowat uit de oogkas... hier lijkt het nog wel mee te vallen. Foto van Heidi zonder oogje volgt nog...

Heidi is inmiddels weer thuis en ze doet het boven verwachting goed... ze klimt alweer in de tralies en ligt in het bovenste hangmatje (heb de intro-kooi met tralies ingericht als ziekenboeg)... ik merk totaal geen onwennigheid van het missen van haar oogje, dus ik vermoed dat ze al niks meer zag met het oogje...

Verder wil ik nog iemand bedanken... ik heb geen idee wie... maar vandaag zat bij de post een bijzonder lief kaartje met een hele lieve attentie... dus anonieme verzender: bedankt! Heel erg lief.... ben er erg blij mee!
. 
[/quote]