Ik heb 3 poezen, Cientje, zij is nu 8 jaar en vanaf 6 weken bij ons, toen zij kwam leefde onze kater Joris nog, die kwam op 8-jarige leeftijd bij ons uit het asiel, hij is anderhalf jaar geleden overleden. Vala is een poes van 3 jaar oud, zij kwam toen ze 10 weken oud was bij ons en Joris en Cientje wonen.
Sinds eind juni is er een poesje van nu een maand of 8 bij, Whisky. Zij is aan komen lopen, heeft 3 weken in de buurt rondgezworven en evt baasjes waren niet te vinden dus maar bij ons in huis genomen.
Vala en Cientje gaat prima met elkaar na het overlijden van Joris, toen Joris er nog was was hij eigenlijk de baas en de stabiele factor. Vala is een best wel erg aanwezig poesje, Cientje is wat schuw en terughoudend. Toen Vala bij ons kwam heeft Cientje wekenlang tegen haar geblazen.
Nu Whisky erbij is is de vrede regelmatig zeer ver te zoeken. Ik was bang voor de reactie van Cientje omdat zij destijds helemaal niet blij was met Vala. Echter Cientje doet heel lief tegen Whisky, geeft haar kopjes en wil met haar spelen. Whisky daarentegen blaast en gromt tegen Cientje en dat draait dan uit op vechten. Vala moet helemaal niks hebben van Whisky, ze gaat tekeer, maakt de meest rare geluiden en valt uiteindelijk aan. Whisky schrikt daar niks van en blijft maar achter Vala aanlopen, ze lijkt Vala vreselijk interessant te vinden!
Wij worden ondertussen een beetje gestoord van dat gegrom en geblaas! Het is echt niet zo dat het heel de tijd zo is maar toch wel een groot aantal keer per dag. Op advies van een collega heb ik al meerdere kattenbakken neergezet zodat ze niet meer op dezelfde bak hoeven, volgens hem kon dit ook schelen maar het helpt tot nu toe niet echt.
Zou het nog steeds een kwestie van wennen zijn? Whisky is nu bijna 2 maanden hier.
Heeft er iemand nog tips voor ons? 1 van de katten wegdoen vind ik eigenlijk geen optie, als het echt zou moeten zou dat Whisky moeten zijn maar daar heb ik nu al veel moeite mee, het is een erg lief beestje.
ze zijn bij ons ook even de rangorde kwijt. Komt vanzelf weer terug
. Die hebben we streng op moeten voeden, maar is nu de mama van de groep. Wellicht moet zo'n situatie zich nog gaan vormen bij jou? Whisky ziet Vala ws als de baas (mama), maar die is dat (nog) niet gewend en moet er dus niks van hebben.