Hampie de angora hamster!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DemiCruijff

Hampie de angora hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 15:01

Hampie is een angorahamster, dus een echt pluisballetje. Sinds een klein jaartje heb ik haar, ze is mijn eerste hamster. Ze had niet zoveel zin in foto's en rende de heletijd weg, maar er zitten gelukkig wel een paar leuke foto's tussen. Iemand tips hoe je het best een hamster kan fotograferen? Want als die elke keer weg rent is het nogal moeilijk.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
:wave:
Laatst bijgewerkt door DemiCruijff op 13-08-12 15:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Paris_

Re: Hampie de angora hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:04

Aaah wat een schatje. Ik wist dat er angora konijnen bestonden, maar hamsters, nee, daar had ik tot nu nog nooit van gehoord. :D

Tja, hamsters houden niet zo van stil zitten geloof ik. :+ Dus hup in de houtgreep en foto's maken? :')
Ik heb geen flauw idee. Succes, haha! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:28

Paris_ schreef:
Aaah wat een schatje. Ik wist dat er angora konijnen bestonden, maar hamsters, nee, daar had ik tot nu nog nooit van gehoord. :D

Het is ook geen Angora hamster, want... Die bestaan simpelweg niet. :+ Dit is gewoon een Syrische hamster (vroeger goudhamster genoemd) met langhaar. Een mannetje. Daarvoor hoef je er niet eens onder te kijken, want alleen mannetjes krijgen maar zulk lang haar (wat ik overigens echt niet mooi vind :+ ). Langharige vrouwtjes hebben relatief kort lang haar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-08-12 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:30

Awww hij lijkt op mijn Sheldon :D
Wat Wuis al zegt, je hebt geen angora vrouw maar een langharige mannelijke syr (nooit hetgeen wat eronder hangt gezien :+ ?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:31

Suuskipje schreef:
Awww hij lijkt op mijn Sheldon :D
Wat Wuis al zegt, je hebt geen angora vrouw maar een langharige mannelijke syr (nooit hetgeen wat eronder hangt gezien :+ ?)

Daar verbaas ik mij ook over, want die ballen zijn echt niet te missen. :D :Y)

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:31

Wuis schreef:
Paris_ schreef:

Het is ook geen Angora hamster, want... Die bestaan simpelweg niet. Dit is gewoon een Syrische hamster (vroeger goudhamster genoemd) met langhaar. Een mannetje. Daarvoor hoef je er niet eens onder te kijken, want alleen mannetjes krijgen maar zulk lang haar (wat ik overigens echt niet mooi vind :+ ). Langharige vrouwtjes hebben relatief kort lang haar.

Ik dacht al.. Want als je googled, kom je simpelweg gephotoshopte hamsters die gelijk zijn aan een stofdoek, en angora konijnen... :')

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:35

Nee hoor dat is gewoon een ras... Ze staan hier in de dierenwinkel gewoon te koop als angora hamsters...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:46

WhySoWhite schreef:
Nee hoor dat is gewoon een ras... Ze staan hier in de dierenwinkel gewoon te koop als angora hamsters...

Is het de dierenwinkel tóch nog gelukt om er iemand in te laten trappen. :D

DemiCruijff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 15:46

Wuis schreef:
Paris_ schreef:

Het is ook geen Angora hamster, want... Die bestaan simpelweg niet. :+ Dit is gewoon een Syrische hamster (vroeger goudhamster genoemd) met langhaar. Een mannetje. Daarvoor hoef je er niet eens onder te kijken, want alleen mannetjes krijgen maar zulk lang haar (wat ik overigens echt niet mooi vind :+ ). Langharige vrouwtjes hebben relatief kort lang haar.

In de dierenwinkel staan ze gewoon te koop als angora hamsters en er is ook bij vertelt dat dit gewoon een vrouwtje is. ;)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:47

en een dierenwinkel weet alles :) ik zou daar maar niet teveel op vertrouwen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:49

DemiCruijff schreef:
In de dierenwinkel staan ze gewoon te koop als angora hamsters en er is ook bij vertelt dat dit gewoon een vrouwtje is. ;)

Dat doen ze omdat het blijkbaar interessant klinkt (voor mij niet trouwens, ik koop sowieso geen dieren in winkels). Ik heb inmiddels bijna 20 jaar syren dus ik weet inmiddels wel een klein beetje over het verschil tussen mannen en vrouwen, en wat wel/niet bestaat... :+
Doe me een lol en keer je hamster om, dan zie je twee joekels van ballen. :D :D

Irenaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:53

Wuis schreef:

Daar willen we dan uiteraard ook een foto van zien, ben nu wel heel benieuwd :+

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:53

@TS
Geloof nooit een dierenwinkel, die zijn er vaak alleen op uit om winst te maken en hebben vaak geen verstand van zaken. (uitzonderingen daargelaten)
Angora hamsters bestaan niet. Jij hebt een langharige syrische hamster en alleen mannetjes krijgen zulk lang haar. Langharige vrouwtjes zijn vaak wat pluizger dan de kortharige variant.

Anders kan je eens kijken op http://www.dehamster.nl daar staat onwijs veel bruikbare info op :)
En als je nog vragen hebt, schroom niet en pb gewoon. Ik heb nu al ruim 10 jaar hamsters en ruim ervaring hiermee :)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:01

Afbeelding
Die zie je toch niet over het hoofd lijkt me :+ en hier wassie pas een maand of 3/4 oud

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:02

Suuskipje schreef:
[ Afbeelding ]
Die zie je toch niet over het hoofd lijkt me :+ en hier wassie pas een maand of 3/4 oud

Het kan in ieder geval functioneel worden gebruikt als poef. :j

Ariebombarie

Wuis schreef:
DemiCruijff schreef:

Dat doen ze omdat het blijkbaar interessant klinkt (voor mij niet trouwens, ik koop sowieso geen dieren in winkels). Ik heb inmiddels bijna 20 jaar syren dus ik weet inmiddels wel een klein beetje over het verschil tussen mannen en vrouwen, en wat wel/niet bestaat... :+

hahahahhahaa you just made my day :)) _O-

TS, wat een geinig langharig ding :=

Ariebombarie

Suuskipje schreef:
[ Afbeelding ]

holy sh*t :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:07

@ Ariebombarie: Dan heb jij nog nooit een chinese dwerghamster man gezien. Dat is meer bal dan hamster. _O-

Afbeelding

Afbeelding

Nu weet ik weer waarom ik altijd alleen maar vrouwtjes heb. :Y) Ik hoef niet de hele tijd tegen zo'n poef aan te kijken. :D :Y)

xNadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:20

HAHAHAHA
Ben ik blij dat ik een vrouwtjes hamster heb :)

DemiCruijff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 16:25

Suuskipje schreef:
[ Afbeelding ]

HAHAHAHA. Jaa het is me wel een keer opgevallen toen dacht ik ook al dat kan never een meisje zijn, maar bij deze foto vallen ze wel heel erg op! Bij mijn hamster valt het eigenlijk niet eens zo snel op! Die zijn ook niet zo groot, hahaha! Als ik tijd heb maak ik wel foto. xd

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:25

Als ik jou was, zou ik in die dierenwinkel geen dieren meer kopen := Sowieso zou ik nooit iemand aanraden om bij een dierenwinkel dieren te kopen maar goed, andere discussie.

Wel een leuke hamster die je daar hebt! Hij lijkt een beetje op een hamster die ik jaren geleden gehad heb. Dat witte kinnetje is wel heel leuk trouwens :)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:34

Wuis schreef:
@ Ariebombarie: Dan heb jij nog nooit een chinese dwerghamster man gezien. Dat is meer bal dan hamster. _O-

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Nu weet ik weer waarom ik altijd alleen maar vrouwtjes heb. :Y) Ik hoef niet de hele tijd tegen zo'n poef aan te kijken. :D :Y)

DA FAQUE!!!!!! _O- _O- _O-