Mijn kat vangt regelmatig muizen alleen speelt er erg lang en voorzichtig mee en laat ze dan half dood liggen.. Nu weer, hij speelt er nu nog mee maar als hij zo nog leeft dan vind ik het zo zielig en voel me ook verantwoordelijk omdat het mijn kat is. Nu heb ik verschillende methodes wel gelezen/gehoord, baksteen erop gooien, verdrinken, maar wat is het beste en snelste? Want ik vind het helemaal niks hoor, en als ik het doe wil ik dat het ook in 1 keer goed gaat en dat vind ik een beetje eng met zo'n steen dat ik niet hard genoeg doe ofzo.
ergens mee slaan, schep of zo, verdrinken duurt erg lang
HubbaBubba
Geplaatst: 13-08-12 13:49
Voor je autowiel leggen en er over heen rijden, in 1x morsdood. Steen kan ook wel, maar moet je wel raak gooien anders is ie niet in 1x dood.. Verdrinken kan heeeeeeeeel lang duren weet ik uit ervaring met een half dode vogel.
oow oke, ja ik had van iemand gehoord dat de DA dat had gezegd, verdrinken. Auto heb ik ook weleens gehoord, alleen ik kan geen autorijden dus dat wordt m niet
wij hebben ook zo'n kat.. vind regelmatig half dode beestjes.
dus ook een keer een muisje, was echt heel zielig hoe die erbij lag/bibberde. toen heeft mijn vriend hem heel hard met een baksteen geslagen, was in 1x dood maar zelf durf ik dat echt niet..
vanLotje
Geplaatst: 13-08-12 13:53
iets hards en zwaars (tegel, tuin-schop, auto,) is inderdaad een stuk humaner dan verdrinken. Naar he? Ik laat mijn man dat soort klusjes opknappen. Zou het wel kunnen, maar slaap er zo beroerd van
Daks
Geplaatst: 13-08-12 13:55
stoeptegel van 30 bij 30 die mis je echt niet hoor. Ik doe het zelf ook echt niet maar laat het doen.
saskiakefie
Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-12 13:55
Ja een tegel kan ook nog, gewoon erop laten vallen, dan kan je niet missen, alleen daarna die tegel er weer af halen.. brrr..
Die steen zou ik nog even opgaan staan dan, als je net niet hard genoeg gooit leeft die misschien nog. Overheen rijden heb ik ook al eens gedaan ja
quartel
Geplaatst: 13-08-12 14:02
ik heb eens gezien dat iemand er eentje dood drukte door er met zijn schoen op te drukken. ging supersnel maar wat een k*t gezicht
__YSB__
Geplaatst: 13-08-12 14:02
In de vriezer leggen, dan vriest hij dood. Heeft ie het alleen een tijdje koud. Dat liever dan een tegel verkeerd gooien. Bakje, papiertje erin, muis erop, als het kan een deksel en hup.
Bah, vriezen en verdrinken zijn toch geen 'snelle' methode's???
Leg hem op gras, scherpe schep op het nekje en in één keer doordrukken, gaat eigenlijk altijd goed. Met een steen is de kans groot dat je door aarzeling te zacht gooit of mist.
trouwens als je een muis platgooit leg hem dan in een donker zakje hoef je niks te zien en allen blijft schoon. En leg de muis wel op steen anders heeft het geen nut.
__YSB__
Geplaatst: 13-08-12 14:16
Vergassen?? Dat doen ze ook met de voedseldieren. Vriezen is idd niet leuk, maar een mis gegooide tegel nog minder fraai....
Muis in zakje, steen op steen. Een muizensandwich dus (jakkes, maar het werkt wel).
Tijn8
Geplaatst: 13-08-12 14:19
ik geef de muis dan altijd aan de hond, die bijt hem in 1x dood. Is ook niet fijn maar dan is ie wel gelijk dood.
Nayomie
Geplaatst: 13-08-12 14:19
Wat een oplossingen zijn hiervoor zeg. (Alleen zou ik geen van allen uit durven te voeren ) Ik zou zeggen, steen erop gooien.
Greentea01
Geplaatst: 13-08-12 14:21
Volgende keer de muis optijd afpakken?
die van mij vangen ook regelmatig wat, maar als ze iets levend hebben pak ik het wel af. Geef de kat wel altijd even een aai om te bedanken voor de mooi prooi. Muisje of vogel laat ik buiten weer los, de kat geef ik ff iets te eten zodat hij afgeleid is.
Ik denk inderdaad voor de snelligheid een grote tegel er op laten vallen en een klap met een baksteen. Maar dat moet je wel kunnen.
De auto is inderdaad wel een goede optie maar heeft zonder rijbewijs geen nut.
Valentijn5
Geplaatst: 13-08-12 14:23
Laat de kat hem goed doodbijten. Is de natuur!!!!!!!
Daks
Geplaatst: 13-08-12 14:24
Arabelle schreef:
hoe wil je dat de kat wijsmaken. Er zijn katten bij die dat niet doen.
Greentea01
Geplaatst: 13-08-12 14:33
Arabelle schreef:
Dat dacht ik ook. tot dat ik 3 dagen lang een levende muis had rond lopen... En vangen hoe maar. Was niks mis met dat beest. Uiteindelijk heb ik hem zelf maar gevangen en weer buiten gezet. De andere keer vreten ze hem op. En weer een andere keer krijg ik hem als cadeautje. Het is maar net hoe hun pet staat
Bedankt.. De muis is nergens meer te bekennen.... Maar voor de volgende keer goed idee van dat zakje. Alleen hopen dat ie dan niet bijt want het kunnen krengen zijn.. (logisch trouwens als je in levensgevaar bent maar goed) Afpakken gaat denk ik niet lukken dan pakt ie hem en rent er mee weg.. Maarja kan t proberen..
Wij hebben jonge katten. Daardoor komt moeders elke dag met een paar levende muizen aanzetten. Een klopjacht door het huis voor de katten. Het is een leerproces dus ik laat ze gewoon mooi. Als mijn kat ze echter laat liggen hak z'n schedel in met een scherpe schep.
fojoe
Geplaatst: 13-08-12 14:45
anneliesdj schreef:
Leg hem op gras, scherpe schep op het nekje en in één keer doordrukken, gaat eigenlijk altijd goed.
ik doe het ook zo. gaat snel en geeft weinig troep