zoals de titel al zegt, ik heb een konijnenprobleem. Ik heb sinds vandaag een logé konijn (Flap) omdat de eigenaren op vakantie zijn. Zelf heb ik ook 2 konijnen, een neppe man (Perry) en een vrouw (Mini). Nu is het Flap ook een neppe man. En ik weet dat man+man en vrouw+vrouw vaak niet goed gaat. Nu is dus het probleem, dat Perry niet weg te slaan is bij de Flap. Hij is Flap door het hok aan het schoonmaken etc. Mini daar in tegen die valt de logé door het hok heen aan. Perry jaagt mevrouw ook weg bij het hok van Flap, alsof hij Flap wilt beschermen
Dus nu vraag ik me af, is Perry homo, of is Flap misschien toch een mevrouw (dit ga ik morgen even met m'n vriend samen checken). Of heb ik gewoon een vreemd vrouwtje ofzo. En, wat kan ik het beste doen? Mijn monsters zitten namelijk niet de heletijd bij Flaps hok maar gaan zo nu en dan snuffelen etc. Zal ik Flap toch in een andere kamer zetten, of denken jullie dat 'ie gewoon kan blijven als het geen problemen veroorzaakt?
idd, het loge konijn apart zetten, door een groep te veranderen zit er kans in dat je onderlinge rivaliteit krijgt dat nooit meer goed komt. (maw door het nieuwe konijn kan je huidig koppeltje gaan vechten, en gaan dat wss ook blijven doen als logé weg is, daar het geen permanente situatie is is het best om de loge ergens uit het zicht te zetten)
Logé konijn heb ik uit het zicht gehaald, maar niet uit de kamer omdat ik morgenochtend eerst van de vliering het traprekje moet halen zodat 'ie op de overloop kan en m'n hond hem niet opeet. Mijn konijnen kunnen nu alleen nog maar bij ze komen als ze over mijn bed heen gaan, wat ze niet zo snel zullen doen aan gezien ze hun eigen bedje hebben.
Eigenlijk het eerste wat in me opkomt is, het is een nep man (geweldig woord die kende ik nog niet ) maar waarom gecastreerd als hij toch geen vriendin heeft, dan vraag ik me af of hij niet gewoon toch een voedster of intacte ram is. Goed dat je hem weg gehaald hebt..
Hij had eerst een vriendin, maar die is 2 jaar geleden overleden, en aangezien hij al redelijk oud was (6) wilde de eigenaren geen nieuw konijn erbij, omdat ze bang zijn weer hetzelfde probleem te krijgen, dus dat de 1 weer zo oud word. Maar ik twijfel dus een klein beetje of Flap wel Flap is, en niet z'n vriendinnetje xD
Hij is nu dus 8, en stel hij gaat binnen 2 jaar dood en ze nemen een nieuwe er bij, dan zit die weer alleen. En de konijnen zijn van 2 jongen die nu 17 en 19 zijn.. die hebben volgens mij ook niet zo'n zin om nog 8 jaar een konijn te hebben
Dieren kennen het gevoel van homo niet, hier gaan de gecastreerd rammen prima samen daarom kan het zijn als beide gecastreerd zijn dat het gewoon heel prima gaat. Rammen zijn ook minder territoriaal, een voedster zal ook een ram niet zomaar tolereren op haar terrein, waar een gecastreerde ram dat vaak wel weer sneller doet. Al met al kan Flap dus gewoon inderdaad een ram zijn.
Betreft Flap alleen je zou idd voor kunnen stellen bij een opvang dat nijn terug gaat of Flap naar de opvang bij een ander baasje die ze samen kunnen houden, je merkt wel dat hij kennelijk erg een konijnvriendje mist.