Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
en ik ben er dan ook echt niet van gedient als een wildvreemde hond blaffend op me af komt rennen. Dat moet ik niet hoeven aangeven, die hond moet gewoon bij mij uit blijven en daar hoort de baas voor te zorgen.
Eleionomae schreef:Ik vind uberhaupt dat je honden gewoon aangelijnt moet houden als je er mee de straat op gaat. Ik vind niets asocialer/vervelender dan die blaffende springende honden. Er zijn ook gewoon mensen die niets met honden hebbenen ik ben er dan ook echt niet van gedient als een wildvreemde hond blaffend op me af komt rennen. Dat moet ik niet hoeven aangeven, die hond moet gewoon bij mij uit blijven en daar hoort de baas voor te zorgen.
Sterker nog ik heb een hond gehad die mij echt aanviel en waarvan de baas gewoon niet reageerde, nou dan ben ik ook niet lief meer voor de hond. Dan zal ik nu wel weer een dierenmishandelaar zijn maar ik heb gewoon echt helemaal niets met honden en dat is nog zachtjes uitgedrukt

zeker niet als er meer mensen zijn die er last van hebben.
xMarloes schreef:De politie erover inlichten
)
. De hond in het verhaal van TS zorgt ook nog eens voor overlast of hij nu daadwerkelijk agressief is of alleen opdringerig het is gewoon vervelend.
. Het is ook dom om weg te rennen van een hond, 9 van de 10 honden gaan mee rennen. En zelfs de langzaamste hond haalt een kind dan met gemak in.... amykimmie schreef:Hij komt meteen met de bek wijd los op je afgestormt, hij rent gewoon bijna dwars door je heen.
Hij rent niet alleen achter wegrennende kinderen aan, ook als mn zusje gewoon in de voortuin zit te spelen springt hij zo over de bosjes en ontbloot zn tanden.
(Ik weet wel wat het verschil is tussen spelend en aggresief, tijdje honden gehad)
Mijn overbuurman heeft hem al eens op de motorkap vd auto gehad, hij wou wegrijden van de oprit, hond vond de buurvrouw die net uit huis kwam zeer interessant en sprong zo op de auto.
Hij gaat echt grommend voor je staan.
Niemand durft bij hun de oprit op.
Als mn ouders zien dat ze die hond weer gaat uitlaten rennen ze al zowat het huis uit om zusje en broertje 'te beschermen'
Dat vind ik niet echt normaal, kinderen horen toch gewoon veilig buiten te kunnen spelen...
.