Hoi bokkers,
Vanochtend op het werk is er een jong haasje perongeluk met een schop geraakt, de persoon had het diertje niet gezien. Nu lag zijn (tenminste dat denken we) moeder en een meter naast, dood. Beestje heeft nu een wondje aan de poot, is wel wat actiever dan vanochtend maar ik vertrouw het niet zo. Wij hebben konijnen en heb het deurtje naar de buitenren maar even afgesloten zodat het haasje binnen kan, anders loopt de hond er steeds bij te blaffen. (hok is 2 x 3 meter). Ik gok dat het beestje maximaal een week oud is, het is nog heel klein. Het wondje op de poot is niet groot maar ik denk dat er wel wat rommel in is gekomen. Hij ligt er nu een paar uurtjes, ik moest weer aan het werk en heb er maar een waterbakje, beetje konijnenvoer en wat blaadjes bij gelegd. Natuurlijk niets van gegeten maarja moest toch iets, ik heb gelezen dat ik ze koffiemelk kan geven? Hij moet wel wat binnenkrijgen denk ik.
Ik zoek nu dus een hazenopvang in de omgeving Drenthe/Overijssel waar het diertje in goede handen terecht komt waar men er verstand van heeft, dan kan het later weer uitgezet worden. Iemand enig idee?
Waar de andere jongen zijn weet ik niet, ik heb samen met wat anderen nog een tijdje lopen zoeken maar heb geen hol of wat kunnen vinden..