SPOED!!! Hazenopvang Drenthe/Overijssel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tumvum

SPOED!!! Hazenopvang Drenthe/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 15:09

Hoi bokkers,
Vanochtend op het werk is er een jong haasje perongeluk met een schop geraakt, de persoon had het diertje niet gezien. Nu lag zijn (tenminste dat denken we) moeder en een meter naast, dood. Beestje heeft nu een wondje aan de poot, is wel wat actiever dan vanochtend maar ik vertrouw het niet zo. Wij hebben konijnen en heb het deurtje naar de buitenren maar even afgesloten zodat het haasje binnen kan, anders loopt de hond er steeds bij te blaffen. (hok is 2 x 3 meter). Ik gok dat het beestje maximaal een week oud is, het is nog heel klein. Het wondje op de poot is niet groot maar ik denk dat er wel wat rommel in is gekomen. Hij ligt er nu een paar uurtjes, ik moest weer aan het werk en heb er maar een waterbakje, beetje konijnenvoer en wat blaadjes bij gelegd. Natuurlijk niets van gegeten maarja moest toch iets, ik heb gelezen dat ik ze koffiemelk kan geven? Hij moet wel wat binnenkrijgen denk ik.

Ik zoek nu dus een hazenopvang in de omgeving Drenthe/Overijssel waar het diertje in goede handen terecht komt waar men er verstand van heeft, dan kan het later weer uitgezet worden. Iemand enig idee?

Waar de andere jongen zijn weet ik niet, ik heb samen met wat anderen nog een tijdje lopen zoeken maar heb geen hol of wat kunnen vinden..

Pyralis

Re: SPOED!!! Hazenopvang Drenthe/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 15:12

Neem contact op met stichting konijnenbelangen. Als het konijntje de oogjes open heeft, is het waarschijnlijk ouder dan 1 week. Verder hebben ze tot een week of 6 melk nodig, deze kun je ook halen bij st. Konijnenbelangen. Deze melk is een combinatie van 2 soorten poeder, beter dan koffiemelk!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 15:28

Bel dierenambulance Hoogeveen die zal hem dan naar onze tussenopvang in Assen brengen, daar komt het sowieso goed!

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 16:11

Het diertje heeft volgens mij een gebroken poot, hij begint wat rond te hupsen maar dat pootje sleept hij achter zich aan.

Bedankt voor de tips, ik ga de dierenambulance in Hoogeveen eens bellen zo

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:27

Hoe is het afgelopen met het haasje?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:29

hoe is het nu ts?

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 21:36

We hebben hem gebracht naar een man die de dierenambulance rijdt in hoogeveen die hem meteen door heeft gebracht naar friesland waar ze hem helpen. Hij heeft inderdaad een gebroken pootje en de kans dat dat weer goed komt is heel klein, het is namenlijk een open botbreuk bovenaan het pootje. Als het niet geneest gaan ze het pootje amputeren en kijken of hij zich dan kan redden. (komt vaker voor). Hopen op een happy end!

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 21:55

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:58

Ach gossie... wat een schatje, hopelijk komt het weer goed!