een dochter van onze kat logeert hier 2 weken. Echter is moeder-dochter liefde totaal verdwenen. Als het kan vermoorden ze elkaar (vooral op moeders initiatief). Kunnen we het nog voor elkaar krijgen dat ze de aankomende tijd normaal met elkaar om kunnen gaan? Dochter heeft nu de woonkamer, moeder de (bij)keuken. Het zou fijn zijn als ze gewoon langs elkaar heen kunnen leven, ze hoeven niet de beste vriendjes te worden. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Alvast bedankt!
BraveSpots
Geplaatst: 10-08-12 13:02
2 weken is te kort voor een introductie van twee vijanden. Zeker nu ze al een eerste slechte ervaring achter de rug hebben.
kally
Geplaatst: 10-08-12 13:24
Wordt lastig en zeker als ze zo al reageren en dan in zon korte tijd...... Bij mij thuis ook moeder en dochter en nog wel bijmekaar maar meer een gedoging als een band, want die is er niet meer. Zelfs sinds 4 w een jong katertje erbij en dat heeft ook ruim twee weken nodig gehad en dat is nog geen 110℅.
Dus wens je sterkte, maar heb zelf weinig hoop voor je.....
Voor 2 weken? Lekker gescheiden houden. Is voor de rust in huis wel zo prettig. In 2 weken krijg je dit niet goed en moet je ook niet willen denk ik. Geeft een hoop stress. Bij mijn katten heeft het een half jaar tot een jaar geduurd voordat ik ze samen in 1 ruimte durfde te laten als ik weg was.
Ik heb zelf de ervaring met mijn katers gehad. Heb ze direct bij elkaar gezet en dat ging ook gelijk heel goed. Maar als ik dit lees zou ik het inderdaad voor die 2 weken maar gewoon zo laten. In het beste geval gaat het goed na 1,5 week en moeten ze dan weer uit elkaar gehaald worden..