Bioresonantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NynckeL

Bioresonantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 11:17

Bioresonantie is een therapie die is gebaseerd op het feit dat alles een trilling heeft.
Door het lichaam door te meten kun je nagaan of er de juiste trilling is, of misschien juist de trilling van een ziektekiem of schimmel of intolerantie.

Door het lichaam weer de juiste frequentie te geven kan het zichzelf weer gaan helen.

Dit bleek na 3 jaar ploeteren dat mijn hond een schimmelinfectie in zijn darmen had, hierdoor had hij een reeks vage klachten waar geen doorkomen aankwam.
Met dierenarts middeltjes werd alles erger en homeopatie kon niet aanslaan omdat het inmiddels te diep in zijn systeem zat.
Na een klein jaar veel schommelingen met een aantal diepte en vooral steeds meer hoogtepunten, gaat het steeds beter met hem.

Reeks van problemen die zich zijn gaan opstapelen:
Allergisch voor vaccinatie, hierdoor als pup al verschillende ontstekingen die steeds werden onderdrukt met ab. Door zwakke darmen in de genen kon dit gist, wat iedere hond die brokken eet in zich heeft, kon het een schimmelinfectie worden die heeft doorgewoekerd.
Eindelijk, eindelijk is het doorbroken, wel met behandelen, niet alleen met supplementen en of chinesche kruiden en homeopatie.

Het is werkelijk fantastisch wat ze kunnen meten, bij mij kwamen ze er zo bv achter dat ik geen artrose had maar peesontsteking , en kon adequaat reageren ( dit was nl niet te behandelen met bioresonantie ) maar hierdoor wist ik wat het was.

Anya

Re: Bioresonantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:10

Bioresonantie hoort thuis in het alternatieve circuit.
Ik heb er nog nooit iemand mee genezen zien worden.
Op het forum van lymenet.nl zijn verschillende mensen de weg van bioresonantie opgegaan. Zonder enig resultaat, anders dan een wat legere portemonnaie.

Natuurlijk moet ieder dit voor zich weten, maar ik vind wel dat tegenover een dergelijke positieve post ook een post moet staan waar de ervaringen minder positief zijn.

Dit geldt overigens wat mij betreft ook voor iets als kleurentherapie.

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 14:29

Hoeveel mensen en dieren heb je inmiddels gezien die ermee behandelt zijn?

Ik nl alleen mijn eigen hond en het is fantastisch wat daarbij gebeurd.
Ben erachter gekomen door een vriend die behandelt is voor een buitenlandse bacterie op zijn lever, die ernstige vermoeidheid gaf, die is ook beter.

Tja, ik heb verder geen statistieken maar een hoop reguliere med. zorg maakt de dingen alleen erger of je zit de rest van je leven aan de medicatie.
Dus....het is een extra optie, ik weet wel dat ik er vaker heen zal gaan, zeker bij vage klachten.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:51

Ik denk ca 50 mensen op het lymeforum die er geen enkel baat bij hebben gehad. Die mensen ken ik niet, maar dat schrijven ze zelf op ;) En de buurman voor pollenallergie. Heeft volgens de buurman ook niet geholpen. Zegt hij zelf.

en dat vind ik altijd van die vage omschrijvingen: een buitenlandse bacterie op zijn lever???? WASDA?

Ik ben regulier behandeld en ja een jaartje antibiotica worden mijn klachten niet meer erger, heb ik geen positieve bloedtest meer en mag ik aannemen dat de lyme-bacterie ofwel dood is, of wel ingekapseld in rust is gegaan. Overigens behandeld door een arts die ook natuurarts is ;) Ik ben niet persé tegen alternatief maar over bioresonantie (en kleurentherapie) heb ik nog maar zeer zelden een positief resultaat gehoord ;)

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 16:13

Ik ben zelf even op dat forum gaan kijken, er zijn erg veel verschillende uitslagen met bioresonantie, van genezen tot heeft geen verschil gemaakt.

Uit wat ik lees kan ik niet zo goed opmaken of ze alleen doorgemeten zijn en vervolgens supplementen hebben gekregen.
Of dat ze ook daadwerkelijk zijn behandelt ermee ev. in combinatie met supplementen.

Maar als je zegt niemand is genezen: heb je alleen gelezen wat in je straatje te pas komt.

Tja, lyme die zich hecht aan botten is net zo vaag als een bacterie op de lever....
Kennelijk gebruik je als leek woorden, zoals je het zelf snapt....wat niet hoeft te stroken met ev. feitelijkheid.
Maar ja, zo zit de geelzuchtbacterie of virus in de gal/galblaas meen ik.
Laatst bijgewerkt door NynckeL op 10-08-12 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:18

En dan van die druppeltjes moeten nemen die zogenaamd dan de verkeerde trillingen in je lichaam opheffen? Ik heb uit pure ellende een paar maanden bij een kinesioloog gelopen en kreeg daar van die druppels mee die ik vervolgens niet gebruikte om op de volgende afspraak te horen 'Je lichaam geeft aan dat je nu klaar bent met deze druppels, je krijgt nu andere.'. 8)7 Nee, pure onzin als je het mij vraagt :)

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 16:32

Weet niet wat dat is, maar het is geen bioresonantie, dat werkt niet met druppeltjes.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 16:51

Er is voor de werking van bioresonantie geen enkel wetenschappelijk bewijs. Er is ook geen enkele wetenschappelijke grondslag voor de 'theorie' die er achter zou zitten. Ik zou er mijn geld niet aan uitgeven.
De ervaring met jouw hond is wat de wetenschap n = 1 noemt: totaal geen bewijs en domweg aan toeval toe te schrijven. En een gist die een schimmelinfectie wordt, is iets dat biologisch gezien onmogelijk is. Een kat kan geen hond worden, een gist kan geen schimmel worden, zo simpel is het.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:25

Ik ken vele mensen die dit toepassen bij oa hun paarden en heb er zelf nog niet een meegemaakt/gezien bij wie het echt een verbetering gaf, sorry, en ik ben gelover van het alternatieve circuit maar hiervan heb ik nog geen echt geval gezien wat iets werkelijk beter maakte.

Wel fijn dat het voor jou verschil maakte :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:14

Omdat TS het in de OP heeft over haar hond en niet over een paard verplaats ik het topic naar BB.

MD => BB

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 22:05

Ibbel schreef:
Er is voor de werking van bioresonantie geen enkel wetenschappelijk bewijs. Er is ook geen enkele wetenschappelijke grondslag voor de 'theorie' die er achter zou zitten. Ik zou er mijn geld niet aan uitgeven.
De ervaring met jouw hond is wat de wetenschap n = 1 noemt: totaal geen bewijs en domweg aan toeval toe te schrijven. En een gist die een schimmelinfectie wordt, is iets dat biologisch gezien onmogelijk is. Een kat kan geen hond worden, een gist kan geen schimmel worden, zo simpel is het.

Het is vanuit de wetenschap uitgevonden, nl dat alles een trilling heeft.
Door iemand die veel rupsen in zijn boom had, heeft wetenschappelijk berekent wat de trilling van beiden was en door de juiste trilling van de boom terug te geven, vielen de rupsen eruit.
Klopt ook wel wetenschappelijk dat als je ziek bent, je trilling verandert en je veel bevattelijker bent voor ziektekiemen.

Tja, de dierenartsen verknoeien ook erg veel en vragen heel wat meer geld voor dingen die niet werken.
Maar goed, ik kom daar alleen nog maar voor diagnose, indien nodig.
De rampen die die lui hebben aangericht zijn niet te overzien.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 08:29

Ik denk dat je vooral het kaf van het koren moet scheiden om resultaat te krijgen.

Ik heb al vanaf mijn 2e allergiën en die werden niet minder na mate ik ouder werd.
Vorig jaar ben ik naar een bioresonantie therapeut gegaan en na een jaar behandeling heb ik nu vrijwel geen last meer van mijn allergiën. Heel soms speelt het nog een beetje op maar is niks in vergelijking met wat voor last ik had.

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 08:03

Ibbel schreef:

Als je even leest www.candida.nl lees je hoe een gist een schimmel wordt.
Ook verder googlen levert veel nuttige informatie op, bv hoe antibiotica het immuunsysteem op de schop helpt en een candidaeinfectie kan bevorderen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:55

Bioresonantie=kwakzalverij.
Trouwens gisten worden geen schimmels, gisten zijn schimmels.
Waarmee weer eens bevestigt wordt dat kwakzalverij het best verkoopt aan mensen met niet al te veel basiskennis op het gebied van biologie en/of geneeskunde...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:18

Kuggur schreef:
Waarmee weer eens bevestigt wordt dat kwakzalverij het best verkoopt aan mensen met niet al te veel basiskennis op het gebied van biologie en/of geneeskunde...

Apart dan dat ik er wel baat bij gehad heb, hoe wil je dat verklaren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:21

Jis_ schreef:
Kuggur schreef:

Apart dan dat ik er wel baat bij gehad heb, hoe wil je dat verklaren?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Placebo_%28middel%29

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:43

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:53

Anya schreef:

Denk ook niet dat genezing mogelijk is maar wel verzachten/verminderen van bepaalde aandoeningen.
Als je bv kanker hebt lijkt het me niet verstandig om naar een bioresonantietherapeut te gaan.

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 15:30

Liever een goede kwakzalver dan een slechte dierenarts.
Helaas tot dusver meer slechte dierenartsen tegenkomen en een paar erg goede kwakzalvers.

Dan zal de candida site ook wel een goede kwakzalver zijn :j
Laatst bijgewerkt door NynckeL op 17-09-12 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:47

NynckeL schreef:
Liever een goede kwakzalver dan een slechte dierenarts.

Wat een geweldige uitspraak. Heel vermakelijk.

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 08:49

Jis_ schreef:
Anya schreef:

Denk ook niet dat genezing mogelijk is maar wel verzachten/verminderen van bepaalde aandoeningen.
Als je bv kanker hebt lijkt het me niet verstandig om naar een bioresonantietherapeut te gaan.

Genezing, dat weet ik niet, wel dat de klachten enorm af kunnen nemen, bij mijn vriend overigens wel genezing- klachtenvrij iig-. Als ik naar mijn hond kijk is het een kwestie van leven en dood geweest...dus misschien ( nog? ) niet genezen maar hij is enorm aan de beterende hand.

Bij kanker:
Ik zou in eerste instantie wel naar de bioresonantie gaan.
De bewijzen voor chemo vind ik eigenlijk erg magertjes, ik snap eerlijk gezegd niet dat ze daar in Nederland mee door blijven gaan.
In Amerika zijn onderzoeken die aangeven dat het zelfs helemaal niet werkt, meer dat het erg veel verwoest, dat genezing meer geluk is.

Ik zou bioresonantie doen, mijn lichaam weer in balans brengen en zonodig houden.
Daarna mijn licht opsteken wat de beste behandelmethode is in Amerika, samen met wat jullie vast kwakzalverij noemen: Reiki en de Helende Reis....maar jeemig best goeie kwakzalverij eigenlijk :j
Nederlanders zijn best wel een star volkje: alles wat niet werkt, lopen we achteraan.
Dierenartsen en huisartsen die slecht werk leveren ten spijt, de hoeveelheid dieren met welvaartsziektes ten spijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:03

NynckeL schreef:
Jis_ schreef:

De bewijzen voor chemo vind ik eigenlijk erg magertjes, ik snap eerlijk gezegd niet dat ze daar in Nederland mee door blijven gaan.
In Amerika zijn onderzoeken die aangeven dat het zelfs helemaal niet werkt, meer dat het erg veel verwoest, dat genezing meer geluk is.

Ik zou bioresonantie doen, mijn lichaam weer in balans brengen en zonodig houden.
Daarna mijn licht opsteken wat de beste behandelmethode is in Amerika, samen met wat jullie vast kwakzalverij noemen: Reiki en de Helende Reis....maar jeemig best goeie kwakzalverij eigenlijk :j
Nederlanders zijn best wel een star volkje: alles wat niet werkt, lopen we achteraan.
Dierenartsen en huisartsen die slecht werk leveren ten spijt, de hoeveelheid dieren met welvaartsziektes ten spijt.

Oh wow...
Serieus oh wow...
Ik weet niet of het veel zin heeft om hier serieus op in te gaan, te zien hoe grote oogkleppen je op hebt en je blind staart op 1 manier, namelijk jou manier, maar vooruit.

Kanker is niet iets vaags zoals 'ik heb wat pijn soms maar verder weet ik er ook niks van', het is iets medisch definieerbaar wat ook op objectieve tests kan worden aangetoond (denk aan MRI, CAT, PET, biopsie). Dat bioresonantie helpt bij klachten waarvoor je eigen hersens een grote rol bij spelen (onbewust inbeelden van klachten bijv) ontkent niemand. Er zijn een heleboel studies geweest die de kracht van placebo hebben aangetoond. Het idee dat dit echter helpt tegen echte medische klachten is mij echter te ver, en dan ook nog eens de suggestie om de reguliere behandelmethodes af te schaffen en in plaats daarvan (imo) zweverige bullshit in te voeren, maakt mij zelfs boos. Om het samen te vatten: dankzij die chemo waar 'maar magertjes bewijs voor is' en die in jou ogen afgeschaft moet worden kan ik elke dag nog goeie morgen tegen mijn broertje zeggen, ipv ergens een bloemetje te gaan leggen.

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 09:24

Ik weet wat kanker is, ik werk in de gezondheidszorg.

Ik weet ook wat chemo is en wat artsen weten maar niet vertellen.
Helaas heb ik ook al 4 mensen verloren die met andere behandelingsmethodes grotere kansen hadden.
Helaas is de 5de onderweg.

Helaas heeft geen van mijn dierbaren het uiteindelijk overleefd.
En helaas hoor ik, ook in mijn werk, te weinig mensen die overleven.
Dus je broertje is een geluksvogel en ik hoop van harte dat hij een geluksvogel blijft.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:20

NynckeL schreef:
Bij kanker:

In de hoop te genezen?

Ik weet zeker dat mijn bioresonantietherapeut mij in dit geval het advies zou geven me te laten behandelen in het ziekenhuis.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:45

Dan hoor ik graag twee dingen:

1. Waarom chemotherapie volgens jou niet werkt.
2. Hoe een op hol geslagen cluster cellen kennelijk spontaan weer stopt met vermeerderen en zichzelf opheft (aangezien je het hebt over 'geluk' bij genezing, dus dan moet het grotendeels spontaan gebeuren neem ik aan)