Mijn hond jankt als we weg zijn.. wat kan ik hier aan doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Mijn hond jankt als we weg zijn.. wat kan ik hier aan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 20:01

Na 2 keer een briefje in de bus te hebben gehad zijn we met de bovenbuurvrouw in gesprek geraakt, en sinds we hier wonen (mei) schijnt onze hond dus al de boel bij elkaar te janken als wij er niet zijn. Niet continu aan één stuk door, maar wel storend genoeg.
Om te luisteren heb ik naar de huistelefoon gebeld terwijl wij weg gingen, en een wolven roedel bij volle maan zou er jaloers op zijn..

En aangezien ik haar toch echt niet áltijd mee kan nemen is ze wel eens alleen thuis.. Ik vind het ontzettend vervelend voor mijn buren, maar ik heb geen idee wat we er aan kunnen doen..

We hebben zitten denken aan een uitlaatservice, maar ik denk dat dat maar een tijdelijke oplossing is.. Woensdag begint de hondensport weer voor ons, en wil ik ook daar om advies vragen. Maar ik hoop eigenlijk een beetje op ervaringen van bokkers die dit op hebben kunnen lossen..

Oja, het gaat om een 1,5 jarig teefje, border collie x labrador.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:04

Wat van hond is het,hoe oud en hoe lang is die bv thuis? O ik zie het al.
Dus hoe lang is die alleen en begint die meteen of na een tijdje?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 20:06

Ik heb de OP even aangepast. Het is dus een 1,5 jarige collie x lab.

Ze is, áls ze alleen is,1 tot maximaal 3 uurtjes alleen.. Ook niet elke dag. Met hoge uitzondering langer, maar nooit langer dan 5 uur, dan regel ik een oppas. Van te voren ga ik altijd met haar fietsen, bal gooien, of een eind wandelen.

Miracle_

Re: Mijn hond jankt als we weg zijn.. wat kan ik hier aan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 20:07

Ze begint ongeveer na een minuut zachtjes te piepen, ook niet continue, maar zo af en toe.. En dan na een minuut of 10, soms een half uur, begint het gejank.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:10

Heb je bv een radio aan en geef je een kluif of iets anders als je weg gaat dat hij wat te doen heeft?

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:11

onze herder doet het ook, vorige week deed hij zijn wolf gejank weer.
We hebben een antiblafband voor hem maar die is stuk en had weinig effect door zijn lange haar
we hebben nu een vogelhuisje besteld die een soort geluid maakt als hij blaft/jankt die ontvang ik
morgen dus weet niet of die werkt.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:12

Ik lees even mee, onze hond doet het ook soms!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:15

Een blafband kan zeker uitkomst bieden.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 20:16

@Kohtje: Ja we hebben de radio een paar keer aangelaten, we moeten alleen nog luisteren of ze dan ook jankt of niet, maar dat willen we op gaan nemen, dus we wachten even op de apparatuur van een kennis.
Ze heeft 2 botten en speeltjes in haar bench, de bench is het grootste formaat die er was. Ze kan niet los in huis want dan sloopt ze van alles helaas.

@Miranda: Heb je misschien een link waar je die besteld hebt voor me?

@Vjestagirl: Die wil ik liever tot de laatste optie bewaren.

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:17

Onze herder is 5 jaar en doet het al van jongs af aan echt vreselijk irritant.
voor mijn ander hondje heb ik een antiblafband met een geurtje erin hij blaft eigenlijk
bijna nooit en gaat altijd met ons mee maar voor de zekerheid heeft hij hem heel soms om.
Die verspreidt een citroenluchtje in zijn neus
Dit is het huisje die ik besteld heb
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 010243/426

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:21

Mijn hond huilt niet, maar blaft alles bij elkaar wanneer we weg zijn. Hij is eigenlijk maar heel weinig alleen (en dat is dan ook meteen het probleem denk ik). Vroeger woonde ik alleen met hem en toen was hij het gewend om alleen te zijn. Nu ik samenwoon, en mijn vriend altijd thuis is wanneer ik werk, komt het veel minder vaak voor en is hij begonnen met dit geblaf. Heel irritant voor de buren ook. Een blafband, ik had er wel eens van gehoord, maar is dat niet iets met stroom ofzo?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:22

Geef elke keer een vers botje of kluifje. Wat doe je van sport met je hond?
Lees eens het boek de vrouw die naar honden luistert met handige tips.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 20:23

Miranda06 schreef:
Onze herder is 5 jaar en doet het al van jongs af aan echt vreselijk irritant.
voor mijn ander hondje heb ik een antiblafband met een geurtje erin hij blaft eigenlijk
bijna nooit en gaat altijd met ons mee maar voor de zekerheid heeft hij hem heel soms om.
Die verspreidt een citroenluchtje in zijn neus
Dit is het huisje die ik besteld heb
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 010243/426

Bedankt!

Nooit geweten dat ze ook banden hebben met geurtjes, daar ga ik eens even naar op zoek.

Bij de beschrijving staat dat het huisje voor buiten is... Zou dat uitmaken als je hem binnen gebruikt? :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:24

Ik zou eerst eens de hond opnieuw leren alleen te zijn. Gewoon even voor de deur, is hij stil gelijk weer naar binnen. Zo breid je het weer opnieuw uit zodat hij zeker weet dat je terug gaat komen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:26

Een band met geurtje is gemener dan een band met een geluidje. De geur doet pijn in z'n neus, en blijft veel langer hangen dan het geluidje..

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:26

Vjestagirl schreef:
Een blafband kan zeker uitkomst bieden.

fout :+ blafband reageert op trillingen van de stemband, omdat huilen zo'n hoog geluid is en dus minder trillingen veroorzaakt reageert de blafband bij mijn hond dus niet op gejank.
edit; zie dat sommige blafbanden tegenwoordig combinatie van trillingssensor en geluidssensor hebben, maar wel iets om op te letten denk ik :)
Laatst bijgewerkt door Jade op 09-08-12 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:27

Denk ik niet wij gaan hem ook eerst voor binnen gebruiken.
Is dezelfde link staan ook de blaf banden met een geurtje.
Een botje of kluif helpt niks daar zijn ze heel snel weer op uitgekauwd
Wij hebben vanalles geprobeert want deze hond is echt hardleers dus ik hoop dat het huisje wat helpt

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:33

wat doe je als je thuis bent? mag ze dan altijd bij jou in de buurt zijn? Dan zou ik dat af schaffen. Laat ze maar eens op haar plaats blijven of maak een ren in de kamer en doen ze daar in en als ze piept dan even duidelijk zeggen dat ze daar beter per direct mee op kan houden. En zo wat meer zelfstandig leren zijn. Met dit soort kruisingen is dat vaak best moeilijk. Border collies hangen enorm aan mensen en een labrador is ook erg graag met de baas en bij de baas samen.

Met die banden moet je zo enorm op letten dat je hond niet helemaal door het lint gaat of juist zo afgestraft wordt dat ze gek wordt.

Een band met geur NOOIT gebruiken. Pak dan nog stroom waar ik ook al erg op tegen ben. Geur is namelijk misselijk om te gebruiken. De hond piept en krijgt geur en als hij/zij stopt met piepen dan zit die geur nog aan hun vacht en ze krijgen het ook ngo eens binnen als ze er zenuwachtig van worden en met hun tong langs de bek gaan. Een gemene band dus naar mijn idee.

Daarnaast moet je zo'n band nooit om doen en weg gaan. Als ze namelijk door het lint gaat van die band dan blijft die band corrigeren.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:36

dierenfan schreef:
Daarnaast moet je zo'n band nooit om doen en weg gaan. Als ze namelijk door het lint gaat van die band dan blijft die band corrigeren.

de eerste keer wordt ook geadviseerd om erbij te zijn dacht ik, maar daarnaast stoppen de meeste banden een bepaalde tijd als de hond onophoudelijk blijft blaffen.

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:43

Wat een bullshit over de geurband, schadelijk is het helemaal niet als je zelf parfum opdoet dan doet
het toch ook niet zeer aan je neus en huid.
Mijn hondje heeft hem 2x omgehad en als hij een blafje deed kwam er een klein beetje uit hij proestte
alleen even en dan is het klaar. Maar hij heeft hem niet nodig omdat hij niet blaft.
Het blijft altijd een gezeik met sommige mensen en de anti blafbanden maar je zal maar zo'n hond hebben
en nog erger om er naast te wonen.
Met de herdershond hebben we alles geprobeert en niks helpt bij dat beest vorige week hadden we weer
een buurvrouw aan de deur ja hij jankt als een wolf.
Wat kunnnen wij er nu nog aan doen?? we hebben alles geprobeert nu maar een vogelhuisje aangeschaft
hopen dat dat helpt.
Maar ja volgens Bokt is toch altijd alles zielig wat je ook doet.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 20:45

@dierenfan: Ik ben ook geen fan van de blafbanden, vandaar ook dat ik dat echt als laatste redmiddel zie. Maar als het niet anders kan.. Haar weg doen wil ik ook niet.
Ze is idd heel erg aanhankelijk, loopt ons overal achterna. We proberen haar dit nu stukje bij beetje af te leren. Ze gaat zelfs voor de wc deur liggen wachten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:45

Ik heb ook een blafband voorgesteld, maar die met geluidjes en met stroom vind ik stukken vriendelijker dan die met geur.

Geur is niet 123 weer weg. Dus je hond is gecorrigeerd maar blijft de correctie wel ruiken... Wat is daar vriendelijk aan?

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:46

Een pretje zijn die banden natuurlijk nooit maar als je radeloos bent wat moet je dan?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:46

Hebben jullie aan een Kong gedacht, met het aller aller lekkerse erin dat je hond zich kan wensen?! Wel even opbouwen, maar als je na een tijd een hele moeilijk uit te eten Kong vult, is hij wel even bezig. Bij ons had onze oude Drent het echt veel te druk met zijn lekkere hapje uit zijn Kong te bevrijden ipv bedenken dat hij zielign en alleen was en dus moest gaan janken...
Heeft bij ons in ieder geval goed geholpen, na een tijdje jankte ze zelfs niet meer zonder Kong.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 20:50

We hebben een kong idd :j Ze is alleen zo fanatiek dat ze alles er binnen no-time uit heeft. Of ze heeft geen zin meer en gaat gewoon vrolijk verder met haar volle maan zang. De Kong is zelfs al aardig toegetakeld, wat ik erg knap vind.. Ze eet dus ook gewoon niet als ze denkt dat ze mee uit mag, of als ze weet dat ze alleen moet gaan blijven bijvoorbeeld..