Ik heb een kater (gecasteerd) van 2,5 jaar oud.
Sinds vanacht is hij aan het braken. Tot ongeveer 10 uur vanochtend. Vannacht heb ik het maar 1x gehoord, maargoed, ik sliep dus ik weet niet of het vaker was. Ik vond ook "maar" 2 plasjes braaksel. Dit was toen bruin van kleur.
Vanochtend was hij weer aan het braken. De eerste keer was het ook bruin, maar toen hij een uurtje later ging braken was het doorzichtig. Als er dus bloed bij zat, zat het er de laatste keer niet meer bij.
Hij was ook erg lusteloos, wou niet eten. Hij heeft wel gedronken. Niet uit zijn waterbak maar uit een lopende kraan laten drinken, dit vind hij fijner.
Hij heeft aan het begin van de middag nog wel met onze kitten gespeeld en hij heeft wat vlees gehad. Brokken kijkt hij niet naar om. Hij is ook nog buiten geweest, en liep enthousiast naar buiten.
Op dit moment is hij iets minder lusteloos dan vanochtend, maar hij is nog steeds niet de oude.
Ik heb overgens al contact gehad met de dierenarts. Morgen heb ik al een afspraak staan voor onze kitten voor haar entingen. Ik kon hem altijd meenemen. Aangezien hij niet meer heeft gebraakt sinds vanochtend een uurtje of 10, heb ik besloten vandaag zowiezo niet naar de dierenarts te gaan.
Is het verstandig hem morgen mee te nemen naar de dierenarts? Of is het gewoon een misselijkheidje? Ik zit een beetje in dubio.. Het gaat al een stuk beter dan vanochtend.. Of zal ik het tot morgen ochtend afwachten en dan besluiten hem mee te nemen?
Bedankt voor het lezen.

) Hij was ook weer als vanouds aan het mauwen tot hij zijn eten kreeg.