Ik maak vaker dingen mee waardoor het lijkt alsof hij gewoon mn gedachte leest.
Als wij een snelle wandeling doen lopen we altijd dezelfde route, heel soms komt het voor dat ik mijn sleutel vergeet en moet ik via de poort achter. Als ik daar alleen al aan denk, loopt mijn hond die route al voor mij uit. Dit is al meerdere keren gebeurd en blijf het apart vinden.
Nu is het ook zo dat ie super blij is als hij ooit een x mee naar boven mag naar mijn kamer, dus als ik dan de deur open houd en zeg kom maar vliegt hij naar boven in alle enthousiasme! Maar wanneer ik in mijn hoofd alleen al er aan denk dat ik hem in bad ga doen komt hij gewoon niet. Ik merkte dat hij het door had dus ik begon me echt precies hetzelfde te gedragen als wanneer hij gewoon gezellig op mijn kamer mag liggen, maar hij trapt er NIET in!
hetzelfde verhaal als ik in de tuin bijvoorbeeld vlooien spray op wil spuiten, normaal gesproken loopt ie altijd gezellig mee de tuin in, zonder enkele problemen... maar heb ik het plan om te gaan in spuiten gaat hij ook met zn staart tussen de benen in de mand liggen.
Wat dus ook weer precies hetzelfde verhaal is, hij voelt ook ontzettend goed aan wanneer we gaan wandelen. Ik kan dus 10x per dag de deur uit lopen zonder dat hij reageerd als ik gewoon ga werken of wat dan ook, maar als ik in mijn hoofd heb dat ik hem ga uitlaten staat hij op en begint hij te kwispelen en gek te doen. Ik laat hem dan verder echt aan niets merken dat we gaan wandelen, hij reageert direct.
Is dit herkenbaar? Ik weet dat het wel algemeen bekend is dat dieren dingen voelen waar wij niet bij kunnen. Straal ik dan toch een bepaald iets uit? reageert hij op een bepaalde houding die ik aan neem? blijf het apart vinden en ben er toch benieuwd naar
)