Stafford halsband

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vrouw2014

Stafford halsband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 15:01

Hoi!

Ik ben voor mijn stafford x pittbull op zoek naar een halsband die echt bij deze honden passen.

Voorbeeld:
Afbeelding
Ik wil hem met gekleurde "indianenstenen" en moet niet te agressief uiterlijk hebben want die honden hebben
al niks mee.

Ik heb al wat gegoogled maar die krengen zijn best prijzig..en aangezien ze toch best wel snel stuk
gaan met zwemmen, spelen etc had ik een budget van rond de 25 euro.

Weet je een site of een winkel in de randstad die ze verkoopt, of misschien iemand die ze maakt? Dan hoor ik
het graag!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:13

vind die banden wel mooi staan maar heb altijd het idee dat het voor die honden vreselijk rot moet zitten zo'n enorm brede band om hun nek.

ik heb een brede band van el perro gekocht, tenminste wat ik al breed vind ;) en die heeft hij maar sporadisch aan omdat ik hem alsnog veel te breed vind (is maar 3 cm breed)
http://www.el-perro.nl/index.php?page=s ... 12&lang=nl

Vrouw2014

Re: Stafford halsband

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 09:28

Ga gelijk even kijken ;)

De mijne heeft best een lange nek :p en heb juist het idee als de band wat grover is dat het dan prettiger aan voelt. Heb overigens ook een gentle leader om aangezien die vreselijk trekt en bij de GL trekt ie amper...fijner voor mij en de hond.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:15

Ik vind het erg jammer dat deze lieve honden, die niet zo'n fijne reputatie hebben, zo'n brede 'agressief ogende halsband' krijgen. Het vooroordeel van mensen wordt al snel bevestigd. Waarom geen vriendelijk bandje? En idd wat zachter en smaller lijkt mij fijner voor de hond.
Wil je toch zo'n band dan moet je denk ik je budget verdubbelen.
Ga in december (als je zo lang kan wachten) naar The Winner (hondententoonstelling in de Rai in Amsterdam) daar heb je ze voor het uitzoeken en kun je tegelijkertijd heel veel staffords bekijken :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:19

smaller is niet per definitie zachter (te vergelijken met een bit of een neusriem)
hoe breder, hoe beter drukverdelend, natuurlijk niet té breed gaan.
Gentle leaders vind ik ook maar ondingen. Natuurlijk trekt die niet meer, het is fysiek gewoon onmogelijk. Maar het is symptoombestrijding, je hond leert niks, en met een gewone halsband is die gewoon terug aan het trekken.

ik vind de halsbanden van karlie heel erg mooi en fijn van kwaliteit
wel duur (een grote halsband met 4 rijen strass, echt leder, gaat al gauw richting de 60-70 euro)
maar ze bestaan ook in nepleder.
http://www.beslist.be/products/dieren_a ... m_-_55_cm/

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:22

Ik vind de halsbanden van May's halsbanden heel erg leuk. Heb er sinds kort een voor onze podenco-stafford kruising en ben er erg tevreden over.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:31

off topic, maar wat een bijzondere kruising? Heb je een foto?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:08

Nikass schreef:
Ik vind het erg jammer dat deze lieve honden, die niet zo'n fijne reputatie hebben, zo'n brede 'agressief ogende halsband' krijgen. Het vooroordeel van mensen wordt al snel bevestigd. Waarom geen vriendelijk bandje? En idd wat zachter en smaller lijkt mij fijner voor de hond.
Wil je toch zo'n band dan moet je denk ik je budget verdubbelen.
Ga in december (als je zo lang kan wachten) naar The Winner (hondententoonstelling in de Rai in Amsterdam) daar heb je ze voor het uitzoeken en kun je tegelijkertijd heel veel staffords bekijken :)

smal= veel druk op klein oppervlak als de hond eens in de riem gaat hangen, smal hoeft dus in zijn geheel niet vriendelijk te zijn en al helemaal niet fijn :n
en een band met indianen stenen een agressief uiterlijk :?

tuurlijk, in de ideale situatie gaat je hond nooit in de riem hangen, maar met een beetje meer enthousiasme wil een hond nog wel eens wat anders doen dan ideaal :p

Eyck (rottweiler) heeft ook een brede leren band , een smallere band en een slipketting , gebruik ik afwisselend, maar die brede leren band (met vlakke studs) is toch echt de vriendelijkste van de drie, zeker omdat die gekke pubersmurf van ieder grassprietje overenthousiast kan worden , met die smalle band reutelt hij direct als ie hangt, met de brede band is de impact op zijn nek heel wat minder heftig .

en ook met die zogezegd agressief ogende band zijn de "aaawwhh, wat een scheetje" niet van de lucht :+ best grappig bij 50 kilo puber geweld

ts: misschien ebay (ook duitse) en marktplaats even goed afstruinen? en op fora word ook nog al eens wat aangeboden (hondenfora, al dan niet ras/type specifiek )

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:09

Ik zal straks of morgen thuis eens kijken voor een foto.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 01:12

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:07

Gisteravond heb ik mijn halsband en bijpassende riem opgehaald bij iemand die ze maakt. De site is: http://www.pulsardogdesign.com/. Er wordt gewerkt met superzacht kalfsleer, maar je zult je budget wel moeten verdubbelen of zelfs nog iets meer, als je er steentjes etc. op wilt hebben.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 15:16

Duhelo schreef:
Gentle leaders vind ik ook maar ondingen. Natuurlijk trekt die niet meer, het is fysiek gewoon onmogelijk. Maar het is symptoombestrijding, je hond leert niks, en met een gewone halsband is die gewoon terug aan het trekken.

Een hond kan prima trekken met een gentle leader, niet zo gemakkelijk, maar ze kunnen het echt wel hoor. Het is alleen een stuk beter te houden doordat ze niet hun hele gewicht in kunnen zetten. In combinatie met een gewone halsband kan je daarmee ook prima het trekken afleren.

Zeker voor de pubertijd is zo'n gentle leader echt een vinding. Die van ons loopt trouwens tegenwoordig voornamelijk nog met tuig of halsband. En vrijwel zonder trekken, die heeft toch dik een half jaar met GL gelopen vanwege het extreme trekken.

On-topic: Ik kan je helaas voor dat budget niet helpen aan een brede halsband.

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 15:20

Misschien een tip dat als hij gaat zwemmen/ of je van plan bent om hem te laten zwemmen een andere (stoffen) halsband om te doen.
Succes met je zoektocht!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 15:30

Mizora schreef:
Duhelo schreef:

Een hond kan prima trekken met een gentle leader, niet zo gemakkelijk, maar ze kunnen het echt wel hoor. Het is alleen een stuk beter te houden doordat ze niet hun hele gewicht in kunnen zetten. In combinatie met een gewone halsband kan je daarmee ook prima het trekken afleren.

Zeker voor de pubertijd is zo'n gentle leader echt een vinding. Die van ons loopt trouwens tegenwoordig voornamelijk nog met tuig of halsband. En vrijwel zonder trekken, die heeft toch dik een half jaar met GL gelopen vanwege het extreme trekken.

.

tuurlijk kunnen ze nog trekken, maar doordat het op de neus is kunnen ze minder kracht zetten, en voelt het voor de geleider aan dat ze niet meer trekken => symptoombestrijding dus.
Daarnaast denken veel te veel mensen dat je mag corrigeren met de GL (niet dus!)
en doen dit idd aan bij jonge en puberende honden (hmmm, jonge hond = nog niet uitgegroeid = "zwak" beendergestel en spieren en pezen + eventuele rukken (van de geleider naar de hond, of van de hond die achter een vlindertje oid zit) aan de kom waardoor de nek iedere keer een klap krijgt = verbaasd zijn dat de hond beschadigingen heeft aan de nek of op latere leeftijd arthrose krijgt.

er is niks mis met een GL (net zoals dat er niks mis is met scherpe bitten, slofteugels, mensen die met paarden rijden, etc), mits gebruikt bij een volledig uitgegroeide hond met een kundige persoon.
Helaas wordt het teveel als lapmiddel gebruikt. (ik werk zelf in een dierenspeciaalzaak, en mensen komen ALTIJD achter dergelijke dingen omdat hun hond trekt (= gebrek aan opvoeding) en ze hem niet meer kunnen houden. Maar hun hond opvoeden, of lessen volgen ermee, of effectief iets doen aan het trainen (zoals mensen die de GL gebruiken in combi met de halsband, dat kan mss wel goed werken), die vind je amper nog...
Vandaar mijn "afkeer" tegen de GL

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 15:48

Misschien zit hier wat voor je tussen: http://www.dutch-stafford.com/Halsbanden/menu.htm
Verder heb ik ooit een site gezien waar ze van die brede halsbanden met de hand maakten maar is zou me god niet meer weten hoe die heet. Die maakte ook voor windhonden en zo.

Ben zelf overigens ook fel tegen de GL. Doet de hond meer schade dan goed.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 16:08

op een hondententoonstelling staan vaak kraampjes waar ze die niet zo duur verkopen, heb er daar vorig jaar nog een gekocht voor 25euro.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:05

halsbanden.net heeft ook allerlei soorten banden. maar over het algemeen betekend hoe groter en breder ook hoe duurder.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 22:20

Bedankt allemaal voor de tips! Ik heb er super gave tussen zien zitten, en als er echt een gave tussen zit dan mag de prijs ook wel iets omhoog ;) Nu is die nog maar 8 maanden en zal nog wat de breedte in gaan, dus moet zoiezo even wachten.

Even het verhaal van de gl..ik ben ermee bekend en weet hoe ik er mee om moet gaan. Had ook voor een slipketting kunnen kiezen...maar dit is heel wat vriendelijker en word niet over de straat heen getrokken.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:29

Nikass schreef:
off topic, maar wat een bijzondere kruising? Heb je een foto?

Bijzonder? Juist een hele normale kruising. Namelijk rassen die enorm met elkaar verwant zijn.

Ik heb voor mijn Staff ook een redelijke brede band. Niet overdreven. Maar 2/3 cm smalle band op een gespierde hond ziet er niet uit en breder zit prettiger. Ik heb er eentje met 3 rijen strassstenen. Vind het wel schattig staan op mijn staffie.