Enige tijd gelden heb ik een topic geopend over mijn grommende jackrussel bobbi.
Dit topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1636282&
Meet bobbi!

Inmiddels zijn we enige tijd verder en merk ik weinig verandering.
Het is een tijdje beter gegaan maar we zijn weer compleet terug bij af.
Ik weet me echt niet meer wat te doen.
Ik heb hem nu een maand of 2 en voor hij bij mij kwam woonde hij in een compleet ander situatie.
Hij woonde op een flat waar hij in de ochtend en avond een plas rondje deed en in de middag met de uitlaat service mee ging.
Hij sliep overal op en mocht overal op bank,bed alles..
Bij mij is dat iets anders.
Ik wil niet dat hij op de bank slaapt en niet dat hij op bed komt.
Snachts gaat hij in zijn eigen bench, en als we weg gaan ook.
Voorheen zat hij los in de auto tegenwoordig ook daar in zijn bench.
Hij gaat in de ochtend rond een uur of 6 de eerste keer uit.
het verschild perdag hoelaat hij daarna buiten kom de ene keer rond 12e andere keer rond 10e.
Hij gaat elke dag mee naar de paarden of mijn werk(boerderij). waar hij los rond kan lopen/rennen/spelen.
Er wordt enorm veel met hem gespeeld en ik heb hem leren om rollen en mooi zitten op commando.
Ook als hij zelf speelt bijvoorbeeld met zijn tepelvoering(van een melkmachiene die rubberbinnenkant) heeft hij hem vast aan het uiteind.
Dan gromt hij enorm en schud het ding heen en weer als het vermoord moet worden. kapot dood!
Met zijn voetbal ook enorm grommen en blaffen terwijl hij hem voort duwd.
Overings wordt het blaffen en grommen tijden spelen niet! afgestraft!
Toch gromt hij bijna altijd als we hem een aai of aandacht willen geven.
Terwijl hij het volgende moment zelf naar ons toe komt voor een aai of aandacht.
Als hij gromt negeren we hem, soms springt hij achter ons rug om op de bank en dan moet hij daar onder veel gegrom weer van af.
Hij heeft nog nooit echt gebeten maar al wel een paar keer gehapt.
Is er iemand die weet hoe ik dit probleem op moet lossen want ik wordt er een beetje hopeloos van.
Het hoeft van mij echt geen knuffel schoot hond te zijn.!
maar elke leer dat gegrom hoeft voor mij ook weer niet.
Wie o wie kan mij helpen?
Ik kijk redelijk veel cesar millan en ben daarom redelijk overtuigd dat dit probleem opgelost kan worden.
Is er iemand die mij helpen kan of iemand weet die kan helpen?
Groetjes