ppff nog steeds grommende jack.. wat doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

japielover

ppff nog steeds grommende jack.. wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 12:53

Hoi allemaal,

Enige tijd gelden heb ik een topic geopend over mijn grommende jackrussel bobbi.

Dit topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1636282&

Meet bobbi!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels zijn we enige tijd verder en merk ik weinig verandering.

Het is een tijdje beter gegaan maar we zijn weer compleet terug bij af.

Ik weet me echt niet meer wat te doen.
Ik heb hem nu een maand of 2 en voor hij bij mij kwam woonde hij in een compleet ander situatie.

Hij woonde op een flat waar hij in de ochtend en avond een plas rondje deed en in de middag met de uitlaat service mee ging.
Hij sliep overal op en mocht overal op bank,bed alles..

Bij mij is dat iets anders.
Ik wil niet dat hij op de bank slaapt en niet dat hij op bed komt.
Snachts gaat hij in zijn eigen bench, en als we weg gaan ook.
Voorheen zat hij los in de auto tegenwoordig ook daar in zijn bench.

Hij gaat in de ochtend rond een uur of 6 de eerste keer uit.
het verschild perdag hoelaat hij daarna buiten kom de ene keer rond 12e andere keer rond 10e.
Hij gaat elke dag mee naar de paarden of mijn werk(boerderij). waar hij los rond kan lopen/rennen/spelen.
Er wordt enorm veel met hem gespeeld en ik heb hem leren om rollen en mooi zitten op commando.
Ook als hij zelf speelt bijvoorbeeld met zijn tepelvoering(van een melkmachiene die rubberbinnenkant) heeft hij hem vast aan het uiteind.
Dan gromt hij enorm en schud het ding heen en weer als het vermoord moet worden. kapot dood!
Met zijn voetbal ook enorm grommen en blaffen terwijl hij hem voort duwd.
Overings wordt het blaffen en grommen tijden spelen niet! afgestraft!

Toch gromt hij bijna altijd als we hem een aai of aandacht willen geven.
Terwijl hij het volgende moment zelf naar ons toe komt voor een aai of aandacht.

Als hij gromt negeren we hem, soms springt hij achter ons rug om op de bank en dan moet hij daar onder veel gegrom weer van af.
Hij heeft nog nooit echt gebeten maar al wel een paar keer gehapt.

Is er iemand die weet hoe ik dit probleem op moet lossen want ik wordt er een beetje hopeloos van.
Het hoeft van mij echt geen knuffel schoot hond te zijn.!
maar elke leer dat gegrom hoeft voor mij ook weer niet.
Wie o wie kan mij helpen?

Ik kijk redelijk veel cesar millan en ben daarom redelijk overtuigd dat dit probleem opgelost kan worden.
Is er iemand die mij helpen kan of iemand weet die kan helpen?

Groetjes

dierenfan

Re: ppff nog steeds grommende jack.. wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:03

dat je CM kijkt geweldig maar hou er rekening mee dat je CM niet ben. Probeer zijn trucjes niet uit als je niet de feeling en timing hebt die hij heeft maak je een probleem alleen maar groter.

Verder 'discussies' vermijden bij je hond. Zit hij opeens op de bank. Geef hem dan het commando dat hij eraf moet bijv. en beloon hem als hij eraf gaat. Werkt vaak al veel beter dan met de halsband pakken bijv.

Grommen in elk geval nooit af straffen. Dan krijg je namleijk een hond die niet meer waarschuwt (gromt) maar is de kans dat hij gelijk gaat bijten. Idd dus negeren en proberen positief gedrag ervoor in de plaats te krijgen. Een goede gedragstherapeut die de situatie thuis ziet zal je vast goed kunnen helpen hier mee!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:41

geef je hem over het algemeen ook aandacht op het moment dat hij er wel zin in heeft? dus als ie uit eigen beweging naar je toekomt?

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:07

2 maanden is ook nog best een korte tijd, er zijn zo te lezen heel veel veranderingen in het leven van je kleine grommer ;)
mijn honden trainster heeft weleens gezegd dat het soms wel 12 maanden kan duren voordat een hond helemaal gewend is aan de nieuwe situatie, dus misschien is het allemaal een beetje teveel voor hem en zich daarom zo verdedigend opstelt.

ik zou hem zoveel mogelijk negeren, natuurlijk wel mee uit nemen en mee naar je werk, maar hem verder zoveel mogelijk laten doen, dat wil niet zeggen dat hij zich niet aan jou regels moet houden.

het is maar een idee hoor, dus don't shoot me :D

ik hoop in ieder geval dat er snel verbetering in zit, zo is het niet leuk om een hondje te hebben.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:30

ik heb vroeger een hond gehad die hetzelfde deed.
in het begin gaf ik haar met mijn vingers een por in haar ribben als ze gromde,(gewoon zacht hoor, )maar zij reageerde daar aggresief op.
zo had ik het van huis uit geleerd,hond gromt--afstraffen met een por!

ik heb dat later omgedraaid en nu is niet elke hond hetzelfde en je moet ook echt goed weten of iets werkt.
deze hond ging ook op de bank.
zei ik van ga er af dan gromde ze.
dat werkte dus niet en een por ook niet.
dus stond ik zelf op, zei ga je mee?
en dan dacht zij dat ze mee kon en sprong van de bank. :D
dan beloonde ik haar met stem en een aai en ging ik weer zitten,dit kon zeker in het begin wel lang doorgaan hoor,maar ze moeten het toch leren als je dat niet graag wilt

dus dat was opgelost zonder por.
maar!
je moet goed opletten dat je de hond voor bent.
als ze al aanstalten maakt om op de bank te springen dan moet je dat voor zijn...
dus nee,dat mag niet en de hond haar eigen plek wijzen,ik deed dat met commando,'op je plaats"
zorg er desnoods voor dat je voor/naast de bank een plek voor de hond hebt die van haar is.,
kan soms helpen om in plaats van naast de bank,waar de hond je misschien niet kan zien iets vlak bij je te leggen waar ze op liggen kan.

kwestie van herhalen,herhalen,herhalen.
en grommen tijdens het spelen vind ik geen ramp,doen wel meer honden toch?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:19

en eventueel als je er niet op kan letten tijdelijk zilverfolie op je bank leggen. De meeste honden vinden dat vreselijk en zijn zo genezen van het op de bank willen gaan

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 19:37

Als hij zelf komt krijgt hij niet altijd aandacht.

Bijvoorbeeld in de ochtend als hij uit zijn bench komt en helemaal blij is wel.

Gromt hij naar mij als ik hem wil aaien en komt hij daarna om aandacht zeuren krijgt hij het niet.
Komt hij zonder dat hij gegromd heeft voor een aai krijgt hij die wel.

een por geven werkt bij bobbi ook niet.
Wordt hij lelijker van of hij krimpt compleet in elkaar alsof ik hem een doodsklap geef..

negeren is geen doen...
Hij heeft enorm veel energie en als we niet veel met hem spelen kan hij die niet kwijt.
Wat dus resulteerd in opgekropte energie en dus nog sneller grommen en geirriteerd zijn

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:45

haha ik moet er eigenlijk hard om lachen. Sorry dat helpt geen drol!!

Ik heb hier een heel eigenwijs jack russeltje.. die ook gromt wanneer hij van een lekker warm plekje word geduwt ... en ja met een hoop kabaal doet hij dan uiteindelijk wat ik vraag.
Ook ik heb heb al een hap in mn hand gehad en nou dat heeftie geweten ;)

Hij knort en gromt .. er is zeker verschil. Wanneer ik hem kroel of aai dan kan hij lekker knorren. Veel mensen vinden dit eng maar ik hoor toch echt het verschil.
Misschien dat je dat na een tijdje door krijgt.

Echt grommen gaat gepaard met een lipje dat wat omhoog gaat. Oortjes naar achter.. Nou je kent het wel. Lichaamstaal.

Laat je niet kisten door zon klein ding. Grote mond .. klein hartje hoor!
Je eigen regels goed aanhouden.

Niet op de bank is niet op de bank en dat ten alle tijden niet. Zelfde met het bed.
Hij leert het echt dat jij op je punten staat.

Hoop dat het een beetje helpt. Goed volhouden hoor!

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 19:53

Ik weet zeker dat mijne niet knort met aaien gezien zijn tong blauw wordt van het gromme en tja dat zie je alleen bij ontblote tandjes en idd oren naar achter..

doet hij dit gaat hij op negeer stand komt hij bij me en isi lief krijgti een aai/knuffel

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:00

Hm nee dat is ongewenst gedrag.
Enige wat helpt is dus inderdaad compleet negeren. Geef hem eens helemaal geen aandacht wanneer je in huis bent. Week om te proberen. Daarna met een koekje en aaien. Zodat het met iets positiefs wordt beloond.

Denk ook wel dat het een beetje in zijn karakter zit. Hij geeft duidelijk aan wat hij niet wilt.

Die van mij kan dus ook helemaal niet tegen kinderen. Al gaat het nu beter maarja.. hij is al 13. Begint doof te worden dus .. hij wordt echt oud.
Vroeger was hij echt een kreng... wat hij wel heel leuk vond was skeeleren en fietsen. Misschien een idee. Hoef jij niet veel te doen en hond is daarna dood moe.

Hoe oud is hij nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 09:52

japielover schreef:
Wie o wie kan mij helpen?
....
Is er iemand die mij helpen kan of iemand weet die kan helpen?

Een gedragstherapeut.

Dit gedrag is écht op te lossen. :j
Maar als je zelf niet weet hoe je het aan moet pakken, schakel dan gewoon echt een gedragstherapeut in om je hiermee te helpen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 10:11

Jack russells grommen zowiezo veel meer dan andere honden..Ik zou het grommen gewoon negeren,als hij maar doet wat je van hem vraagt..Denk niet dat het 100% overgaat..

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 10:44

pleiada schreef:
Jack russells grommen zowiezo veel meer dan andere honden..Ik zou het grommen gewoon negeren,als hij maar doet wat je van hem vraagt..Denk niet dat het 100% overgaat..

Het hoeft voor mij ook niet 100% over te gaan maar hij gromt nu bij alles hij ligt naast de bank ik beweeg mijn benen en hij gromt.

Gedrags therapeute is inderdaad een goed idee