Hond jeuk na vlooienmiddel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

A_man

Hond jeuk na vlooienmiddel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 12:04

Hallo,

ik heb 2 chihuahua`s en ik heb ze afgelopen maandag behandeld met advantix tegen vlooien en teken. ik doe dit netjes elke maand omdat ik vaak met ze in de bossen ect. loop.
nu merk ik dat 1 van de 2 enorme jeuk heeft op de plek waar ik het middel heb aangebracht ( nek ) en zelfs ook aan der achterpoten begint te bijten van de jeuk.
krijg het idee middel zit ook op de poten of iets dergelijks.

hiervoor had ze hier geen last van, ook niet aan der poten bijten.

wat moet ik hiermee en wat is een goed alternetief voor de volgende keer ontvlooien

gaby12

Re: Hond jeuk na vlooienmiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:20

Mijn hond had ook last toen ik ze hiermee had behandeld :j nu gebruik ik stronghold en nu heeft ze nergens last meer van.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:25

Interessant. Ik gebruik ook Advantix en ik dacht ook dat onze hond zich meer krapte na het toedienen van het middel.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:25

ws is ze net als mijn hond allergisch voor antivlo middelen.. heb je een hele pipet gedaan? ik gebruik namelijk vlooienbanden waar op de hond de eerste tijd ook erg reageerden en toen zei de DA dat ik beter een katten vlooienband kon nemen omdat ik een klein hondje heb en de banden ook voor grote honden voldoende werk samen stof moeten hebben waardoor kleine dieren dus erg veel "binnen"krijgen. ms een halfe pipet doen?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:42

Ja, mijn hondje had ook een allergische reactie van de advantage, de voorloper van dit product.
Het middel komt op het hele lichaam want het verspreid over de hele huid dus ze kunnen er overal jeuk van krijgen. (en er zijn ook heftiger bijwerkingen bij sommige honden)
Maar ik ontvlooi mijn honden al twee jaar niet meer en heb helemaal geen vlooien, ik begrijp ook niet waarom maar zolang ze geen last hebben doe ik er ook niks aan, het is toch allemaal rotzooi.
Dit lijkt me wel wat, maar ik weet niet of het echt werkt.
http://www.catandogs.nl/anti-vlooien-product.html

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 12:46

Girlyggirl,
ze wegen beide rond de 2,5kilo erg weinig dus.. ik heb heel lang in een dierenwinkel gewerkt en ben zwaar op tegen om zelf een dosering te bedenken, dit omdat je of te weinig of te veel gebruikt ( bij te weinig maak je de vlooien resident )
wij hadden in de dierenwinkel heel vaak klanten die een hond van b.v 15kilo en 1 van 3kilo hadden dan heb je dus 2 verschilende doseringen nodig. klanten wouden de hond van 15kilo ietsjes minder geven en die van 3kilo de rest van het pipetje..

ik ga dus niet experimenteren met minder geven o.i.d,
ook hou ik niet zo van een vlooienband.

ik zit eerder te denken aan een ander middel maar omdat ze zo weinig wegen mogen ze niet alles hebben.. wij gaven vroeger altijd exil vlooienmiddel,maar mij stond het verhaal om de teek me erg aan van advantix

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 12:47

MirandaFuego : ik heb ze 4weken geleden behandeld, en zag bij toeval een klein vlootje lopen over 1 van de 2, hierna heb ik ze direct weer ontvlooid.. ( vlo was trouwens niet sloom o.i.d ) en na 3-4 weken is het middel weer "uitgewerkt" ook was er bij ons een tekenalarm uitgeroepen, extreem veel teken hier vooral waar ik vaak loop, vandaar liever voorkomen als genezen

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:51

Exil werkt voor geen meter, zowel ontworming als ontvlooiing niet. Geef maar eens exil en daarna een goed middel, zul je zien dat ze nog veel wormen hebben.
Frontline is het bekendste alternatief, ook mijn hond krijgt jeuk van advantix en zelfs kale plekken, denk dat hun dosering veel te hoog is, plus dat het inderdaad overal gaat zitten door de enorme hoeveelheid in het pipet..
Voor teken is er nu scalibor, super product! Werkt meer dan een half jaar.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:54

Ja, ik had eerder ook wel vlooien, ik begrijp niet wáárom niet want er is niets veranderd maar ik ben er wel blij mee!
Op teken controleer ik ze dagelijks, soms hebben ze er wel een maar dat had ik eerder ook wel mét middel.
Minder zou ik idd niet geven, dan werk je resistentie juist in de hand! :j
A_man schreef:
MirandaFuego : ik heb ze 4weken geleden behandeld, en zag bij toeval een klein vlootje lopen over 1 van de 2, hierna heb ik ze direct weer ontvlooid.. ( vlo was trouwens niet sloom o.i.d ) en na 3-4 weken is het middel weer "uitgewerkt" ook was er bij ons een tekenalarm uitgeroepen, extreem veel teken hier vooral waar ik vaak loop, vandaar liever voorkomen als genezen

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 13:11

ontworming werk ik met middel van de D.A omdat de dossering zo minimaal moet zijn, en in de dierenwinkel vaak vanaf 5 of 10kg is, ik heb er 1 van 2,3 en 1 van 2,6 dus erge moeilijke dosering.
ik ga ook maar voor ontvlooing bij ze langs denk ik.. zit niet te wachten op die kleine vieze beestjes ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:14

komt wel eens voor. Mijn oudere reu kreeg naar opbrenging eens een hele warme rode plek die erg jeukte. Daarna nooit weer (moet wel behandelen want hij had al eens borreliose). Eergister avond alle honden gedaan en nu mijn jonge reu die overal jeuk lijkt te hebben.

Frontline is een goed alternatief maar vind ik voor teken niet het ideale middel. je hebt dan echt die met de werkzame stof Permethrin nodig. En welke je dan neemt maakt niks uit.

annelieke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:19

Advantix is opzich een goed middel, maar sterk af te raden bij honden met een lichte/ witte vacht. Al teveel honden hebben een reactie op dit middel gekregen, kale plekken, rode en geirriteerde huid. terug gaan naar praktijk waar je het gekocht hebt en zij kunnen contact opnemen met Bayer... praktijk krijgt een nieuwe verpakking en klant geld terug (zo gaat dat in ieder geval bij ons).

Ik ben zelf erg te spreken over advantage in combinatie met scalibor.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:21

Ah, witte vacht, dat zou kunnen, mijne heeft ook een witte vacht! (Jack Russel)
Frontline helpt hier niet, zijn ze resistent voor.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 13:36

mijnes heeft een donkerbruine vacht.. en juist degene met een lichtere vacht heeft nergens last van ?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:43

Volgende keer misschien stronghold proberen, sommige honden kunnen sterk reageren op bepaalde middelen in de ontvlooiing.
Zo had ik katten die elkaar bijna aanvlogen na het gebruiken van Promeris ze hadden een paar dagen later alle 3 een grote kale plek in de nek van ongeveer 4cm doorsnee, dat gebruik ik dus nooit weer.

annelieke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:22

zonnebloem18 schreef:
Volgende keer misschien stronghold proberen, sommige honden kunnen sterk reageren op bepaalde middelen in de ontvlooiing.
Zo had ik katten die elkaar bijna aanvlogen na het gebruiken van Promeris ze hadden een paar dagen later alle 3 een grote kale plek in de nek van ongeveer 4cm doorsnee, dat gebruik ik dus nooit weer.

Stronghold werkt niet tegen teken.....

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:31

Het kan inderdaad dat een hond er een sterke of allergische reactie krijgt op het vlooien middel. Vaak nog niet eens bij de eerste of tweede keer toedienen, maar pas bij de derde of vierde keer. Bij advantix hoor ik heel veel van dit soort verhalen vandaar dat ik het zelf ook niet aandurfde om advatix te gaan gebruiken. Ik gebruik nu prac-tic.