ik zit met een lastig probleem , namelijk vlooien !
mijn kat een kruizing sphynx (naaktkat) zit altijd onder de vlooien .. ik behandel hem er wel voor maar niks werkt ..
wat ik gebruik is frontline , adventix , en nog 2 sprays waar ik zo de naam niet van weet . ook heeft hij een vlooienband om .
dit alles helpt gewoon niet .. 3 dagen geleden heb ik hem ingesprayt met frontline , gister avond toen hij thuis kwam zatten er wel 30 van die vieze beesten op hem .. dus weer ingesprayt ..
nu lijkt me het niet goed om elke keer maar te moeten ontvlooien .. maar ik weet gewoon niet wat ik er tegen kan doen .. hij heeft namelijk bijna geen haar en je ziet ze dus allemaal lopen .. savonds ligt ie lekker bij mij onder de dekens en tja die vlooien bah ! ik zit onder de rode bultjes ..
van het weekend heb ik mijn huis goed gestofzogen , gedweilt daarna zelf nog een keer gedweilt met vlooienshampoo(tja je moet tog wat
) en toen ingesprayt met van dat vlooienspul voor je huis .in mijn huis zie ik ze niet .. en meestal als hij binnen is valt het mee . maar als hij buiten is geweest en thuis komt zit hij eronder ..
weet iemand hier raad mee ? want als je ingesprayt hebt staat er in de gebruiksaanwijzing dat het werkt tot 5 weken .. bij mijn kat werkt het niet eens 1 dag ...
paar weken geleden ben ik bij de dierenarts geweest met hem . zij adviseerde mij om regelmatig te ontvlooien , en konden voor de rest niks aparts aan hem zien .
ik ben van plan om van de week weer heen te gaan , want dit kan gewoon zo niet langer .
heeft iemand hier ervaring mee ? of weet iemand hoe ik dit kan aanpakken ??
en heb vlooienbanden verknipt en onder zijn kleedje/mandjes gedaan
hopenlijk zijn we dan van die vieze beesten af .