Help!!! hoe krijg ik de vlooien weg ...???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XxSultanxX

Help!!! hoe krijg ik de vlooien weg ...???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 11:48

Halloo

ik zit met een lastig probleem , namelijk vlooien !
mijn kat een kruizing sphynx (naaktkat) zit altijd onder de vlooien .. ik behandel hem er wel voor maar niks werkt ..
wat ik gebruik is frontline , adventix , en nog 2 sprays waar ik zo de naam niet van weet . ook heeft hij een vlooienband om .
dit alles helpt gewoon niet .. 3 dagen geleden heb ik hem ingesprayt met frontline , gister avond toen hij thuis kwam zatten er wel 30 van die vieze beesten op hem .. dus weer ingesprayt .. ;(
nu lijkt me het niet goed om elke keer maar te moeten ontvlooien .. maar ik weet gewoon niet wat ik er tegen kan doen .. hij heeft namelijk bijna geen haar en je ziet ze dus allemaal lopen .. savonds ligt ie lekker bij mij onder de dekens en tja die vlooien bah ! ik zit onder de rode bultjes ..
van het weekend heb ik mijn huis goed gestofzogen , gedweilt daarna zelf nog een keer gedweilt met vlooienshampoo(tja je moet tog wat :Y) ) en toen ingesprayt met van dat vlooienspul voor je huis .
in mijn huis zie ik ze niet .. en meestal als hij binnen is valt het mee . maar als hij buiten is geweest en thuis komt zit hij eronder ..
weet iemand hier raad mee ? want als je ingesprayt hebt staat er in de gebruiksaanwijzing dat het werkt tot 5 weken .. bij mijn kat werkt het niet eens 1 dag ...
paar weken geleden ben ik bij de dierenarts geweest met hem . zij adviseerde mij om regelmatig te ontvlooien , en konden voor de rest niks aparts aan hem zien .
ik ben van plan om van de week weer heen te gaan , want dit kan gewoon zo niet langer .

heeft iemand hier ervaring mee ? of weet iemand hoe ik dit kan aanpakken ??

Daks

Re: Help!!! hoe krijg ik de vlooien weg ...???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:50

een keer wassen met vlooienshampoo?

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:54

Als de omgeving ook vol vlooien zit wordt t lastig. Zorg dat je huis ook helemaal ontsmet wordt, dekens, kussen, bank, kattenhok, mand, etc etc etc. Pas dan kun je resultaat zien.

Of komt hij in de vlooienbosjes buiten? Dan ist lastig!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:55

misschien een optie om je kat binne te houden totdat hij echt vlooivrij is en al helemaal niet mee naar bed nemen, zo verspreid je ze helemaal door je huis. toen mijn hondje vlooien had ben ik vlooienmiddel bij de dierenarts gaan halen en hij was er binnen no time vanaf. ook raadde zij mij aan de stofzuiger na elke zuigbeurt te legen of nieuwe zak erin en dan van te voren die spray erin te spuiten, ze kruipen namelijk je stofzuiger weer uit. dweilen met een mengsel van ammoniak en afwasmiddel door je water, van de amoniak raken ze bedwelmd en van de zeepsop verzuipen ze (in alleen water zwemmen ze namelijk gewoon)
en echt heel je huis ontsmetten, echt alles schoon en wassen. dit kan ook heel goed met dettol (je hebt van die spuitflacons, daar heb ik alles mee gedaan)
hou er ook rekening mee dat je je kat 48 uur voor en na het ontvlooien niet mag wassen, ook niet met vlooienshampoo en dat je ze echt maar eens per maand mag druppelen (met spray durf ik het niet te zeggen) ook ik heb slechte ervaringen met de gewone frontline, heb nu combo en dat gaat tot nu toe goed

succes!

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:57

had hetzelfde probleem met 2 katten en 2 honden. Naar de dierenarts geweest, want de vlooien lachten de middeltjes van de dierenwinkel gewoon uit. Alle kussentjes enzo gewassen, omgevingsspray bij de dierenarts vandaan en het vlooienmiddel van de dierenarts ( werkt beter, nog geen resitentie) nu ben ik er eindelijk vanaf, maar het was wel even doorzetten en een hoop werk.

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:57

Oja een een stukkie vlooienband in de stofzuigerzak doen wa ook n tip die ik hoorde

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 11:57

Zwerfkei schreef:
Als de omgeving ook vol vlooien zit wordt t lastig. Zorg dat je huis ook helemaal ontsmet wordt, dekens, kussen, bank, kattenhok, mand, etc etc etc. Pas dan kun je resultaat zien.

Of komt hij in de vlooienbosjes buiten? Dan ist lastig!

mijn huis heb ik helemaal ontvlooit en in huis zie ik ze niet , ook kan ik ze niet vinden bij mijn hond .. het is echt als hij van buiten komt .. ( woon op boerderij , dus mischien dat hij ook bij de buren in de stallen komt ? )

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 11:58

Zwerfkei schreef:
Oja een een stukkie vlooienband in de stofzuigerzak doen wa ook n tip die ik hoorde

zit er al in :) en heb vlooienbanden verknipt en onder zijn kleedje/mandjes gedaan

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 12:00

Spekkie01 schreef:
had hetzelfde probleem met 2 katten en 2 honden. Naar de dierenarts geweest, want de vlooien lachten de middeltjes van de dierenwinkel gewoon uit. Alle kussentjes enzo gewassen, omgevingsspray bij de dierenarts vandaan en het vlooienmiddel van de dierenarts ( werkt beter, nog geen resitentie) nu ben ik er eindelijk vanaf, maar het was wel even doorzetten en een hoop werk.

zal van de week dan wel naar de dierenarts om te kijken of ze een super vlooienmiddel hebben :D hopenlijk zijn we dan van die vieze beesten af .

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:01

heb je plinten in huis? daar kruipen ze namelijk tussen, en tussen je bankstel, matrassen enz enz... in 99% van de gevallen zie je ze dus idd niet in huis, maar zijn ze eer wel degelijk, vooral als jouw kat ze telkens weer mee naar binnen neemt...

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:08

Advantage helpt goed. Niet te veel dweilen, vocht trekt o.a. onder de plinten, dit gaat lekker broeien ahw en daar zijn vlooien gek op.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 12:08

ik heb een heel klein huisje (woon bij anderen mensen op het erf ) mijn huis was 4 paardenstallen en is helemaal omgebouwd . er staat dus ook niet zoveel in . mijn bed , stoel van mijn hond + mand . 2 kasten . wat stoelen koelkast en tv .. vloeren zijn van laminaat .ik heb de plinten ingesprayt .. helaas is alles in 1 ruimte dus ik heb niet de mogenlijkheid dat mijn kat niet in bed gaat liggen .

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 12:08

aslo schreef:
Advantage helpt goed. Niet te veel dweilen, vocht trekt o.a. onder de plinten, dit gaat lekker broeien ahw en daar zijn vlooien gek op.

bedankt :)

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:18

Ik zou als ik jou was beginnen met heel strikt elke 3 weken ontvlooien met advantage en dit een paar maand volhouden, daarnaast ook heel regelmatig goed stofzuigen en tegelijk met het ontvlooien je huis ook behandelen met indoor-x spray o.i.d. Je mag hem in die periode niet wassen, dan was je het vlooienmiddel er weer af! Ook niet van te voren wassen.
Als laatste redmiddel zou je nog naar de dierenarts kunnen gaan om te overleggen of je eventueel comfortis mag gebruiken. (maar dit moet je wel echt met dierenarts overleggen eerst!!) Comfortis is een tablet en werkt dus van binnenuit, het zou kunnen dat de normale middelen op jou kat niet goed werken omdat hij gaan haar heeft en het middel zich minder makkelijk verdeeld. Ik ben tijdens 1 van mijn stages naar de presentatie van dit middel geweest en ik kan me nog herinneren dat ze zeiden dat het middel niet geregistreerd is voor katten maar dat er al wel mensen zijn die het op katten hebben geprobeerd en dat daar nog geen nadelige gevolgen van gevonden zijn. Ze zijn er wel mee bezig om dit middel ook voor katten geregistreerd te krijgen. Maarja dat weet je dus niet zeker en het zal wel op eigen risico zijn áls je het van de dierenarts mee krijgt en het is dan ook echt een laatste redmiddel. Je zou eventueel ook even kunnen mailen/bellen naar novartis om mijn verhaal te verifiëren.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 15:20

bedankt ! ik heb nu idd advantage . het helpt wel wat , maar nog steeds niet alle vlooien weg :-(

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 15:27

5% van de vlooien zit maar op de kat, de rest allemaal in huis.
Omgeving ontvlooien is dus heel belangrijk! Gewoon even een spuitbus kopen bij de dierenwinkel ;)

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 15:37

francaa schreef:
5% van de vlooien zit maar op de kat, de rest allemaal in huis.
Omgeving ontvlooien is dus heel belangrijk! Gewoon even een spuitbus kopen bij de dierenwinkel ;)

dat gewoon ff kopen heb ik al gedaan ;) 4 verschillende middelen ..
bij mijn hond kan ik geen vlooien vinden , en die woont ook gewoon in huis :+