Chihuahua

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moniqueXO

Chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 01:40

Het is nu al een poos geleden dat ik mijn vorige topic aanmaakte over Chihuahua's. Toen had ik wat vragen over de hondjes zelf e.d.
Ondertussen ben ik helemaal goed geïnformeerd over de hondjes en gaan we midden/eind September een hondje halen.
Nu dus mijn volgende vraag;
Kennen jullie goede Chihuahua fokkers e.d.?
En als jullie een Chi hebben, waar hebben jullie deze dan vandaan?

Laat maar weten :)

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:58

Daarvoor is er dus de rasvereniging. http://www.nederlandsechihuahuaclub.info/. Voor info en fokkers.
En om nou precies te zeggen wanneer je een hondje wilt hebben, ....zorg dat dat niet bepaalt welke (en wat voor) fokker je kiest....daarom verdienen broodfokkers importeurs en dierenwinkels zo goed, men wil NU een pup....dus kijken wanneer je waar een goed gefokte pup kunt krijgen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 08:44

Biepmiep schreef:
Daarvoor is er dus de rasvereniging. http://www.nederlandsechihuahuaclub.info/. Voor info en fokkers.
En om nou precies te zeggen wanneer je een hondje wilt hebben, ....zorg dat dat niet bepaalt welke (en wat voor) fokker je kiest....daarom verdienen broodfokkers importeurs en dierenwinkels zo goed, men wil NU een pup....dus kijken wanneer je waar een goed gefokte pup kunt krijgen.

_/-\o_ _/-\o_ idd niet zeggen dan en dan ga ik erom maar zoek een goede fokker en wacht tot die leuke puppen heeft uit een combinatie die jou aan spreekt. Immers het karakter van de ouders vind je ook terug in de puppen.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:38

dierenfan schreef:
Biepmiep schreef:

_/-\o_ _/-\o_ idd niet zeggen dan en dan ga ik erom maar zoek een goede fokker en wacht tot die leuke puppen heeft uit een combinatie die jou aan spreekt. Immers het karakter van de ouders vind je ook terug in de puppen.

Hier ben ik het compleet mee eens! En let ook echt goed op. Want geloof me, als je in een broodfokker trapt, kan je een hoop ellende krijgen!

Miepie77Jarig

Re: Chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:03

Je zegt dat je goed geinformeerd bent maar bokt moet je wijzen op de rasvereniging :? :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 10:59

Ik denk dat het niet zo gemakkelijk zal zijn om in september een hondje te "gaan halen".
Tenzij je een chihuahua uit het asiel wil gaan adopteren.

Erkende fokkers hebben vrijwel altijd een wachtlijst.
Waarbij je vaak meerdere maanden op een pup moet wachten.

Ik zou sowieso ook niet zeggen dat je in september een pup gaat halen, maar dat je bijv. vanaf september gaat kijken of je een geschikte pup kunt "vinden". ;)
Als je geluk hebt, vind je al vrij snel een pup. Als je pech hebt, heb je pas dit voorjaar een pup...

Wacht in ieder geval tot het juiste hondje voorbij komt. Een pup die bij jullie past.
Want je zit wel een jaar of 15 á 20 aan dat hondje vast. Dus die paar weken of maanden wachten nu, daar zou je echt 't geduld voor moeten hebben zodat je het juiste hondje kunt vinden bij de juiste fokker.

En ook als je een stamboom pup koopt: vraag bij meerdere mensen om de reputatie van de fokker.
Want ook bij rashondenfokkers zitten er goede en slechte fokkers tussen...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:03

Ga ook eens bij wat shows kijken ,daar kan je dan met meerdere fokkers spreken.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:44

En hoe is het nu met je zoektocht?

moniqueXO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 12:48

Ik heb nu al 3 weken een pupje :)

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:49

Foto's :D

moniqueXO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 16:16

Hoe plaats je een foto hier?

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:25

Je kunt goed geinformeerd zijn maar niet gelijk alles weten.
Ze vraagt toch netjes of iemand een goede fokker weet.
Dat vind ik juist goed! Stel dat ze dat niet vraagt en lekker op zoektocht gaat, niet wetend waar ze moet zoeken.
Nee hoor, hartstikke goed wat je niet weet gewoon vragen.

Ennuh? Inderdaad foto's!!!!!

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:22

kom je 7 oktober naar Assendelft :d een hele grote chihuahua keuring voor hodjes met en zonder stamboom

is in De Delft Akere 6A begitn om 10.30 :D

moniqueXO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 16:45

A_man schreef:
kom je 7 oktober naar Assendelft :d een hele grote chihuahua keuring voor hodjes met en zonder stamboom

is in De Delft Akere 6A begitn om 10.30 :D

Wat leuk, ik zal het eens aan m'n ouders voorleggen. Is 45 min rijden dus valt nog mee

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:47

Miepie77 schreef:
Je zegt dat je goed geinformeerd bent maar bokt moet je wijzen op de rasvereniging :? :n

Het is toch maar een vraag??