Jammer dat asieldieren zo duur zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Jammer dat asieldieren zo duur zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 13:55

Ik was op zoek naar een kat en ik wilde het liefst 1 uit een asiel halen, aangezien die bomvol zitten en ik gun zo'n beestje ook een fijn plekje :) Ik schrok alleen wel van de prijzen; zo kost een simpele HTK-kat €90. Ik wilde eigenlijk niet meer dan €25 voor een kat betalen, dus toen heb ik maar een kat van marktplaats opgehaald. Ik begrijp wel dat een asiel geld nodig heeft enzo, maar het is toch ook wat waard dat de dieren een nieuw plekje krijgen? Zo komt er ook meer ruimte in een asiel. Ik begrijp dat er geld wordt gevraagd voor een dier, maar €90? :wow:

Ik ben wel benieuwd hoe Bokt hierover denkt :D Dus: wat vinden jullie van deze prijzen voor asieldieren?
en zijn er misschien andere oplossingen voor extra inkomsten te bedenken? :)

Sky_As

Re: Jammer dat asieldieren zo duur zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:57

ehm, die kat die jij nu gehaald hebt, is die al gecastreerd/gesterilisseerd?
(ik heb een kat die gratis was, 2x enten, sterilliseren, ontvlooien en ontwormen....TADAA, 200 euro lichter!)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:59

Sky_As schreef:
ehm, die kat die jij nu gehaald hebt, is die al gecastreerd/gesterilisseerd?
(ik heb een kat die gratis was, 2x enten, sterilliseren, ontvlooien en ontwormen....TADAA, 200 euro lichter!)

Dus een asielkat is helemaal niet zo duur :Y)

Tevens heb ik enkele maanden geleden een Maine Coon gekocht, kostte 600 euro, maar iedere cent waard ;)

Als je 90 euro al veel vind, hoe doe je dat dan met eten, of als de kat ziek wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:59

Bedenk je eens hoe ze aan die prijzen komen: De meeste asieldieren zijn gecastreerd/gesteriliseerd, ontwormd, ingeënt en gechipt. Als je dat in beschouwing neemt is 90 euro nog weinig, daar zullen ze de onkosten er misschien mee uithalen, of zelfs nog op inleveren.

Het is zo jammer dat mensen daar niet bij stilstaan en dan voor de ogenschijnlijk goedkope oplossing als Marktplaats of een dierenwinkel (in het geval van kleine dieren) gaan. Jij maakt nu toch ook kosten voor je kat, ik neem aan dat je zo aan die 90 euro zit?

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:00

idd! wat dacht je van castreren?! heb net voor mijn jack gebeld...€280,-! :oo bij het asiel is ie ook nog geent en alles. hoop geld maar absoluut niet duur!
Laatst bijgewerkt door girlyggirl op 07-08-12 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Oyeru

Inderdaad. Al je ze uit het asiel haalt zijn ze gechipt ge-ent en gesteriliseerd/gecastreerd. Scheelt je heel wat geld bij de DA.

Anoniem

Inderdaad, een kat uit het asiel is ontwormd, ingeënt, is gesteriliseerd en gecastreerd etc. Dus dan kom je snel aan die prijs.
Zonde dat geld hier wederom op de eerste plaats komt.

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:02

En je betaald uiteraard ook mee aan de verzorging van de katten en honden in het asiel, want ook dat kost een hoop geld.

Nivada

Komt omdat er mensen zijn.. die iets goedkoops willen... het van marktplaats afhalen en het vervolgens niet meer leuk vinden en het in het asiel beland ;)
Waarna het nog geholpen moet worden en etc...

Flauw he!
Laatst bijgewerkt door Nivada op 07-08-12 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Gaby

Zo'n Marktplaats-kat krijgt meestal de controles, entingen, sterilisatie met eventuele chip niet die een asielkat wel krijgt. Misschien vind een toekomstig baasje dit allemaal niet interessant (dat baasje vind misschien dat er geen overbevolkingsprobleem is, want je kunt die nestjes altijd wel ergens dumpen), en ja dan ben je goedkoper uit op marktplaats.

Heeft jouw marktplaats-kat wel inentingen en een sterilisatie gehad? Als je dat zelf moet doen, ben je ook weer duurder uit.
Laatst bijgewerkt door Gaby op 07-08-12 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:03

En jij dacht dat asiels net zoveel voor een castratie of sterilisatie kwijt zijn als jij en ik? Ik vind 90 euro ook een beetje teveel van het goede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:07

Tja of je doet het als onze buren.. Asielkat vinden ze te duur, halen ze er 2 via marktplaats en omdat castreren/steriliseren ook te duur is laten ze ze maar ingeholpen rondlopen :( Zo help je mee om het kattenoverschat in stand te houden :n

Imitador, asiels mogen geen winst maken, dus zij zullen niks verdienen op een kat of hond :n

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:08

Zo dat is goedkoop!!
Een hond zijn ballen afhalen kostte bij mij 135 euro en dan nog de inteningen enz enz.
Dan is 110 euro voor een hond uit het asiel spotgoed koop ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:09

Imitador schreef:
En jij dacht dat asiels net zoveel voor een castratie of sterilisatie kwijt zijn als jij en ik? Ik vind 90 euro ook een beetje teveel van het goede.

Nee, maar alles bij elkaar zit je zo aan 90 euro, ook met de kortingen en giften die asiels en opvangen krijgen.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:10

Ik heb mijn 2 katten half jaar terug van marktplaats gehaald. Waren ingeënt, ontwormt, geholpen, gechipt etc. Kreeg er zelfs alle spullen bij. Kostte helemaal niks. Oud baasje was blij dat ze niet naar asiel hoefde en ik ben blij met deze 2 schatten.
Laatst bijgewerkt door KimJenda op 07-08-12 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:11

Ik heb voor mijn beide katten € 40 betaald. Ze waren al gesteriliseerd toen ik ze ging halen, we wisten alleen niet of de ontworming en inentingen nog in orde waren aangezien hier geen boekjes bij waren. (Katten komen van een opvang van zwerfkatten.) Dit hebben we dan ook zelf meteen in orde laten maken.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:12

Prima prijs. Denk dat asielen korting krijgen maar DA's werken er niet gratis.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:12

als ik naar een asiel ga schrik ik in eerste instantie ook van de prijzen, maar als ik een gratis dier ook nog moet laten steriliseren en dat doe je toch het best met katten, dan ben je ongeveer hetzelfde kwijt of al dan niet meer. Dus eigenlijk is de prijs niet overdreven.

Onze poes koste 80 euro en toen ze na enkele dagen begon te niezen mocht ik nog gratis op controle bij hun DA, omdat ze de eerste 2 weken een soort "garantie" geven.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:13

Ook in vind asieldieren te duur!
Ik zocht twee stalkatten. Die lopen dus gewoon los rond op het terrein.
Gratis op marktplaats gevonden. Gechipt, ge-ent (en dat worden ze hier nooit) en gecastreerd en gesteriliseerd (een kater en een poes).
Hele lieve dieren en ook die verdienen een nieuwe kans.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:15

Ik had een prijs verwacht van minstens 200 euro als er "zo duur" staat eigenlijk :o
Vind 90 euro nog wel meevallen als je ziet wat voor kosten eraan verbonden zijn voor het asiel.
Zou het er zeker wel voor over hebben als ik graag een kat wil. Dieren zijn nou eenmaal niet goedkoop ;)

Princesj

Re: Jammer dat asieldieren zo duur zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:18

Prijs verschilt ook per asiel denk ik. Ik heb er twee uit het asiel, die waren wel wat goedkoper. Jammer dat de informatie die ik kreeg niet juist was (1 kat met voedsel+antivlooienmiddelallergie en 1 kat met zindelijkheidsproblemen).

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:20

ik heb onlangs voor het castreren 80 euro betaald.
Ik heb geen goede ervaringen met een asiel, en met mij meerdere. Het leek erop dat ze niet wilden dat een kat een tehuis kreeg. Buiten de "kamer" hing een bord welke dieren nog niet besproken waren, maar welke we ook aanwezen allen waren toch besproken hetzij volgens de kaartjes die buiten hingen of anders inofficieel door medewerkers van het asiel.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:20

Ben het met je eens TS, ik vind het ook veel geld. En niet alle dieren uit het asiel zijn geholpen. Ken toevallig man die laatst een complete reu (met ballen er nog onder) uit t asiel heeft gehaald.

Onze katten worden alleen ontwormd, niet geent dus daar zijn we geen kosten aan kwijt. En ze zitten binnen dus hoeven ook niet geholpen te worden. Ben heel blij met mn (bijna) gratis katjes.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:21

Imitador schreef:

ze zullen misschien heus wel wat korting krijgen, maar dan nog zijn ze voor alles bij elkaar heel wat meer dan die 90 euro kwijt geweest. Sterilisatie alleen al is al meer dan dat...en stel dat ze idd korting krijgen, dan zullen ze nog zeg 70 euro kwijt zijn. Daar komt dus nog de ontworming, inenting, chip en algehele controle nog bij op.
En die beesten leven ook niet van de lucht dus voer komt er ook nog eens bij.
90 euro mag dan heel veel lijken voor een simpele htk kat, maar als je bedenkt wat het asiel al voor je gedaan heeft is het heel erg weinig

was voor de sterilisatie van mijn hond (grote herder) ruim 300 euro kwijt...en dat is 8 jaar geleden geweest...lijkt die 90 euro ineens niet zoveel meer dacht ik zo

daarbij dan nog wel ff als aantekening dat dieren die netjes door de eigenaren naar een asiel worden gebracht, de eigenaar betaalt voor in elk geval de inenting. Je betaalt tenslotte een x bedrag als je een dier naar een asiel brengt. Geloof 50 euro of zoiets....geen ervaring mee, maar had zoiets eens gehoord
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 07-08-12 14:29, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:22

lindalieneke schreef:
Ben het met je eens TS, ik vind het ook veel geld. En niet alle dieren uit het asiel zijn geholpen. Ken toevallig man die laatst een complete reu (met ballen er nog onder) uit t asiel heeft gehaald.

Onze katten worden alleen ontwormd, niet geent dus daar zijn we geen kosten aan kwijt. En ze zitten binnen dus hoeven ook niet geholpen te worden. Ben heel blij met mn (bijna) gratis katjes.

En bij mensen zoals jij gebeuren er dan oeps nestjes.