Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Zonder te piepen 
Gouden regels bij het zindelijk maken zijn: Naar buiten na het eten, spelen en slapen. Direct. Zeker bij zo'n heel jong ding. En tussendoor natuurlijk ook nog een paar keer. Geen water meer geven vind ik zelf sneu, beter ga je 's avonds HEEL laat nog een keertje buiten plassen, en 's morgens HEEL vroeg direct ook. Desnoods ga je er eventjes een paar keer 's nachts extra uit, al heb ik dat nooit hoeven doen omdat Ollie 's nachts gewoon droog was
Verder ontzettend belonen als ie buiten een plas doet
dierenfan schreef:Het feit dat ze hun nest schoon houden vind ik geen fabel eigenlijk. Mijn pup en opvangers die ik in huis gehad heb (4) zijn allemaal zonder meer zindelijk geweest in hun nest. Ze sliepen dan wel naast mijn bed zodat ik kan horen wanneer ze uit moesten en gelijk kon gaan (jas aan, bench deur open, optillen en buiten op gras neerzetten). Toen mijn eigen pup al in de ruimte met mijn andere hond sliep en eens aan de diaree was heeft hij ook zijn kont tegen de tralies gezet en zat een deel van de ruimte er onder maar zijn bench was schoon (en hij had een zeer ruime bench dus geen klein hokje).
Terugkomen van buiten, bench in (deurtje open overigens) en binnen 20 minuten opstaan, plassen, en weer gaan liggen. Op z'n kleed in de bench
Toen ie eens diarree had zat zowel de bench als de rest van de woonkamer vol
En hij had ook geen kleine bench toentertijd
Ach, sinds ie écht zindelijk is hebben we de bench toch de deur uit gedaan
Misschien heb ik dan wel zo'n befaamde 'uitzondering op de regel'
Neej schreef:dierenfan schreef:Het feit dat ze hun nest schoon houden vind ik geen fabel eigenlijk. Mijn pup en opvangers die ik in huis gehad heb (4) zijn allemaal zonder meer zindelijk geweest in hun nest. Ze sliepen dan wel naast mijn bed zodat ik kan horen wanneer ze uit moesten en gelijk kon gaan (jas aan, bench deur open, optillen en buiten op gras neerzetten). Toen mijn eigen pup al in de ruimte met mijn andere hond sliep en eens aan de diaree was heeft hij ook zijn kont tegen de tralies gezet en zat een deel van de ruimte er onder maar zijn bench was schoon (en hij had een zeer ruime bench dus geen klein hokje).
Nou, dat mag je Ollie dan komen vertellenTerugkomen van buiten, bench in (deurtje open overigens) en binnen 20 minuten opstaan, plassen, en weer gaan liggen. Op z'n kleed in de bench
Toen ie eens diarree had zat zowel de bench als de rest van de woonkamer vol
En hij had ook geen kleine bench toentertijd
Ach, sinds ie écht zindelijk is hebben we de bench toch de deur uit gedaan
Misschien heb ik dan wel zo'n befaamde 'uitzondering op de regel'
xRomana schreef:Ik ben ook van mening dat een pup zijn nest niet hoort te bevuilen, dus de grootste onzin bevestigd de uitzondering van de regel. Maak de bench kleiner, zet je wekker even wat vaker snachts, en verder zijn er al heel veel tips gegeven. Dan gaat het vast wel goedkomen!

Zij krijg om half 6 voor het laatst eten, water heeft ze altijd. Om 12 uur haar laatste rondje, dan om half 4 en dan, rond 8 weer dus dat moet goed zijn? Maar toch zit alles onder.
Haha de wc was zelfs een keer verstopt geraakt van alle puppypoep