Op reis; 'pleeggezinnen' voor katten??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bevertje

Op reis; 'pleeggezinnen' voor katten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 19:09

Voor volgend jaar hebben wij een mooie reis op de planning staan, eentje die 9 maanden gaat duren!

Nu heb ik 2 katjes thuis en die moeten dus 'tijdelijk' ondergebracht worden.. Ik vroeg me af of er (kleine) bedrijven in Nederland te vinden zijn, die voor langere tijd op je katten kunnen passen? En dan bedoel ik wel iets met een 'huiskamersfeer' en aandacht. Dus geen hokjes.

Ik heb al wat gegoogled, maar vind alleen een heleboel kattenoppassen aan huis.

Moeilijk hoor.. Weet er iemand of zo'n plek uberhaupt te vinden is?

dierenfan

Re: Op reis; 'pleeggezinnen' voor katten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:18

lijkt mij niet te vinden. Dus ik zou op zoek gaan naar betrouwbare mensen die ze 9 maanden in huis willen hebben en als ze gewend zijn buiten te lopen met afgesloten tuin bijv. Dan nog is het vast zoeken naar een speld in een hooiberg.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:19

Kun je niet proberen om opvang te regelen bij vrienden/ouders/buren?

En anders met de kattenopvang proberen te regelen dat ze daar binnen kunnen komen(in huiskamersfeer)? Anders misschien mensen die uit willen proberen hoe het is om een kat te hebben, en zo er 9 maanden van kunnen proeven? :)

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:20

Bedrijven denk ik niet maar particulieren misschien wel.. Heb je geen vrienden of familie bij wie ze die tijd mogen logeren? Wat gebeurt er met je huis als jullie weg zijn, misschien iemand in onderhuur nemen die ook voor de katten wil zorgen? Ik denk gewoon maar even hardop.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:23

Katten hebben enkele weken nodig om te wennen aan de nieuwe omgeving, daarom zal je dat niet veel zien denk ik.
Voor zo'n lange periode zou bij iemand thuis inderdaad ideaal zijn.

Vrienden van ons hadden laatst ook katten van een ander te logeren voor ruim een maand, ivm verbouwing/verhuizing aldaar. Het heeft veel impact op een huishouden, zeker als er reeds katten en/of honden aanwezig zijn.

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 19:25

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben ook bang dat het moeilijk wordt, het zijn toch 9 maanden. Helaas is er niemand in de directe omgeving.. Hebben allemaal zelf beesten of houden niet van katten :( . Voor het huis zoeken we ook mensen, maar ik durf het risico niet te nemen om daar op te wachten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:30

9 maanden in pension zal geen probleem zijn bij de meeste pensions. En als je pensions benaderd zullen er vast wel zijn die een speciale prijs hier voor willen berekenen. Weet hier bij ons in de buurt een heel goed pension waar ze los lopen in binnen en buiten verblijf. Echt huiskamersfeer geen idee maar mijn kat heeft het er altijd naar haar zin want staat niet te springen om naar huis te gaan. In hokjes gaan ze daar niet tenzij speciaal dieet of medische redenen bijv. Veel aandacht krijgen ze daar wel. Mijn langhaar ziet er altijd keurig verzorgd uit en knuffelen doen ze daar veel met de katten.
Echter voor 2 katten en dan 9 maanden lang lijkt mij het gewoon onbetaalbaar ondanks het feit dat ze misschien ook wel prijs vermindering willen doen

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:31

Hoezo niet, je gaat toch pas volgend jaar? Ik ken meerdere mensen die hun huis inclusief huisdieren hebben onderverhuurd wanneer ze een lange reis gingen maken, zeker het proberen waard! Waar woon je?

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 19:35

dierenfan schreef:
9 maanden in pension zal geen probleem zijn bij de meeste pensions. En als je pensions benaderd zullen er vast wel zijn die een speciale prijs hier voor willen berekenen. Weet hier bij ons in de buurt een heel goed pension waar ze los lopen in binnen en buiten verblijf. Echt huiskamersfeer geen idee maar mijn kat heeft het er altijd naar haar zin want staat niet te springen om naar huis te gaan. In hokjes gaan ze daar niet tenzij speciaal dieet of medische redenen bijv. Veel aandacht krijgen ze daar wel. Mijn langhaar ziet er altijd keurig verzorgd uit en knuffelen doen ze daar veel met de katten.
Echter voor 2 katten en dan 9 maanden lang lijkt mij het gewoon onbetaalbaar ondanks het feit dat ze misschien ook wel prijs vermindering willen doen

Klinkt wel goed... Waar is dit pension?

Tja, qua kosten zal het wel oplopen. Maar misschien valt er iets te regelen!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:36

Miss dat iemand van het forum je kan helpen?
Welke omgeving zoek je?

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 19:37

lili266 schreef:
Hoezo niet, je gaat toch pas volgend jaar? Ik ken meerdere mensen die hun huis inclusief huisdieren hebben onderverhuurd wanneer ze een lange reis gingen maken, zeker het proberen waard! Waar woon je?

Echt waar? Ja we gaan in januari... Dat zou natuurlijk ideaal zijn!

Ik woon in Den Bosch..

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:43

Kijk, dan woon je nog in de stad ook. Ik heb 5 jaar in Utrecht gewoond en omdat woonruimte in dat soort steden zo gewild is lukt het meestal wel (een) onderhuurder(s) te vinden die tijdelijk in jouw huis willen wonen. De vrienden/stellen die na hun studie nog gingen reizen en dit zo oplosten zijn inmiddels niet meer op 1 hand te tellen. Plaats een berichtje op Facebook, wie weet is er wel een vriend van een vriend, heb je toch een beetje een connectie. En anders Marktplaats, Directwonen doet ook aan tijdelijke verhuur, desnoods Kamernet.nl? Gewoon goed duidelijk maken waar je naar op zoek bent (een serieus stel/iemand dus, geen losgeslagen student) en mensen laten 'hospiteren' om te kijken of je er een goed gevoel bij hebt :)

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 19:45

Bedankt! Ik ben een beetje een doemdenker :P Bang dat we het niet voor elkaar krijgen. Maar fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die het zo geregeld hebben.

Ik ga inderdaad eens een advertentie maken!

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:42

Alleen even een waarschuwing als je huis voor 9 maanden verhuurt......je hebt kans dat je de huurder er niet meer uit krijgt.
Laat je heel goed voorlichten bij verschillende instanties.

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 21:11

liesjecryos schreef:
Alleen even een waarschuwing als je huis voor 9 maanden verhuurt......je hebt kans dat je de huurder er niet meer uit krijgt.
Laat je heel goed voorlichten bij verschillende instanties.

Ok bedankt voor de tip!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:53

en laat het wat betreft je dieren heel duidelijk op papier zetten dat ook rechtsgeldig is. Dat je niet hoort dat ze gedumpt zijn of buiten gegooid,verwaarloosd o.i.d. maar dat ze gewoon goed en netjes verzorgt zijn.

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 11:12

Ja dat is een goede! ik vind het ook wel eng hoor om ze achter te laten bij vreemden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:45

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 22:25

Bedankt! Ik check even de site!