Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

lusten echt letterlijk alles!
*
Weet alleen niet of een chihuahua pup hem al past
Die kun zo op internet bestellen, als je dat wil.

dierenfan schreef:charica op een cursus moet je je hondje van alles leren. Het is een pup van 8 weken die kan je niet corrigeren. Hoe kan je een pup corrigeren als hij/zij niet eens weet wat goed en wat fout gedrag is? Een cursus waarbij ik perce een bepaalde halsband zou moeten gebruiken om goed te kunnen corrigeren zou ik gauw voorbij gaan en verder zoeken naar een andere cursus.
je kan zeker niet altijd zonder correcties maar bij een pup cursus horen correcties absoluut niet thuis is mijn mening. Je bent namelijk bezig samen dingen te leren en een band op te bouwen en die band bouw je niet op door zo goed mogelijk te corrigeren maar door zo goed mogelijk te begeleiden dat de pup de fout niet in kan gaan.
! Ik vind het ook gewoon naar als zo'n hond aan een halsband gaat hangen en zichzelf daarmee wurgt, en dan daarna staat te piepen te hoesten of te kokhalzen. Opzich doet ie dat dan meestal zelf maar imo kan dat echt niet fijn of gezond zijn
. Willeke12 schreef:dierenfan schreef:charica op een cursus moet je je hondje van alles leren. Het is een pup van 8 weken die kan je niet corrigeren. Hoe kan je een pup corrigeren als hij/zij niet eens weet wat goed en wat fout gedrag is? Een cursus waarbij ik perce een bepaalde halsband zou moeten gebruiken om goed te kunnen corrigeren zou ik gauw voorbij gaan en verder zoeken naar een andere cursus.
je kan zeker niet altijd zonder correcties maar bij een pup cursus horen correcties absoluut niet thuis is mijn mening. Je bent namelijk bezig samen dingen te leren en een band op te bouwen en die band bouw je niet op door zo goed mogelijk te corrigeren maar door zo goed mogelijk te begeleiden dat de pup de fout niet in kan gaan.
Helemaal mee eens dierenfan!! Mijn golden retriever heeft er een beschadigd strottenhoofd aan over gehouden aan zo een vreselijke slipketting wat ik toen MOEST gebruiken. Mijn chi doet het super met een tuigje

Charica schreef:Een slipketting moet je ook niet gebruiken... o_O Als je vanaf jongs af aan het pupje al leert om mee te lopen met een halsbandje, dan heeft ie dat al geleerd.
Een puppy corrigeer je niet. Dat weet ik ook. Vandaar dat ik toch een reactie geef, omdat ik denk dat ik verkeerd word begrepen.
Namelijk... Puppies worden ouder! En met een harnas of tuigje... Tsja, dan kun je gewoon niet goed corrigeren. Dat is nu eenmaal zo.