Balou stelt zich voor!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ilona

Balou stelt zich voor!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 20:18

Balou de Russische dwerghamster komt zich even voorstellen! Sinds een klein half jaartje van ons, onze eerste hamster. Dus hierbij ook even een vraagje, zijn nageltjes worden best lang, we zijn langs de DA geweest of die ze kon knippen, maar die keek ons een beetje raar aan.. :+ Dus wat denken jullie, moet je de nageltjes knippen of niet? Hamster had niet zo zin in de foto's, maar er zitten gelukkig erg leuke foto's tussen!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

:wave:

Joeppower

Re: Balou stelt zich voor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:21

Ohhhh, foto 5 is echt TE schattig <3

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:23

Wat een schatje. Enne nee hoor, de nagels hoef je niet te knippen. Leg een keuken- of badkamertegeltje met de ruwe kant naar boven in zijn bak en dan slijt hij zo z'n nagels.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:23

aaah ik hou van dwerghamsters!!!
jullie balou ziet er echt heel lief uit haha <3

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:26

Wat een lieffie! *D
Wij hebben onze hamster 3 maanden, ze heet Snoozy, is ook zo'n schatje!
Maar tot nu toe bij onze niks gemerkt van lange nagels?
Misschien een kattekrabpaal in de kooi zetten? :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:40

Hahaha ik heb ook nog nooit gehoord dat ik ooit de nagels van een hamster zou moeten leren knippen nee... :')
Maar inderdaad gewoon een tegeltje of een looprad ofzo, dat ie ze lekker zelf afslijt.

In ieder geval vind ik dit soort hamstertjes echt het toppunt van schattigheid dus bedankt voor het delen. <3

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:43

wat een schatje! <3

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:45

Wat schattig dat je daarvoor naar de dierenarts ging _O-

Lief hoor, heb er zoveel gehad vroeger... :)

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 22:54

Tja, konijnen nageltjes moeten wij soms ook knippen, dus misschien moest het dan ook bij een hamster? :+

Hier een foto van zijn nageltjes..
Afbeelding

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:56

Wat een schatje zeg! :))

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:56

Ja was in de eerdere foto's ook al te zien dat ze wat lang werden, de meeste teentjes staan nog wel recht dus gewoon aan het werk zetten zou ik zeggen. ;)
Misschien kun je hem door een afgesloten stuk van de kamer laten lopen ofzo, in een kamer waar geen vloerbedekking is maar wat anders, tot je wat hebt gevonden?

Veel knaagdiertjes bijten zelf hun nageltjes af of houden ze bij, maar ik ken er zat die dat inderdaad ook niet doen.

Mijn vader en ik deden het met mijn cavia's wel, maar met een hamster is dat schaartje haast groter dan de hamster. :')

Die nieuwste foto is trouwens wel heel mooi zo van de zijkant!

xNadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:17

Lieve Baloutjee <3

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 22:37

Ik hoop dat Balou zijn nagels zelf af gaat bijten, misschien moeten ze daar eerst nog wat langer voor worden ofzo. Met een schaar knippen is inderdaad niet zo'n goed idee, denk dat je eerder de hele poot er van af knipt ipv alleen het nageltje.. :(:)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 15:38

Ach wat een mooie fotos! Lief diertje :D.

Ik heb 2 bakstenen in mijn hok liggen (heb dan wel geen hamster maar ratten, maar maakt niet uit ), schijnt dat als ze daar regelmatig overheenlopen en opzitten dat ze dan sneller slijten. In de meeste hokken/kooien zit niks dat ruw is.

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 11:40

Er passen bij ons geen bakstenen in haar hok, wel is alles van hout, zou dat een beetje kunnen helpen met het afslijten van haar nagels?

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:46

Past er geen baksteen in haar hok? Heb je zoveel spullen er in staan of is het hok zo klein? De nagels zullen wel een stuk slijten door het hout in je hok, ik zou me er geen zorgen overmaken en zeker niet proberen te knippen die kleine pootjes die knip je eerder af dan het nageltje zelf. Veel plezier met je hamster.

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 09:30

Het hok staat zo vol haha.. :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:33

Verwend beest. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:34

Ik had altijd lavastenen erin liggen. Deze heb je in verschillende groottes.
Hielp bij die van mij.

Helaas alweer aantal jaar hamsterloos. Nadat alles opeens spontaan dood ging. Had er 12. Dus ben er helemaal klaar mee.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:35

Ik heb ook zo'n hamster gehad, haha! Die zijn echt leuk. En foto 5, jaa.. ik smelt <3

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 20:52

Nemurin schreef:
Verwend beest. _O-

Alle beesten hier worden verwend, mijn mama zorgt nog beter voor de dieren dan voor mij, haha! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:53

Wat een leukerd! Met mijn hamster ben ik ook naar de DA geweest om de nageltjes te laten knippen, die deed dat gewoon. :)

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:58

Leuk ding zeg <3

Nageltjes moet je echt wel knippen. Russen hebben nogal de neiging om te lange nagels te krijgen heb ik gemerkt. Bij mijn syren heb ik er nooit last van, bij de russen elke keer.
Balou's nagels zijn echt wel lang, hier krijgt hij last van. Die gaan ook niet zomaar weg als je een steen in het hok legt. Dat is een prima manier om te zorgen dat ze niet te lang worden, maar als ze te lang zijn moet je ze echt even knippen. Ik doe het altijd zelf met een nagelknipper. Normaal zou een dierenarts het ook moeten doen (fijne dierenarts dat je raar werd aangekeken..). Sommige dierenwinkels doen het ook (moet je er wel eentje vinden die ook echt verstand heeft van dieren.

Hoe je het doet hangt een beetje van de hamster af. Meestal pak ik ze in 'wurggreep' en knip dan als ze stil zijn. Bij sommige lukt het beter om ze op mijn bovenbeen te zetten, een hand erover te leggen en dan een pootje naar voren leggen en op mijn broek duwen en dan zo de nageltjes knippen. Misschien is het handig om het met 2 te doen, dan kan 1 knippen en 1 de hamster vast houden :)

xNadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:04

We waren alleen bij de balie geweest om te informeren of ze te lang waren, zij heeft ze geprobeerd om ze te knippen maar de hamster was een beetje druk. :P We zijn dus niet bij de dierenarts zelf geweest.
We hebben overigens wel een speciaal dieren knip schaartje dus dan moeten we toch maar gaan proberen de nageltjes te knippen :j

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:56

Hamsters zijn makkelijk met één hand te fixeren, nagelknipper is een goed idee Najoveh!
Ik heb helaas geen filmpjes over hoe je ze met één hand moet doen, maar ik denk dat Najoveh het wel kan uitleggen. :j