Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Loveshorses

Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 20:01

Ik dacht, misschien zijn hier meerdere bokkers met vissen in een grote bak/vijver of aquaria?
Ikzelf heb 2 vissen in een groot schilpaddenbak zitten, (vind het zielig in een klein kommetje :o )
En kunnen we hier onze ervaringen en foto's delen.
Sorry als hier al een topic over is, dan verwijder maar ;)

Mijn 'vissenbak':

Jaja, je ziet het goed, er ligt een pijlstaartrog & schildpad in het water :')

Afbeelding

MusicIsLife

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:26

Heb guppies en een kreeft :)

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:30

Ik heb Botia's, neons, danio's en een ancistrus in het mijne zitten, wel in een gewoon aquarium. Wat voor visjes heb je? :)

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:38

ik heb 2 60 liter aqua´s,

nog 3 gupmannen die alle 3 al zo´n 5 jaar oud zijn,
zwaarddragers, blackmollys, hoogvinkarpers, neon tetras, vuurtetra´s, Slangenvisjes, parel danio´s, algen etertjes, kegelvisjes
en had eerst 2 goudvissen in het ene aquarium (waarvan er 1 toch zeker een jaar of 10 geworden is, en op het einde alleen nog met guppies zat.. heel sneu)
en een hoop platy's gehad.

hmm, ik wilde een foto toevoegen, maar heb alleen hele oude foto's, toen was de bak met wit grind, was heel zielig voor de kuhli's ..
zal eens kijken of het lukt..

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 20:41

Tosca2 schreef:
Ik heb Botia's, neons, danio's en een ancistrus in het mijne zitten, wel in een gewoon aquarium. Wat voor visjes heb je? :)

Eerlijk gezegd, ik weet het niet.
Een middelgrote (opdefoto- lijkt hij een beetje oranje, dat is ook zo met de flits) donkergrijze met een lichte glinstering, en die ook in het iniminie.
Als jullie misschien weten welke het zijn, laat het weten!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:42

Ik heb een kogelvis :)

Ben ''vroeger'' heel actief geweest met vissen, vooral kogelvissen, heb ook een soort gekweekt. Maar ben nu meer naar de tastbare dieren overgestapt.

Heb de kogelvis nog omdat het een lastige vis is, die niemand wil hebben :+ En omdat ik niet snel dieren wegdoe, ook geen vissen.

TS; Zijn het geen goudvissen?
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 05-08-12 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 20:42

luckyencurl schreef:

Leuk! waar zitten ze in?
Ohja, vinden jullie mijn bak mooi/groot genoeg? ;)

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 20:43

Daphne__ schreef:

Ben ''vroeger'' heel actief geweest met vissen, vooral kogelvissen, heb ook een soort gekweekt. Maar ben nu meer naar de tastbare dieren overgestapt.

Heb de kogelvis nog omdat het een lastige vis is, die niemand wil hebben :+ En omdat ik niet snel dieren wegdoe, ook geen vissen.

Oke! Hier doen wij ook niet snel dieren weg, we houden alle dieren tot de dood, op m'n hart! zelfs geen vissen, nee!

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:01

van een foto van boven af is niet veel te zeggen.. en ben ook wel erg benieuwd naar wat voor vissen je nou hebt!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:03

Ik heb een ZA-bak (80x40x50)(lxbxh) met blauwe keizertetra's, ramirezi's, otocinclus en panaque maccus. En een kleine Aqua40 met vuurgarnalen. :)
Laatst bijgewerkt door Century op 05-08-12 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:04

Daphne__ schreef:

TS; Zijn het geen goudvissen?

Ik heb ook een tijd een dwergkogelvis gehad (was de reden dat ik een aquarium wou), helaas is hij na een paar maanden overleden. -O-

Ts, Heb je nog andere foto's van zijaanzicht? Dan kunnen we vast wel achter de soort komen. :)

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:05

Wij hebben een grote dierenwinkel met een hele grote aquariumafdeling. Heb dus vissen genoeg :')
Toch blijven de zeevissen bij ons het mooiste van alles :+: Echt prachtige beesten zitten ertussen :j

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:09

Negra_Lover schreef:
Wij hebben een grote dierenwinkel met een hele grote aquariumafdeling. Heb dus vissen genoeg :')
Toch blijven de zeevissen bij ons het mooiste van alles :+: Echt prachtige beesten zitten ertussen :j

Nemo en Dory? :D

Hier foto's van mijn aquarium
1. Het aquarium.
Afbeelding

2. Mr. Big wilde ook even op de foto 8-)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Stoof op 05-08-12 21:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:14

Ik meld me ook. Ben een aantal jaren geleden begonnen met een 60L bak met een o.a. aantal tetra's, roodneuszalmen en ancistrus. Een half jaar later zag ik op marktplaats een zelfgebouwd aquarium van 100x40x40cm staan (gratis af te halen, met toebehoren), en toen deze net 2,5 week in stond te draaien, knapte de bodemplaat van mijn 60L bak en heb ik, in de hoop dat alles goed zou gaan, alle vissen overgezet. Gelukkig is dit allemaal goed gegaan. Maar na een half jaar/jaar kwam ik er achter dat ik mede door mijn studie er veel te weinig tijd voor had, en heb ik alles verkocht.

Nu heb ik inmiddels weer een 30L bakje draaien met vuurgarnalen en een 5tal rasbora galaxy's. Helaas kwam ik gister na 3 weken thuis van vakantie (een kennis had de dieren gevoerd), en toen zag ik dat het waterpeil flink was gedaald, dat was ze vergeten bij te vullen. Nu is de verwarming doorgebrand en was het water dus veel te koud vergeleken met de 24 graden die het zou moeten zijn. Ik ben nu een deel van mijn volwassen garnalen en 2 vissen kwijt. Maar als troost heb ik al wel een stuk of 20 hele jonge garnalen kunnen tellen vanmorgen. :D Ik moet alleen even kijken of ik op korte termijn een vervangende verwarming kan vinden, en dan zal ik de temperatuur weer langzaam op peil proberen te brengen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:17

Ik heb op dit moment geen vissen meer, maar was wel jarenlang een hele fanatieke aquariaan. Het begon zo'n 10 jaar geleden met een gezelschapsbakje en dat groeide in de loop van de jaren uit naar een 600 liter malawi aquarium waarin alleen hele bijzondere soorten zwommen, die ik van heide en verre vandaan had gehaald. Ik kweekte ook met deze dieren voor verschillende winkels en daardoor stonden er her en der door mijn huis heen verschillende kweekbakken. Daarnaast heb ik ook brak- en zeewater aquariums gehad. De eerste met kogelvissen en de tweede met allerlei anemonen, heremiet kreeftjes, driebands anemoonvisjes (nemo's), doktersvissen en grondeltjes.

Toen ik ging samenwonen moest ik keuzes maken en ik heb toen alle bakken weg gedaan. Daarna nog een tijdje een discus-bak en later een Tanganyika-speciaalbak gehad, maar dat was "het" niet voor mij en toen ben ik helemaal gestopt. Dat is nu zo'n 3 jaar geleden en ik speel wel weer met de gedachte om weer ergens mee te beginnen, maar dan moet het wel echt iets bijzonders zijn en ik ben er nog niet over uit wat dat precies gaat zijn.
Echte mooi gevulde plantenbakken zijn op de één of andere manier altijd gedoemd om te mislukken bij mij, eindigt vaak in algentoestanden totdat ik er flauw van ben haha, dus dat is het ook niet echt. Als nog iemand een tip heeft voor iets bijzonders.... ;)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:20

Dit is mijn vis;

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:49

bakje 1 60 cm (gezelschap):
Afbeelding

bakje 2 100 cm (begin van mijn malawi-liefde + eerste zelfgemaakte achterwand)
Afbeelding

mijn lieveling destijds (Loulou, de zwaar aggressieve demasoni)
Afbeelding

mn eerste kweekbakje met inhoud
Afbeelding

bakje 3 130 cm (malawi avontuur continues)
Afbeelding

dwergkogel-speciaalbakje
Afbeelding

andere kogel uit brakbakkie
Afbeelding

bakje 4 200 cm (malawi)
Afbeelding

zeebakje
Afbeelding

Discusbak
Afbeelding
Afbeelding

*** zou iemand een deel van deze foto's in een link willen zetten? Ik heb geen idee hoe ik dat moet doen namelijk. Sorry en alvast bedankt!***

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:48

Wow mooie bakken zeg! :oo
In de toekomst wil ik ook graag nog een malawi bak, maar eerst moet ik mijn Aziatische biotoop afwerken. :+

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:50

Dat is een flinke verzameling Leorah! Erg mooi! Complimenten!
Ik wil zelf later één grote ZA-bak (iets van 1.5-2 meter) en eventueel een kleintje met garnalen. Helaas daar nu niet de ruimte noch het geld voor. Weet al precies welke vissen ik wil, haha.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:58

Geen aquarium wel een vijver van 10.000 liter met daarin 12 koi's een sluierstaart en een zeelt. Mijn vader heeft wel een aquarium en ooit komt er hier ook nog 1.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 00:08

_Loveshorses schreef:
luckyencurl schreef:

Leuk! waar zitten ze in?
Ohja, vinden jullie mijn bak mooi/groot genoeg? ;)

In het water :D
Hen een aquarium voor gups en voor mr kreeft en kweekbakjes voor de gups
Wat zit er eigenlijk in jou bak?:p

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 00:19

Daphne__ schreef:

Kogelvis! <3

Ik ben me momenteel aan het inlezen over zoetwaterkogelvissen. Ik denk dat ik voor de dwergjes ga. Die zijn nog wel het makkelijkst te houden als ik internet moet geloven.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 00:28

Ik meld me ook.
Ik heb een 260 liter bak.
121 cm breed.
Er zit momenteel in:
4 maanvissen, 2 zoenvissen, 1 vedervinmeerval, 1 plecto, 6 kardinaaltjes, 6 roodneuszalmpjes, 2 zwaarddragers, en 1 guppy, die is per ongeluk meegevangen toen ik de kanaaltjes kocht.
Afbeelding
Afbeelding

Er zit nu meer beplanting in,foto was van tijdje terug, was ik net opgestart.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 07:44

@daphne ik vind jou vis echt leuk, hij kijkt ook zo lief! Wat voor 1 is het?

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 09:22

Dimphyl schreef:
van een foto van boven af is niet veel te zeggen.. en ben ook wel erg benieuwd naar wat voor vissen je nou hebt!

Kunnen vissen veranderen van kleur door het voer?
Toen ik ze heb gekregen, waren ze zwart/donkergrijs, nu worden ze al meer goudvisachtig :')

Edit; mijn vis; (de kleine is hetzelfde)

Afbeelding