Mijn hond heeft namelijk een probleem met los laten. Nu zie ik jullie al denken 'ohhhh lekkere dingen meenemen, opgelost'. Was dit maar zo makkelijk.

Hij heeft een speurneus in het vinden van tennis ballen, eenmaal gevonden, word deze helemaal kapot gebeten. Met het commando 'los' gebeurd er niks. Al met meerdere lekkere dingen geprobeerd te 'ruilen'. Denk hierbij aan: kaas, leverworst, bifi's, brokjes. Maar niks intreseerd hem.
Even een voorbeeldje van net. Ik ga met hem naar een strandje wat bedoeld is voor honden. Veel mensen nemen speelgoed voor hun hond mee. Het gras bij de buren is altijd groener, dus eenmaal gegooid, is hij er al eerste bij. Nadat ik meerdere pogingen gedaan heb om hem te vangen, drukt hij ze kaken stevig op elkaar en op slot. Je krijgt met geen mogelijkheid de bal meer los (als die nog niet kapot is dan). Ter grote ergenis van de eigenaar van de bal. Nu heb ik als oplossing al andere ballen mee genomen, maar deze zijn na een halfuurtje ookal kapot of uitgegeven.
Helaas is het de vorige keer mis gegaan met het proberen los te krijgen van de bal en had mijn hond de bal ingeslikt. Je raad het al... Ritje DA..
Dit wil ik natuurlijk nogmaals voorkomen, dus van mij krijgt die geen ballen meer. Maargoed dat pikken he...
Dus iemand raad?!
)

en energie voor tien .