sinds kort na overleg met mijn vader mag ik naast mijn eigen 2 fretten ook een enkel fretje "opvangen"
daar ben ik een paar weken geleden naar op zoek gegaan. en ik vond een fretje op marktplaats van 14 weken oud. de eigenaren hadden een advertentie zonder foto, met een korte uitleg erbij over dat zij een allergie voor het dier hadden.
ik bood de mensen aan het dier voor hun in huis te nemen:) en op te voeden te laten sterriliseren en vervolgens mogelijk een nieuw huis voor te zoeken.
Hier gingen ze mee accoord.
afgelopen vrijdag heeft een vriend van mij , haar naar deventer getaxied. maar onderweg werd ik al gebeld door een medereiziger in de auto die verstand had van fretten. dat ze er ontzettend slecht aan toe was.
bij hun aankomst aan het huis waar het fretje woonde hebben zij vernomen dat zij in een kooi van ongeveer 25 bij 40 cm zat met alleen een poepbakje en een drinkfles.
ik wist al dat ze slecht voer kreeg. namelijk wiskas kittenvoeding. en dat ze nooit uit haar kooi kwam door hun allergie.
het meisje heeft dan ook meteen de bestuurder van de auto gebeten tijdens de rit.
eenmaal in deventer was ik ook geschokt ( ik moest haar daar ophalen met de bus gezien ik in raalte woon)
ze zat van top tot teen onder de vlooien en ook nog oormijt. mijn hart brak.
ze was zeer agressief door de tralies heen. en schokte alle brokjes op die ik in de vervoersmand had achtergelaten voor haar.nu had ik al een afspraak gemaakt met de dierenarts ter controle/enting en die gaat morgen plaatsvinden
gisteren is zij voor het eerst uit haar kooi geweest hier. ik heb haar een kort dagje laten wennen . ik heb werkelijk waar nog nooit zo een blije fret gezien!. het bijten is naar mijn weten in eerste instantie geweest omdat ze gewoon nooit uit haar kooi kwam. ze hapt nu nog wel maar dat is puppy bijten en niets wat niet af te leren valt.
ook heeft ze gisteren haar vlooien pipetje gekregen en onderhand zijn ze bijna allemaal dood.
Mensen ik waarschuw iedereen! schaf geen fret aan als je niet weet waar je aan begint! ze zijn duur en kosten veel tijd!.
hieronder een foto van het meisje^^ ze heeft nu een grote konijnenflet van 2 verdiepingen:)en hier komt nog een derde verdieping bij en ze mag er nu 2 x per dag uit ( in het begin dan later mag ze er langer uit). morgen naar de dierenarts kijken wat die verder te zeggen heeft!
onderweg in de auto:(

haar hokje vlak voor haar aankomst.

foto van vandaag.
(Misschien wil je dr dan wel niet meer wegdoen hihi)