Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Lobke_ schreef:Bedankt voor je reactie maar kunnen die konijnen van 4 weken zich nu redden ze zitten nu dus in een ander hok bij de moeder vandaan en kunnen nu geen melk krijgen.
Citaat:Na 5 weken kunnen ze gerust bij de moeder weg. Ik heb hier 2 nestjes groot gebracht vanaf 4 weken, omdat of de moeder al terug een nestje had of omdat de moeder de jongen aanviel (bij te grote nesten kan dit voorkomen). Op dit moment heb ik er ook weer eentje van 4 weken, de moeder bijt er naar dus ....
Het gaat perfect, zorg er gewoon voor dat de jongen voldoende biks krijgen en continu water en hooi ter beschikking hebben. Wat ik ook wel doe is ze 1 keer in de week vitaminen bij geven. Dit is geen echte noodzaak maar zo krijgen ze voldoende vitaminen binnen. Ze mogen immers op die leeftijd nog geen groenvoer hebben.

Mijn moeder heeft eerst de dierenambulance gebeld in de hoop dat die iets wist van konijnen en wat we het beste konden doen maar die wist tot onze verbazing niet. Toen hebben we de dierenarts gebeld en die zei dat we ze het beste konden scheiden.