IIEEEUUWW!! Poes heeft vlooien :-S

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noa_M

IIEEEUUWW!! Poes heeft vlooien :-S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 17:54

Hallo,

Kom ik gisteren heel blij en relaxt terug van vakantie... kijk ik op de vloer zie ik bij de kattenmand allemaal kleine zwarte beestjes springen (stuk of 30..) Vlooien... Weg relaxte gevoel.. Ik heb meteen de poes behandeld met Frontline (dat gebruik ik normaal al, maar nu weer even voor extra..) Ik heb bij de dierenwinkel een spray gehaald (beaphar Bio omgevings-spray) alles gestofzuigd en om me heen gesprayd met de spray.. Nog even bij de dierenwinkel nagevraagd of ik de poes moet kammen met een vlooienkam, maar dat was allemaal niet nodig. Nu kwam de poes op mijn schoot liggen en zag ik dat ze eitjes achterliet.. nu vraag ik me af wat ik nog meer kan doen. Moet ik het hele huis insprayen? Alles wassen wat ik vinden kan en is 30 graden dan genoeg.. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij tips geven?

Groetjes Marthe

sweety-loves

Re: IIEEEUUWW!! Poes heeft vlooien :-S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 18:01

Haai,
Ik ken het, heb er op het moment ook last van.
Ik heb in het huis alle stoffen dingen die ik niet kon wassen ingesprayd en ook alle kieren en plinten.
Ik had de katten twee weken geleden Frontline gegeven, maar als nog kregen ze vlooien.
Op advies van de dierenarts heb ik ze nu Advantage gegeven.
Ik denk wel dat het slim is om alles wat gewassen kan worden zo hoog mogelijk te wassen.
Als je de omgeving ook hebt behandeld kan je niet veel meer doen. De komende weken goed blijven stofzuigen.

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 18:03

Mag je die Advantage geven terwijl je net Frontline gegeven hebt? Want dat hadden ze me afgeraden bij de dierenwinkel?
Dus die eitjes die loslaten van mijn poes hoef ik me ook geen zorgen om te maken?

xRamonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 18:04

in ieder geval niet behandeln met frontline, maar met advantage.
op advies van de dierenarts hadden wij dat ook gedaan. volgens onze da werk fronline niet.
ik zal heel je huis gelijk doen, want ze zitten overal

sweety-loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 18:08

De dierenarts heeft tegen mij gezegd dat er twee weken tussen moeten zitten.
Mijn dierenarts heeft Frontline afgeraden, het schijnt dat Frontline niet meer zo goed werkt. Dus dat verklaart bij mij waarom de katten toch vlooien kregen.
Nee ik denk het niet. Zodra de eitjes in aanraking komen met de spray kunnen ze niet meer uitkomen.
Gewoon goed blijven stofzuigen.
Het schijnt ook slim te zijn om in de stofzuigzak een vlooienbandje te doen, zodat de vlooien in de stofzuigzak ook dood gaan.

edit: echt alle kieren goed inspuiten en bij een stoffen bank ook de onderkant en zijkanten.

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 18:09

Brrrr.. krijg al helemaal jeuk bij het idee? Ben nu kamer voor kamer aan het stofzuigen en sprayen. En alles wat ik vinden kan aan het wassen.
Kun je Advantage in de dierenwinkel kopen? Dan zal ik haar over 2 weken daarmee behandelen

sweety-loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 18:12

Ja dat ken ik, op het moment ook overal jeuk.
Meer kan je niet doen.
Ik weet niet of je het bij de dierenwinkel kan halen, lijkt me van wel.
Ik heb het bij de dierenarts vandaan.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 18:13

Ik ben gelukkig al zeker 15 jaar vloorvrij (of beter gezegd mijn huis en katten :))
De laatste uibraak heb ik aangepakt met spul van de DA. Pillen en spuitbus. Het was een rib uit mijn lijf maar hielp wel in 1 x en dat kan ik van de dingen uit de winkel niet zeggen.
Elke nieuwe kat die daarna in huis gekomen is heb ik gelijk behandeld en ff afkloppen ik moet zeggen dat het tot nu toe goed gaat.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:03

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:05

Sterkte

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:07

Noa_M schreef:
Mag je die Advantage geven terwijl je net Frontline gegeven hebt? Want dat hadden ze me afgeraden bij de dierenwinkel?
Dus die eitjes die loslaten van mijn poes hoef ik me ook geen zorgen om te maken?

zeker wel.

Elke dag kammen, en elke dag alles stofzuigen en schoonmaken.
Behandelingen herhalen met de interval afgestemd op de cyclus.

advantage bij de dierenarts

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:11

vergeet je kat ook niet meteen te ontwormen! veel mensen weten het niet maar als een kat of hond last heeft van vlooien en hij bijt aan z'n vacht omdat het jeukt, dan kunnen er eitjes van de vlo in het dier komen. daarom is het belangrijk om ook te ontwormen anders blijf je in een vicieuze cirkel hangen ;)